بازدید 6246

نحوه تعیین تعرفه گاز مشترکان پرمصرف مشخص شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی نحوه تعرفه آب، برق و گاز مشترکان پرمصرف را در سال ۱۴۰۱ مشخص کردند.
کد خبر: ۱۱۰۷۵۰۴
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۷ 02 March 2022

به گزارش فارس و به نقل از وزارت نفت، نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۱۱ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، با بند الحاقی (۳) تبصره (۱۵) ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۱ موافقت کردند.

در بند الحاقی (۳) تبصره (۱۵) ماده واحده لایحه آمده است: در سال ۱۴۰۱ وزارتخانه­‌های نفت و نیرو موظفند تعرفه آب، برق و گاز مشترکان خانوارهای کشور را به‌گونه‌ای اصلاح کنند که با رعایت مناطق جغرافیایی کشور، تعرفه مشترکان کم‌مصرف خانوارهای محروم تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی برابر صفر، مشترکان تا الگوی مصرف به‌صورت یارانه‌ای، مشترکان پرمصرف بالاتر از الگوی مصرف به‌صورت غیریارانه‌ای و براساس الگوی افزایش پلکانی تعیین شود.

میزان افزایش تعرفه مشترکان پرمصرف بالاتر از الگوی مصرف باید حداقل به اندازه‌­ای تعیین شود که بار مالی رایگان کردن تعرفه مشترکان کم‌­مصرف را جبران کند و نیاز به تأمین منابع جدید نداشته باشد.

آیین‌نامه اجرایی این بند به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌­های نفت و نیرو تهیه می‌­شود و ظرف مدت یک‌­ماه پس از ابلاغ این قانون به تصویب هیئت وزیران می‌­رسد.

همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی با جزء ۱ بند (د) تبصره ۱۵ ماده واحده لایحه بودجه موافقت کردند.

براساس این بند، شرکت ملی گاز ایران و شرکت توانیر موظف‌اند از طریق بخش غیردولتی نسبت به هوشمندسازی مصرف، برقراری ارتباط و شناسایی و وصول مطالبات مشترکان با اولویت مشترکان عمده پرمصرف، همچنین نصب کنتورهای هوشمند برای واحدهای جدیدالاحداث اقدام و هزینه مربوطه را به‌صورت اقساطی از مشترکان دریافت کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار