بازدید 3839

رابرت مالی درباره روند مذاکرات به کنگره گزارش می‌دهد

سرپرست تیم مذاکره کننده آمریکا در مذاکرات وین قرار است روز سه شنبه در نشستی محرمانه به اعضای کنگره آمریکا درباره روند این مذاکرات گزارش دهد.
کد خبر: ۱۱۰۳۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۷ 08 February 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از واشنگتن فری بیکن، «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و سرپرست هیات مذاکره کننده آمریکایی در وین قرار است روز سه شنبه به صورت محرمانه درباره روند مذاکرات وین به اعضای کنگره آمریکا گزارش دهد.

بر اساس این گزارش، این اقدام در پی کمپین فشار رهبران سیاست خارجی جمهوریخواه اعلام شده است.

این نخستین باری است که رابرت مالی از زمان روی کار آمدن و آغاز مذاکرات دیپلماتیک با ایران با هدف دستیابی به بازگشت به برجام در مقابل کنگره حاضر می شود.

این در حالی است که جمهوریخواهان بیش از یک سال است مالی را برای ارائه گزارش در مورد مذاکرات وین تحت فشار قرار داده اند.

گفتنی است که آمریکا اخیراً با بازگرداندن برخی معافیت‌های تحریمی در قبال ایران موافقت کرده است، اما ایران می‌گوید این اقدام کافی نبوده و هدف اصلی این مذاکرات برچیدن همه تحریم‌ها است.

اتحادیه اروپا روز دوشنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که هشتمین دور مذاکرات وین از امروز سه شنبه از سر گرفته می شود.

در این بیانیه آمده است: در پی وقفه‌ای کوتاه، هشتمین دور مذاکرات در وین در چارچوب برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) از سه شنبه ۸ فوریه (۱۹ بهمن) از سر گرفته می‌شود.

در ادامه بیانیه مذبور آمده است: شرکت کنندگان پس از رایزنی در پایتخت‌ها با دولت‌های متبوع خود، به بحث در مورد چشم انداز بازگشت احتمالی ایالات متحده به برجام و چگونگی اطمینان از اجرای کامل و موثر توافق از سوی همه طرف‌ها ادامه خواهند داد.

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی نیز روز دوشنبه با انتشار توییتی از ادامه مذاکرات وین خبر داد و نوشت: به نظر می‌رسد مذاکرات در مرحله نهایی است که نیازمند عزم و تلاش همه شرکت کنندگان برای رسیدن به مقصد، یعنی بازگشت کامل برجام، از جمله برچیدن تحریم‌ها است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر