بازدید 9427
۱

نگرانی جمهوریخواهان آمریکا از افزایش فروش نفت ایران

جمعی از سناتورهای جمهوریخواه با ارسال نامه ای به بایدن، ضمن نگرانی از افزایش فروش نفت ایران، خواستار برخورد جدی دولت واشنگتن با عوامل خارجی به ویژه مشتریان چینی دخیل در این مبادلات شدند.
کد خبر: ۱۱۰۱۷۹۳
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۵ 29 January 2022

 

به گزارش تابناک از مهر، «تام کاتن» سناتور جمهوریخواه ایالت آرکانزاس که به داشتن مواضع ضدایرانی مشهور است، در وبسایت خود نامه ای را منتشر کرد که در همراهی با ۹ سناتور جمهوریخواه دیگر خطاب به «جو بایدن» نگاشته شده و در آن از رئیس جمهور دموکرات آمریکا خواسته می شود که الزام اجرای تحریم ها علیه تانکرها و شرکت هایی را که در خرید و فروش روز افزون نفت ایران دخیل هستند، رعایت کند.

تمرکز آنها در این نامه، بیشتر روی نفتکش هایی است که در عرضه نفت ایران به چین دخیل هستند. همچنین ادعا شده که عدم برخورد جدی با این موارد، مذاکرات وین را که به زعم افرادی مثل کاتن به هر حال سرنوشتی نافرجام خواهد داشت، به مخاطره می اندازد و مجرمانی را که در دور زدن تحریم های نفتی ایران دخیل هستند، جسورتر می کند چرا که باور دارند دولت واشنگتن برای اتخاذ رویکرد تنبهی علیه آنها (به ویژه مشتریان چینی) بلاتکلیف و ضعیف است.

در بخشی از این نامه می خوانیم: ایران در ۲۰۲۱ حدود ۴۱۸ میلیون بشکه نفت صادر کرد که ۱۲۳ میلیون بشکه بیشتر از مقدار صادر شده در ۲۰۲۰ است. دو بار در ۲۰۲۱، صادرات نفت ایران به بیش از ۱.۴ میلیون بشکه در روز رسید که بالاترین رقم از مارس ۲۰۱۹ است. سه چهارم از این نفت به چین صادر شده است که طی سال گذشته، ۳۱۰ میلیون بشکه نفت از ایران خریداری کرد. طی هفته های اخیر، دولت پکن به صراحت واردات میلیون ها بشکه نفت از ایرن را تائید کرده است.

این سناتورها در نهایت از دولت بایدن می خواهند تحریم ها علیه شرکت هایی که از ایران نفت می خرند و همچنین نفتکش های خارجی که این تجارت را زنده نگه می دارند، به اجرا بگذارد.

آنها در بخش دیگری از ادعاهای خود می افزایند: هر روز تأخیر دولت واشنگتن، پول بیشتر و بیشتری برای تأمین مالی فعالیت‌های تروریستی‌ در اختیار ایران قرار داده و فرصت بیشتری به این کشور برای تولید سلاح هسته‌ای می‌دهد. همچنین یادآور می‌شویم که تحریم‌ها علیه صادرات نفت ایران اجباری است و با تائید فراحزبی به تصویب کنگره رسیده است.

چندی پیش هم «آنالنا بائربوک» وزیر خارجه آلمان، در نشست مشترک با همتای آمریکایی خود به توافقات و دیدارهای اخیر مقامات ارشد ایرانی با طرف‌های چینی و روسی اشاره کرد و ضمن ابراز نگرانی از گسترش روابط تهران با پکن و مسکو گفت: «کشورهای اروپایی به دنبال این بودند که چین و روسیه نیز فشار بر تهران را حفظ کنند، اما هر دو کشور در روزهای اخیر از توافق‌نامه‌های همکاری تجاری و اقتصادی جدید با ایران صحبت کرده‌اند و برخی نگرانند این توافق‌نامه ها می‌تواند تلاش‌ها برای گرفتن امتیاز از تهران در مذاکرات وین را تضعیف کند».

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
ببخشید کدام فروش
اینکه نمیتونیم پولشو بگیریم
اینکه بجاش برنج و چای بی کیفیت بگیریم
اینکه پول خودمون رو با التماس کره به سازمان ملل بدیم برای حق رای
اینکه.....
بسه دروغ و مسخره بازی مردم میفهمند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر