بازدید 7238
۲

کودکان زیر ۵ سال بیشترین بستری‌های اُمیکرون هستند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه درصد زیادی از افراد بستری مبتلا به اُمیکرون کودکان زیر پنج سال هستند گفت: میزان ابتلا به اُمیکرون در کودکان زیر پنج سال بسیار بیشتر از سویه های قبلی کرونا است.
کد خبر: ۱۱۰۱۹۰۷
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰ 30 January 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، دکتر محمدحسین سرمست شنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر ۲۳۷ بیمار در بیمارستان‌های خوزستان بستری هستند که از این تعداد ۷۷ نفر در بخش‌های ویژه‌ تحت مراقبت بوده و ۱۷ نفر اینتوبه ای هستند.

وی با بیان اینکه اگر در رنگ بندی کرونایی آمادگی لازم برای یک مرحله بالاتر را داشته باشیم گرفتار وضعیت خطرناک نمی‌شویم افزود: با دریافت سه دُز واکسن و رعایت شیوه نامه های بهداشتی امیدواریم خوزستان وارد مراحل نارنجی و قرمز کرونایی نشود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به آمادگی بیمارستان‌های استان برای مقابله با پیک احتمالی کرونا گفت: به همان میزان که شیوه نامه های بهداشتی در استان رعایت نشود، موارد بستری افزایش یافته و بیمارستان‌های بیشتری درگیر می‌شوند.

وی افزود: با توجه به اینکه ظرفیت پذیرش بیماران کرونایی در بیمارستان رازی اهواز در حال تکمیل است، احتمال ورود بیشتر بیمارستان‌های اهواز به چرخه پذیرش بیماران مبتلا به کرونا وجود دارد.

سرمست در رابطه با نحوه فعالیت مدارس و دانشگاه ها گفت: تابع تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم اما تاکید رئیس جمهور بر فعالیت حضوری کسب و کار و مراکز آموزشی با رعایت شیوه نامه های بهداشتی است.

وی افزود: باید ببینیم در روزهای آینده گسترش بیماری چگونه خواهد بود و ستاد ملی این موضوع را مدنظر دارد. قطعا اگر مردم همکاری نکنند، کسب و کارها تعطیل و همه چیز مختل می‌شود.

در حال حاضر ۱۰ شهرستان خوزستان زرد و مابقی نقاط استان آبی کرونایی هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۲
مدارس را تعطیل کنید
بچه ام رو نمیفرستم مدرسه هیچی هم نمیشه.کم سواد شدن بهتر از مریض شدنه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل