بازدید 5101
با کاهش صادرات گاز آمریکا؛

بحران گاز در اروپا به اوج خود می‌رسد

آمریکا شروع به ذخیره سازی گاز برای خود کرده، همین امر باعث شده که از میزان صادرات این کشور به اتحادیه اروپا در آینده‌ای نزدیک کاسته شده و بحران گازی اروپا به اوج خود برسد.
کد خبر: ۱۱۰۵۴۴۷
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸ 19 February 2022

بحران گاز در اروپا به اوج خود می‌رسد

به گزارش مهر به نقل از رویترز، پس از افزایش شدید تقاضا هجوم گسترده آمریکا به خرید گاز طبیعی مایع در سراسر جهان به دلیل کاهش عرضه انرژی از خط لوله‌های روسیه، ظرفیت گاز اتحادیه اروپا به سطح بسیار پایینی رسیده است.

اروپا در سه ماه گذشته به بزرگترین بازار گاز طبیعی مایع آمریکا تبدیل شده است زیرا نگرانی از تنش‌های ژئوپلیتیکی در اطراف اوکراین باعث شد تا اتحادیه اروپا به دنبال جایگزینی برای گاز روسیه باشد چون این نگرانی وجود دارد که مسکو شیرهای گاز را خواهد بست، این در حالی است که روسیه بارها گفته چنین طرحی ندارد.

به دلیل افزایش محموله‌های LNG به اروپا، صادرات ایالات متحده نیز در اوایل سال جاری از قطر پیشی گرفت و به بزرگترین صادرکننده این کالا در جهان تبدیل شد. در ماه ژانویه، اروپا بیش از ۱۶ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی مایع آمریکا را وارد کرد و انتظار می‌رود محموله‌های وارداتی این اتحادیه این ماه نیز همچنان در سطح بالایی باقی بماند و به بیش از ۶ میلیارد متر مکعب از ابتدای فوریه برسد.

در حال حاضر، تخمین زده می‌شود که دو سوم محموله‌های LNG ایالات متحده به کشورهای اروپایی تحویل داده می‌شود. با این حال، ذخیره سازی گاز آمریکا نیز بزودی شروع خواهد شد و این کشور باید از صادرات محموله‌های LNG بکاهد.

اتحادیه اروپا دارای ظرفیت محدودی از پایانه‌های واردات LNG است که در آن گاز فوق سرد قبل از ارسال در امتداد خطوط لوله به مقصد نهایی، مجدداً گازی می‌شود.

اسپانیا و فرانسه بیشترین ظرفیت واردات را در اتحادیه اروپا دارند و بریتانیا با ۵۰ میلیارد متر مکعب ظرفیت واردات LNG سالانه در جایگاه دوم در کل اروپا قرار دارد. از سوی دیگر آلمان، بزرگترین بازار گاز در اروپا، دارای پایانه‌های واردات LNG صفر است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل