بازدید 7144

آغاز نام‌نویسی کنکور سراسری ۱۴۰۱

معاون فنی و آماری سازمان سنجش گفت: ثبت نام در کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ از فردا ۱۰ بهمن آغاز می شود و زمان ثبت نام تا ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ ادامه دارد.
کد خبر: ۱۱۰۱۷۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹ 29 January 2022

به گزارش تابناک، دکتر احسان جمالی در نشست خبری رئیس سازمان سنجش آموزش کشور که امروز ۹ بهمن در محل سازمان سنجش برگزار شد، گفت: زمان ثبت نام ۱۰ تا ۱۷ بهمن ماه است و در صورت لزوم فرصت ثبت نام در کنکور سراسری ۱۴۰۱ تمدید می‌شود.

وی افزود: آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ در تیرماه ۱۴۰۱ برگزار می‌شود. نتایج اولیه به همراه انتخاب رشته در مردادماه خواهد بود. نتایج نهایی آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ قبل از مهرماه اعلام می‌شود.

جمالی گفت: زمان بندی آزمون‌های سراسری به غیر از سال ۱۳۹۹ که به دلیل کرونا تغییر کرد، تغییری ندارد.

وی یادآور شد: تغییرات سهمیه‌های آزمون سراسری به کنکور سال ۱۴۰۱ نمی‌رسد.

معاون سازمان سنجش با اشاره به تغییرات دیگر در کنکور ۱۴۰۱ گفت: یکی از تغییرات مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت رشته پزشکی است که از کنکور سال ۱۴۰۱ اعمال می‌شود. ظرفیت پزشکی از ۸۰۰۰ نفر فعلی به ۹۶۰۰ نفر افزایش می‌یابد که این ظرفیت بر اساس آئین نامه اجرایی که وزارت بهداشت آن را تدوین می‌کند، اعمال خواهد شد. این ظرفیت ویژه مناطق محروم است و نحوه توزیع آن از سوی وزارت بهداشت اعلام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تغییر دیگر درباره رشته بهیاری است که ضریب ۴ دروس تخصصی برای بهیاران از کنکور ۱۴۰۱ اعمال می‌شود. همچنین پیش از این ظرفیت رشته بهیاری به دوره روزانه اختصاص داشت که با تغییر در پذیرش این رشته، بهیاری در تمام دوره‌ها و دانشگاه آزاد اسلامی پذیرش خواهد داشت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان