بازدید 270068

نوشیدنی که قند خون را کاهش می‌دهد

برخی نوشیدنی‌ها می‌توانند برای کاهش قند خون مفید باشند.
کد خبر: ۱۱۰۷۶۱۰
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴ 03 March 2022
 

به گزارش تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران، اگر شما مبتلا به دیابت هستید و یا پیش دیابت دارید، کنترل سطح قند خون، مسئله‌ای مهم خواهد بود. در صورتی که شما بتوانید قند خون خود را کنترل کنید، بدین ترتیب خطر ابتلا به بیماری‌های کلیوی، قلبی و از دست دادن بینایی که ممکن است در اثر دیابت گرفتار آن شوید را کاهش خواهید داد.

خوشبختانه شما می‌توانید سطح قند خونتان را با چیز‌هایی مانند دارو، ورزش بدنی و خوردن مواد غذایی مناسب کنترل کنید.

ذکر این نکته مهم است که بدانید هیچ غذا و یا نوشیدنی وجود ندارد که بتواند به تنهایی و به خودی خود قند خون شما را پایین آورد. در عوض، در پیش گرفتن یک رژیم غذایی از یک سو و اجتناب از برخی غذا‌ها و نوشیدنی‌هایی که می‌توانند قند خون را بالا ببرند از سوی دیگر، به شما کمک می‌کند تا سطح قند خون خود را کنترل کنید.

امی گودسن (Amy Goodson)، متخصص تغذیه آمریکایی و نویسنده کتاب «کتاب راهنمای تغذیه ورزشی» در خصوص نوشیدنی‌هایی که می‌توانند قند خون شما را کنترل کنند، شیر گاو را پیشنهاد می‌کند.

شیرگاو 1

او در این خصوص گفت: واقعیت آن است که با مصرف نوشابه، چای شیرین، نوشیدنی‌های شیرین شده با شکر، نوشیدنی‌های با طعم قهوه، اسموتی‌های غیر خانگی (نوعی نوشیدنی مخلوط شده و گاهی شیرین‌شده که از میوه تازه درست شده) و موارد دیگر، بسیاری از مردم شیرینی فراوانی مصرف می‌کنند که می‌تواند منجر به بالا و پایین رفتن قند خونشان شود. حال در این موارد و زمانی که به دنبال ثابت نگه داشتن سطح قند خون هستیم، یک نوشیدنی که حاوی ترکیبی از کربوهیدرات و پروتئین باشد، در این موارد ضروری به نظر می‌رسد.

گودسن در ادامه گفت: پروتئین سرعت گوارش را کُند کرده و در نتیجه کمک می‌کند تا سریعتر احساس سیری بکنید. همچنان که شما را برای مدتی طولانی‌تر سیر نگه داشته، روند بالارفتن قند خونتان را نیز کُندتر می‌کند.

از سوی دیگر، آب منبع خوبی برای هیدراته نگه داشتن بدن (آب رسانی به بدن) است و بر روی سطح قند خون شما تاثیری نمی‌گذارد.

شیر گاو ترکیب مناسبی از پروتئین و کربوهیدرات است که نوشیدنی عالی برای کمک به افرادی که به دیابت و پیش دیابت مبتلا هستند، به شمار می‌رود و این افراد می‌توانند با نوشیدن آن، قند خونشان را کنترل کنند.

شیرگاو 2

در پژوهشی که در مجله «پژوهش و بررسی دیابت و متابولیسم» (Diabetes/Metabolism Research and Reviews) منتشر شده است، نشان می‌دهد نوشیدن شیر نه تنها به کنترل قند خون کمک می‌کند؛ بلکه در ترشح انسولین در بدن که از دیگر موارد حیاتی در مدیریت دیابت است، موثر است.

امی گودسن گفت: با مصرف ۱۲ گرم کربوهیدرات و ۸ گرم پروتئین با کیفیت بالا در یک هر لیوان حاوی ۸ اونس (حدود ۲۲۶ گرم) شیر، می‌توان گرسنگی را رفع کرد و به بدن بدون افزایش قند خون آبرسانی کرد.

لازم به توضیح نیست که شیر ۱۳ ماده مغذی ضرروی از جمله کلسیم، ویتامین D، ویتامین‌های گروه B، آنتی اکسیدان سلنیوم و ... دارد.

منبع: پایگاه آمریکایی Eat This, Not That

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۴
ببخشید در مورد مبتلا ها به نوع 1 هم مطلب بزارید اونم برا بچه سالها
شیر دارای قند لاکتوز فراوان است.
خوردن شیر و ماست و دیگر فرآورده‌های لبنی قند را افزایش می دهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
این چنین نوشته ها بیشتر تبلیغاتی است و درضمن آن چیزی که ما با نام شیر می خریم اصلا شیر نیست
کل غلام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
دقیقا
درود بر شما،
لطفا اگر میتونید پودر جلبک اصل پیدا کنید دریغ نکنید
خودتون متوجه میشید که در کاهش قند خون چه تاثیری دارد.
منظوراین اقاشیر کامل است نه شیری که مرق انرا گرفته اند.
همش تبلیغ تجاری برای صنعت لبنیات هست. اتفاقا پرهیز از لبنیات باعث بهبود دیابت می شود. اگر دیابت دارید لب به لبنیات نزنید.
دقیقا این روزها همه چی تقلبی شده برای سود بیشتر دست به هر کاری می زنند اما نمی دانند برکت سلامتی و امنیت است و شاد بودن و کسب حلال
سلام البته شیر گاوی که علوفه طبیعی خورده باشدنه گاو های امروزی که نان خشک وموادفرآوری شده می خورند
اگه دیابت دارید برای کنترل کردنش فقط هندوانه ابوجهل واقعاً بی نظیر من روزی ی‌ کپسول و مصرف می کنم واقعا ناشتی عالیه درکنار اون بوقناق و گزنه واقعاً اینا معجزه میکنه هرچی از قرص های شیمیایی مصرف نکنید بهتره چون طولانی مدت معده رو داغون می‌کنه فقط داروگیاهی می‌تونه مفید باشه
شیر قند خون رابالا می برد مواظب باشید من خودم تجربه کردم.
شیر اصلا خوب نیست مگر شیر گوسفند آنهم گوسفندی که خوراکش ازعلفهای طبیعی ودرچراگاههاست
شیرقندخون رابالا می بردتبلیغات دروغ است
سلام اصلا به این تبلیغات ها گوش نکنید ولی تغییر سبک زندگی در تغذیه و ورزش و در کنار آن استفاده از طب سنتی تایید شده و کنترل شده بهترین حالت رو دارد. هموطنان عزیز اگر بتونن میزان مصرف برنج ،و نان را کمتر کنند حتما نتیجه خواهند گرفت یخورده سخته ولی بعد از مدتی به کمتر وابسته بودن به نان و برنج عادت می کنید
امیدوارم همه ملت در سلامتی باشند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار