بازدید 4355

شایع‌ترین عارضه کووید در همه‌گیری امیکرون

کد خبر: ۱۱۰۲۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۹ 05 February 2022

به گفته یک متخصص آسیایی، این روزها و همزمان با موج همه گیری سویه امیکرون در بسیاری از کشورها، "درد عضلانی" به عنوان یکی از شایع‌ترین علائم بیماری کووید ۱۹ ظاهر شده است.

به گزارش ایسنا، روزنامه "ایندین اکسپرس" در مطلبی در این‌باره آورده است: دکتر "شارو دات آرورا"، متخصص کووید-۱۹ که با مرکز خدمات پزشکی در موسسه علوم پزشکی آسیایی همکاری می کند، گفته است که متوجه شیوع درد عضلانی به عنوان یکی از بزرگترین علائم این بیماری در موج‌های اخیر پاندمی شده است.

وی می‌گوید: هرچند ویروس کرونای جدید که به ابتلای انسان به کووید-۱۹ منجر می‌شود، سیستم تنفسی و ریه‌ها را درگیر می‌کند با این حال، اثرات ابتلا به این ویروس به همین‌جا ختم نمی‌شود و نتایج چند مطالعه نشان می‌دهد که دردهای عضلانی نیز یکی از عوارض شایع این بیماری‌ به ویژه در مورد سویه امیکرون هستند.

به گزارش پایگاه اینترنتی "دیزِرت نیوز"، مطالعات نیز نشان داده‌اند که ۶۳ درصد بیمارانی که به سویه دلتا مبتلا شده‌اند و ۴۲ درصد بیمارانی که امیکرون گرفته‌اند از کمردرد به عنوان عارضه اصلی نام برده‌اند.

بنابر جزئیات این مطالعه، پس از ابتلا به عفونت ناشی از سویه امیکرون، بیمار در سه ناحیه مختلف از بدن احساس درد بیشتری دارد که شامل سردرد، کمردرد و دردهای عضلانی می‌شود و مردم این روزها بیشتر از بروز این دردها شکایت دارند.

به گفته متخصصان، هرچند کمردرد و دردهای عضلانی برای کووید-۱۹ عوارضی جدید محسوب نمی‌شوند اما مبتلایان به امیکرون بیشتر با کمردرد درگیر هستند و کمتر حس بویایی و چشایی خود را از دست داده‌اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر