بازدید 33573

اُمیکرون سفرها را دوباره ممنوع می‌کند؟

با توجه به ورود ایران به پیک ششم شیوع ویروس کرونا باید دید آیا دوباره ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های کرونایی برای سفرهای داخلی و خارجی باز می‌گردد یا خیر.
کد خبر: ۱۱۰۳۷۷۱
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۲ 09 February 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، طی حدود دو سال گذشته و پس از ورود ویروس کرونا به کشور بارها و در اوج شیوع این ویروس در کشور ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های کرونایی پر رنگ‌تر شده و پروتکل های جدیدی در این زمینه تصویب و اجرا شده است به گونه ای که در آذر ماه سال گذشته شاهد قرنطینه استان‌ها و شهرهای مختلف به ویژه مناطقی که در وضعیت قرمز کرونایی قرارداشتند، بودیم و مردم نمی‌توانستند از شهر خود به قصد سفر خارج شوند.

همچنین برای ورود و خروج از و به شهرهای قرمز و نارنجی جریمه ۵۰۰ هزار تومانی تا یک میلیون تومانی در نظر گرفته شده و پس از آن در ماه‌های گذشته مسئله مدیریت و کنترل هوشمند کرونا مطرح شد تا افرادی که به ویروس کرونا مبتلا هستند یا واکسن نزده‌اند، نتوانند به سفر بروند و خدماتی به آن‌ها ارائه نشود.

حالا با گسترش شیوع ویروس کرونا در کشور آنهم از نوع اُمیکرون و اینکه با توجه به آخرین نقشه جدید کرونایی کشور ۱۲۰ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۵۳ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۱۶۷ شهرستان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند، به نظر می‌رسد پروتکل های جدید و سختگیرانه تری برای انجام فعالیت‌های مختلف از جمله سفرهای بین استانی در نظر گرفته شود.

دکتر محمد مهدی گویا -رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی- همه مردم را به رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک در اماکن عمومی حفظ فاصله اجتماعی پرهیز از حضور در مراکز شلوغ و پرجمعیت و غیره توصیه کرد.

وی افزود: استفاده از ماسک با قدرت محافظت بالاتر برای پرسنل بهداشتی در زمان مراقبت از بیماران کرونایی، برای عموم افراد جامعه در زمان حضور در وسایل نقلیه عمومی و هواپیما به ویژه برای مدت طولانی، برای شاغلانی که با افراد زیادی سر و کار دارند، در زمانی که واکسیناسیون مناسب با زمان متناسب انجام نشده باشد، در محیط های عمومی خیلی شلوغ در فضای باز یا بسته و برای افرادی که فاکتور خطر داشته باشند و یا ضعف سیستم ایمنی و زمینه بیماری های مختلف دارند، توصیه می شود.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشک تاکید کرد: اطلاع رسانی عمومی و گسترده از طریق رسانه ها و فضای مجازی در مورد اهمیت استفاده از ماسک در خارج از منزل، پرهیز از ساده سازی و عادی انگاری بیماری اُمیکرون به عنوان یک بیماری ساده و گذرا، پرهیز از تاکید بر ایمنی عمومی ناشی از ابتلا در موج های قبلی به عنوان عوامل موثر ایمنی در برابر ابتلای جدید به اُمیکرون و الزامی کردن استفاده از ماسک در اماکن عمومی، بازارها، ادارات و ... و در اختیار قرار دادن ماسک رایگان به افراد بدون ماسک، راهکارهایی است که در این شرایط، توصیه می شود.

بنابراین با توجه به قرمز شدن دوباره ایران باید دید سفرهای داخلی و خارجی در بخش‌های مختلف زمینی، هوایی، ریلی و دریایی با محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های جدیدی روبرو خواهند شد یا اینکه اتفاق دیگری در این زمینه خواهد افتاد؟

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۰
بنابراین با توجه به قرمز شدن دوباره ایران باید دید سفرهای داخلی و خارجی در بخش‌های مختلف زمینی، هوایی، ریلی و دریایی با محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های جدیدی روبرو خواهند شد یا اینکه اتفاق دیگری در این زمینه خواهد افتاد؟
آخر خبر این بود؟
خبر یا پرسشه؟؟
بجای اینها یک زحمت تماس به خودتون بدهید و مستند پاسخ مسوول مربوطه را بزارید
با توجه به درآمدی که واسه دولت ایجاد میکنه احتمالا محدودیت ایجاد بشه
کسانی که دو یا سه دوز واکسن زده اند می توانند سفر بروند. کسی هم حق نداره جلوشون رو بگیره.
اخه توی زمستان کی چقدر سفر تفریحی داریم که ممنوع بشه؟
جایی از ایران مونده که درگیر اومیکرون نباشه و سفر اونجا رو مشکل دار کنه؟
کسانی که با خودروی شخصی تردد میکنند ممنوعیت باعث شلوغی بیشتر وسایل عمومی میش
فقط یک نکته مثبت داره و اون کسب درآمد برای دولته!!
میشه شما لطفا جوسازی و این مسئله خالی کردن جیب مردم رو شروع نکنید
وقتی مدرسه ها و همه ی جامعه بازه ممنوعیت سفر و جریمه کردن فقط شکل یه دزدی آَشکار به خودش میگیره
خدا نکند محدودیتی ایجاد شود چون واقعا خسته شده ایم
من نمی دونم چجوریه که ما با ماشین شخصی خودمون نمی تونیم بریم شهرستان که اونجا هم ویلا شخصی خودمونه ولی با قطار و اتوبوس و هواپیما می تونیم بریم ؟؟؟؟؟
قرار است بنا به پیشنهاد دولت سفرهای استانی چند برابر بشه
ممنوع کنید پولی نداریم بریم خرج کنیم حداقل میگیم کرونا بود نرفتیم به فکر جیب پدرها باشید
آیا بخاطر یک راننده خلافکار باید اتوبان را بست؟
ملت هزارویک گرفتاری دارند، مجبورند تردد کنند، کافی است اعلام کنید کسانی که 3نوبت واکسن را زده باشند می توانند با نصب روی شیشه خودرو براحتی تردد کنند،
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر