بازدید 7838
۸

چهار هفته دیگر به اوج قله اُمیکرون می‌رسیم

رئیس کارگروه پیشگیری و بهداشت ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: احتمالا تا ۴ هفته دیگر به اوج قله برسیم و اینکه چقدر در قله ماندگار باشیم و شیب و سرعت اپیدمی چگونه باشد به مدیریت و رفتار جامعه بستگی دارد.
کد خبر: ۱۱۰۳۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸ 06 February 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، حمید سوری، رئیس کارگروه پیشگیری و بهداشت ستاد ملی مقابله با کرونا درباره اینکه «پیش بینی شما با توجه به نزدیک شدن به آخر سال چگونه است؟»، خاطرنشان کرد: با توجه به رفتار‌های ما به عنوان مدیریت اپیدمی و رفتار مردم، هیچ سرنوشت از پیش تعیین شده‌ای برای آن تعریف نشده؛ ما اگر خوب عمل و رفتار کنیم طبیعتا زودتر می‌توانیم اپیدمی را جمع کنیم.

وی تصریح کرد:احتمالا تا ۴ هفته دیگر به اوج قله برسیم و اینکه چقدر در قله ماندگار باشیم و شیب و سرعت اپیدمی چگونه باشد به مدیریت و رفتار جامعه بستگی دارد.

رئیس کارگروه پیشگیری و بهداشت ستاد ملی کرونا در پاسخ به این پرسش که «با توجه به اینکه ۶ میلیون نفر در کشور هنوز واکسن نزده‌اند باید چکار کنیم؟»، یادآور شد: قطعا این خطر بالقوه است. علی رغم اینکه واکسیناسیون تنها گزینه مقابله با اُمیکرون نیست.

این استاد اپیدمیولوژی افزود:، چون با آمدن واریانت جدید اثر بخشی واکسن‌ها کمتر می‌شود، اما با این حال، چون شدت تأثیر دارد؛ همان طور که در دُز سوم ۱۸ درصد واکسن را تزریق کردند و نشان می‌دهد این میزان در سطح، پاسخگو در محافظت مقابل اُمیکرون نباشد.

سوری اضافه کرد:‌از طرف دیگر رعایت پروتکل‌ها نیز ۵۵ درصد است که نمی‌تواند عدد قابل قبولی باشد. کار‌هایی که باید انجام گیرد اینکه ما با پویش‌های مردمی حساسیت زایی بیشتری در جامعه ایجاد کنیم.

وی بیان داشت: الان به نظر می‌رسد در شاکله اصلی کل کشور خیلی نمودی از اینکه جامعه در گیر اُمیکرون است که می‌تواند بار زیادی به جامعه تحمیل کند نیستیم. فرهنگ سازی و هماهنگی نقش مهمی در این خصوص دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۸
حتما شب عید نوروز و حتما تمام محدودیت ها در اون موقع برمیگرده؟؟؟ از الان دارید زمینه رو اماده میکنید ؟ جشن نوروز یک جشن ملی ایرانی است با تاریخ چند هزار ساله ! هر چقدر هم سعی کنید نمیتواند حذفش کنید !!
محرز که گفت دو هفته !
مهم نيست چون واکسن زدیم بهتر همه بگیرن خوب بشن
آره بابا راست ميگن.شب عيد كه مردم دور هم جمع ميشن و با هم حرف ميزنن و ....ولي مديونين فكر كنين 22 بهمن كرونا جرات ميكنه از خونشون بياد بيرون.
دقیقا عید نوروز!
راس می گی
آموزش مدارس و کلاسهای درس به دلیل کرونا تعطیل شده ولی فعالیتهای پرورشی به قوت خودش باقی هست .چپ و راست دستور عمل ارسال میکنند که سرود کار کنید ، تاتر آماده کنید ، جمع بشید زنگ انقلاب بزنید و...
چیی کھ واضح و مشخصھ الان در اوج ھستیم و تا دو ھفتھ دیگھ ادامھ خواھد داشت و از اوایل اسفند نزولی خواھد شد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان