بازدید 4825

نمایشگاه دستاوردهای شش ماهه وزارت مردم برگزار می‌شود

کد خبر: ۱۱۰۶۲۱۸
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۹ 23 February 2022

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نمایشگاه دستاوردهای شش ماهه وزارت مردم با هدف انعکاس خدمات معاونت‌ها و سازمان‌های تابعه از 7 لغایت 20 اسفند ماه سال جاری برگزار می‌شود.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «سید مرتضی موتورچی»، با اعلام این خبر گفت: رهبر حکیم انقلاب اسلامی که در طول بیش از سه دهه گذشته، توطئه‌های دشمنان را یکی پس از دیگری برملا و خنثی کرده‌اند، در بیانیه گام دوم از «امیدآفرینی» به عنوان «اصلی‌ترین جهاد» یاد کرده‌اند.

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)در دیدار با فرماندهان نیروی هوایی در 19 بهمن 1400 مبنی بر ضرورت برپایی نهضت روشنگری و جهاد تبیین در سراسر کشور اشاره و تاکید کرد: این نمایشگاه با هدف روشنگری در مسیر تحقق بیانیه گام دوم انقلاب در وزارت مردم برگزار می‌شود.

موتورچی، انعکاس مستمر دستاوردها و خدمات، انتشار خدمات دولت و اطلاع مردم از آن را، جزو اهداف مهم وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی دانست‌.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ایجاد تحرک انقلابی در همه بخش‌های وزارت مردم را کلید‌واژه خدمات چند ماه اخیر در این مجموعه عنوان کرد و گفت: گستردگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اثرگذاری آن بر اقتصاد کشور و معیشت مردم ظرفیت بزرگی برای خدمت‌رسانی روزافزون در مسیر توسعه فراهم ساخته است.

مسئول اجرای قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: بیان گزارش صادقانه و بدون مبالغه از فعالیت‌ها به مردم که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب نیز بوده و هست، از اهداف برپایی این نمایشگاه است.

وی اظهارکرد: در نمایشگاه شش ماهه دستاوردهای وزارت مردم، عملکرد معاونت‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه از زمان آغاز به کار دولت سیزدهم در معرض بازدید مردم و دولتمردان قرار می‌گیرد.

موتورچی ارائه چندین و چند خدمت برتر برای اولین بار را از جمله دستاوردهای این نمایشگاه دانست.

وی ایده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر «رفع فقر مطلق»، «ساماندهی صندوق‌های بازنشستگی»، «سازماندهی بنگاه‌های اقتصادی» و «طرح زیست بوم اشتغال» را به عنوان 4 پروژه کلان وزارت مردم یاد کرد که در این مدت اقدامات مهم و اساسی نیز در این زمینه صورت گرفته است.

رئیس مرکز روابط عمومی واطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، همچنین به بیش از 200 اقدام مهم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره و اظهار کرد: وزارت مردم در دولت سیزدهم بیش از ۲۰۰ اقدام اساسی را در ۱۰ محور اصلی اجرایی کرده که حدود نیمی از آنها جز اولین‌ها بوده و روزشمار خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت سیزدهم از سوم شهریور آغاز شده است.

موتورچی، تصویب زیست بوم ملی اشتغال ایران و تقسیم کار ملی جهت ایجاد یک‌ میلیون و ۸۵۰ هزار فرصت شغل تا پایان سال ۱۴۰۱، اختصاص ۵ هزار میلیارد ریال خط اعتباری قرض‌الحسنه برای حمایت از مشاغل خانگی، تصویب و آغاز اجرای سند مهارت‌آموزی و اشتغال سربازان، اجرای طرح بیمه خانواده ایرانی برای زنان خانه‌دار، بیمه تامین اجتماعی برای دانشجویان، ۲۰ درصد افزایش تسهیلات رفاهی برای بازنشستگان، تشکیل ستاد راهبردی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در وزارت مردم، تکمیل و تحویل ۱۴۰۰ واحد مسکونی به خانواده‌های دارای ۲ معلول و بیشتر به همراهی دو دستگاه، انعقاد تفاهم‌نامه ساخت مسکن به تعداد ۵۶۰ هزار واحد، آغاز شناسایی ۴۰۰ هزار کارآفرین حرفه‌ای کشور و شناسنامه‌دار کردن آنها ، کاهش زمان صدور مجوز آموزشگاههای آزاد، رونمایی از داروی تولیدی جدید را از جمله خدمات این وزارتخانه برشمرد.

وی گفت: این نمایشگاه از هفتم اسفندماه به مدت ۲ هفته در مرکز نمایشگاه‌های وزارت مردم واقع در ساختمان مرکزی - خیابان آزادی- از ساعت 8 صبح لغایت ساعت 20 برپا و بازدید برای عمومی آزاد است .

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، برگزاری نشست‌های تخصصی، میزگرد، اتاق خبر و کارگاه‌های آموزشی را از دیگر برنامه‌های این نمایشگاه عنوان کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار