بازدید 20783
۷
صعود برق آسا به جام جهانی قطر هم به داد شهاب نرسید

پنج عضو هیات‌رییسه فوتبال خواستار عزل رییس فدراسیون شدند / پایان عزیزی خادم قبل از یک سالگی ریاست؟

رییس فدراسیون فوتبال که هنوز یک سال از دوره ریاست قانونی چهار ساله‌اش بر فوتبال ایران را پشت سر نگذاشته، چوب انتصاب و زیاده‌روی مشاورانش را می‌خورد و حالا در آستانه حکم عزل موقت قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۱۰۴۰۰۶
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹ 10 February 2022

طبق اطلاعات موثق، پنج عضو هیات رئیس فدراسیون فوتبال ایران با امضای نامه درخواست برای دستور جلسه بعدی، خواهان عزل شهاب الدین عزیزی خادم از ریاست این فدراسیون شده‌اند.

به گزارش تابناک ورزشی، خبرنگار ما نام افرادی که این نامه را امضا کرده‌اند، به شرح زیر مشخص کرده است: شهره موسوی نایب رئیس بانوان، مهرداد سراجی نماینده باشگاه‌ها، بهرام رضاییان نماینده باشگاه‌ها، احسان اصولی نماینده هیات‌های فوتبال و میرشاد ماجدی کارشناس مستقل یا خداداد افشاریان از هیات‌ها.

۵عضو هیات‌رییسه فوتبال خواستار عزل رییس فدراسیون شدند / پایان عزیزی خادم قبل از یکسالگی ریاست؟

سخنگوی فدراسیون فوتبال که از اساس موضوع نامه ارسالی به عزیزی خادم، درباره عزل رییس و انتخاب سرپرست برای فدراسیون را رد کرده‌ بود، حالا سکوت نموده است.

برکناری و عزل رییس فدراسیون تا کنون صحت ندارد، اما در صورتی که جلسه هیات رئیسه طبق قانون تا ۱۴روز بعد از صدور نامه درخواست کتبی اعضا برگزار و رای گیری نیز به عزل موقت عزیزی خادم مصوب شود، باید تا برگزاری مجمع بعدی و تصویب این تصميم هیات رئیسه،  فدراسیون توسط یک سرپرست از بین اعضای هیات رئیسه اداره خواهد شد.

البته تا روز برگزاری نشست احتمال تغییر عقیده و قانع شدن مخالفان وجود دارد و شاید برخی اعضای هیات رئیسه فدراسیون از خواسته خود منصرف شوند یا عقب نشینی کنند؛ اما در حال حاضر اکثریت با مخالفان رییس است.

متن نامه ارسالی اعضای هیات رییسه به عزیزی خادم نیز به دست برخی رسانه‌ها رسیده است.

 پیش از این، حسین شریفی، سخنگوی فدراسیون فوتبال از درخواست ۵ تن از اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال جهت برگزاری جلسه هیات رییسه خبر داد؛ اما به محتوای نامه هیچ اشاره ای نکرد و طوری جلوه داد که قرار است انگار یک جلسه عادی هیات رییسه طبق ماده ۳۴ اساسنامه و طبق درخواست از سوی ۵ نفر ظرف مدت ۱۴ روز باید برگزار شود.

حتی شریفی در ادامه سخنانش به صورتی عجیب گفته است: متأسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته، برخی رسانه ها اقدام به خبرپراکنی و شایعات مختلفی مبنی بر استیضاح رییس فدراسیون را مطرح کرده اند که همان گونه که پیشتر هم اشاره کرده ام این حرف ها نه مبنای قانونی و اساسنامه ای دارد و نه اصلا چنین بحثی مطرح شده است! این بخش از صحبت های سخنگوی فدراسیون کاملا کذب و نادرست است، چون مطابق نامه ای که سایت‌های فوتبالی به آن دست یافته و متن آن را منتشر کردند، تقاضای ۵ عضوی که نامه را امضا کرده اند، برگزاری جلسه ای با موضوع عزل رییس فدراسیون و انتخاب سرپرست است.

متن نامه مهم پنج عضو هیات رئیسه فدراسیون به این شرح است؛

جناب آقای عزیزی خادم
رییس محترم فدراسیون فوتبال

با سلام و احترام
به استناد بند ۲ ماده ۳۴ اساسنامه فدراسیون فوتبال، از جنابعالی درخواست می شود تا با رعایت مهلت قانونی مذکور در این ماده و سایر شرایط اساسنامه، نسبت به تشکیل جلسه هیات رییسه فدراسیون فوتبال اقدام فرمایید.

دستور جلسه:
۱- عزل رییس فدراسیون
۲-انتصاب سرپرست فدراسیون

قبلا از همکاری جنابعالی در راستای احترام به اساسنامه تشکر می شود.»


 این نامه البته برای برگزاری جلسه هیات رییسه است و حتی می توانست با سه امضا هم درخواست شود. مطابق اساسنامه موضوع برگزاری جلسه هیات رییسه حق قانونی اعضاست و طبق مقررات در زمان قانونی که ۱۴ روز است برگزار می شود اما اگر عزیزی خادم از ۲۰ بهمن تا ۳ اسفند ۱۴۰۰ جلسه را برگزار نکند، آن وقت هیات رییسه می تواند در روز ۴ اسفند جلسه را بدون حضور عزیزی خادم برگزار و او را عزل و سرپرست جدید فدراسیون فوتبال را تا زمان برگزاری مجمع عزل رییس فدراسیون فوتبال انتخاب کند.

 

به این ترتیب با توجه به تعداد اعضای قانونی هیات رئیسه فدراسیون فوتبال، می‌توان از حالا عزل موقت عزیزی خادم را قطعی دانست، مگر تا زمان برگزاری جلسه سرنوشت‌ساز، رئیس کنونی با مذاکره و جلب رضایت مخالفان، رویه جدیدی در پیش بگیرد و مخالفان را قانع کند.

یکی از مهمترین انتقادات اعضای هیات رئیسه فدراسیون، دخالت عجیب برخی مشاوران عزیزی خادم در امور فدراسیون فوتبال و ایجاد اختلاف با نهادهای حاکمیتی از جمله مجلس شورای اسلامی است که فوتبال ایران را به لبه پرتگاه تعلیق پیش برده است.

در صورت تصویب عزل موقت عزیزی خادم، این مصوبه باید ظرف سه ماه در مجمع عمومی فدراسیون به رای گذاشته و تایید  و سپس انتخابات برای جلوس رئیس جدید برگزار شود. در صورتی که مجمع به مصوبه رای منفی دهد، عزیزی خادم به صندلی ریاست برخواهد گشت.

۵عضو هیات‌رییسه فوتبال خواستار عزل رییس فدراسیون شدند / پایان عزیزی خادم قبل از یکسالگی ریاست؟

نکته عجیب آنکه دو نایب رئیس موقت فدراسیون فوتبال یعنی حیدر بهاروند و حميدرضا مهرعلی، اکنون قانونی حق امضا و دادن رای در هیات رئیسه را ندارند، چون از مدت زمان قانونی حکم سرپرستی شان هم ماه هاست که گذشته است.

در این میان منتقد اصلی و اول رویه ضعیف حقوقی فدراسیون فوتبال در ماجرای اصلاح اساسنامه یعنی احمدرضا براتی سکوت کرده است، در حالی که رای او هم به کنار رفتن عزیزی‌خادم تقریبا قطعی است. 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۷
از جزییات خبر نداریم اما میدانیم تسویه حساب های داخلی مدیران بخاطر منافع مالی و کسب قدرت و کرسی بیشتر است

فاسد ترین فدراسیون ورزشی کشور .
این موضوع کاملا سیاسی است
اینا کجای فوتبال ایران بودند که میخوان برای فوتبال تصمیم بگیرن؟!!! باز هم دخالت دولت و مجلس در فوتبال.
بهتر . بندازن بیرون این رو
کاش فوتبالی ها به علی کریمی رای داده بودند ...
فوتبال باید توسط فوتبالی ها اداره بشه
صد‌در‌صد‌وزیر‌باب‌ملیش‌نیست‌و نفوذ‌استقلالی‌ها‌را‌در‌پی‌داشته
عزیزی خادم که قطعا با زدوبند و لابیگری بر صندلی ریاست نشانده شده بود ولی احتمالا اینبار یک شخص علاقمند به ریاست و مدیریت مثل عزیزی خادم منتها از دانشگاه امام صادق در راه است.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل