بازدید 8876

تولید نسل جدید واکسن برکت برای مقابله با اُمیکرون

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تولید نسل جدید واکسن برکت برای مقابله با سویه اُمیکرون خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۵۲۰۷
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۱ 18 February 2022
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، یونس پناهی عصر امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: واکسن خاص اُمیکرون که توسط برکت تولید شده هفته آینده وارد فاز مطالعه بالینی می‌شود، این نوع واکسن در مطالعات نشان داده که می‌تواند در برابر ویروس اُمیکرون حفاظت خوبی ایجاد کند که در صورت اثبات این اثربخشی، تولیدکنندگان آن می‌توانند تعداد قابل قبولی از این نوع واکسن را در اختیار وزارت بهداشت قرار دهند.

وی با بیان اینکه اثرگذاری هر دوز واکسن به طور متوسط طی یک دوره چهار ماهه از بین می‌رود، افزود: کسانی که بیش از چهار ماه از تاریخ آخرین تزریق واکسن آن‌ها گذشته است باید در اسرع وقت برای تزریق دوز بعدی اقدام کنند.

تزریق ۳۰ میلیون دوز سوم واکسن کرونا

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه تاکنون ۳۰ میلیون نفر از جمعیت کشورمان هر سه دوز واکسن کرونا را دریافت کردند، یادآور شد: پیک ششم کرونا با انتشار سویه امیکرن در هفته دوم اسفند به اوج خود می‌رسد و پیش بینی‌ها نشان می‌دهد پیک ششم کرونا و سویه اُمیکرون در صورت افزایش آمار واکسیناسیون تا فرا رسیدن فروردین سال آینده فروکش کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر