بازدید 3304

گزارشی از نشست رئیس بانک مرکزی با مدیران بانک‌ها

نشست دوره‌ای رئیس کل بانک مرکزی با مدیران عامل شبکه بانکی عصر امروز دوشنبه با محوریت بررسی آخرین وضعیت شاخص‌های پولی و عملکرد شبکه بانکی در بانک مرکزی برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۰۴۷۷۸
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۷ 14 February 2022
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، طبق اعلام بانک مرکزی، علی صالح آبادی در این دیدار با اشاره به تصویب دستورالعمل احراز هویت غیرحضوری در جلسه دیروز شورای عالی مبارزه با پولشویی بر ضرورت تسریع و تسهیل در ارائه خدمات بانکی به مردم تاکید کرد.

رئیس بانک مرکزی همچنین به مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار در خصوص کفایت سرمایه بانک‌ها اشاره کرد و گفت: ارتقای کفایت سرمایه بانک‌ها از مهمترین برنامه‌های بانک مرکزی است و در این خصوص تدابیر و تصمیمات بسیار خوبی در شورای پول و اعتبار اتخاذ شده است.

صالح آبادی با قدردانی از بانک‌هایی که نسبت به کنترل اضافه برداشت خود اقدام می‌کنند افزود: موضوع اضافه برداشت بانک‌ها از بانک مرکزی، بطور جدی و با حساسیت پیگیری می‌شود و بر این اساس، بانک‌ها باید وضعیت نقدینگی خود را مدیریت کنند و برای رفع ناترازی خود اقدام کنند.

وی بر ضرورت تسهیل در پرداخت تسهیلات خرد به مردم توسط شبکه بانکی کشور تاکید کرد و گفت: رویکرد شبکه بانکی در این زمینه، باید تسهیل گری در اعطای تسهیلات خرد با توجه به رتبه اعتباری متقاضیان و در عین حال، مراقبت از بهداشت اعتباری بانک باشد.

صالح آبادی همچنین از مصوبه اخیر هیات عامل بانک مرکزی مبنی بر بازنگری در ضوابط رشد مقداری ترازنامه بانک‌ها خبر داد.

وی در ادامه، بر لزوم رعایت دقیق نرخ سود سپرده‌ها و تسهیلات توسط بانک‌ها تاکید کرد و گفت: عدم رعایت نرخ‌های اعلامی، علاوه بر آثار نامطلوب در اقتصاد کشور، به زیان نظام بانکی خواهد بود و ناترازی بانک‌ها را به دنبال خواهد داشت و بانک مرکزی این موضوع را با جدیت پیگیری و کنترل می‌کند.

صالح آبادی در پایان با اشاره به محور‌های اصلی اصلاح نظام بانکی گفت: اصلاح رابطه مالی دولت با بانک‌ها و بانک مرکزی، اصلاح رابطه بانک مرکزی با بانک‌ها و اصلاح رابطه بانک‌ها با مردم سه ضلع مهم اصلاح نظام بانکی کشور است که پیگیری خواهد شد.

در ابتدای این نشست نیز برخی مدیران عامل بانک‌ها به ارائه دیدگاه‌های خود درباره موضوعات مطرح شده در جلسه پرداختند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان