بازدید 66967

تسلیم شدن آنتی‌بادی‌ها در برابر امیکرون

سازمان غذا و داروی آمریکا اعلام کرد داروهای آنتی بادی در مقابل امیکرون کارایی ندارند.
کد خبر: ۱۱۰۱۷۳۶
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۹ 29 January 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان غذا و داروی آمریکا استفاده از داروهای آنتی بادی که یکی از داروهای اصلی علیه امیکرون محسوب می شد را موثر ندانست و متوقف کرد.

با توجه به اینکه سویه امیکرون در حال حاضر در بسیاری از نقاط جهان به گونه غالب بدل شده است، متخصصان بر این باورند که باید روش‌های درمانی روی داروهایی تمرکز داشته باشد که در این سویه موثر هستند.

در این راستا متخصصان سازمان غذا و داروی آمریکا به تازگی اعلام کردند داروهای آنتی بادی شرکت‌های Regeneron و Eli Lilly به دلیل اینکه در مقابل امیکرون کارایی ندارند، نباید مورد استفاده قرار گیرند. در حاضر تقریبا تمامی موارد مبتلا به کرونا در آمریکا از گونه امیکرون هستند.

هر دو شرکت دارویی پیشتر اعلام کردند که داروهای تزریقی آنان اثربخشی زیادی در مورد امیکرون نخواهد داشت.

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) گفته است که مجوز اضطراری این دو دارو را لغو خواهد کرد. از طرفی اگر این دو دارو در مقابل گونه‌های آینده موثر باشند، مجددا مجوز خواهند گرفت، همچنین محققان به دنبال روش‌های موثر برای مهار امیکرون هستند.

محققان آفریقای جنوبی گونه‌ای جدید از ویروس کرونا را شناسایی کردند که با عنوان B.۱.۱.۵۲۹ شناخته می‌شود و دارای جهش‌های چندگانه است. سازمان جهانی بهداشت این گونه جدید را به عنوان یک گونه نگران کننده معرفی و بر اساس ترتیب الفبای یونانی، آن را «امیکرون» نام‌گذاری کرده است.

براساس اعلام سازمان جهانی بهداشت موارد ابتلا به امیکرون در هر ۳۶ تا ۷۲ ساعت ۲ برابر می‌شود که این امر نشان می‌دهد این سویه جدید از «مزیت رشد قابل توجهی» نسبت به نوع دلتا که تاکنون گونه غالب بوده، برخوردار است.

سویه امیکرون دارای ۳۷ جهش در پروتئین اسپایک است که برای چسبیدن و حمله به سلول استفاده می‌شود. این تعداد جهش غیرعادی است و می‌تواند توجیهی برای گسترش سریع این گونه باشد. این سویه، قادر به آلوده کردن افراد واکسینه شده و نیز بهبودیافتگان است. در مقایسه با امیکرون، گونه دلتا تنها دارای ۱۳ جهش ژنتیکی در پروتئین تاجدار خود است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳۶
لعنت به چين.
پاسخ ها
روانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
چین؟؟ جمع نبند کمی آدم باش. بیماری های دیگه هم بوده
آنتی بادی تسلیم شد ولی مسئولین (؟؟؟؟؟؟!!!!!) آموزش و پرورش به خود نیامیدند!
برید به سمتش
هرچی دوست دارید بگید
اونی که تصمیم میگیره خداست
حالا انقدر خبر منفی بزارید تا جونتون در بیاد ببینم علم قوی تر یا خدا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
و خداوند چیزی به نام عقل به ما داده که بتونیم شرایط رو درک کنیم و تصمیم بگیریم اونطور که تو میگی انسان هیچ اختیاری از خودش نداره
پس در نتیجه واکسن ها موقتی عمل می کنند و باید همواره واکسن بزنیم. آدم عاقل از اول تسلیم این برنامه پیچیده دشمن بشریت نمیشه دیگه . چرا در زمین اونا بازی می کنیم؟
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
داداش تو موقتی بنزین میزنی و تا یجایی میری و تموم میشه دیگه ماشین سوار نمیشی؟
مدارس باز کنید برا فوتبال بریزید بیرون مردم‌جمع کنید عزاداری راه بندازید خوب چیزی گیرتون اومده مردم‌گرفتار کردید
تو را خدا مدرسه ها تعطیل کنید جبار سینگ ها ....
ما سه دوززدیم ازالان گفته باشیم دیگه دوزچهارم نمی‌زنیم لطفا دیگه زورنگین اگرراست میگین کرناداره شدیدترمیشه تواسفندچرا بچهامون اجباری بفرستیم سرکلاس درس هیچ معلوم هست راستی ودروغ شما
الان تعجبم چرا مدارس تعطیل نمیشه تعجب بیشترم هم اینه چرا خانواده ها فکر بچه هاشون نیستن و میفرستن مدرسه ؟ آیا درس مهم تر از جون بچه هاست ؟
برای چی مدارس رو اجباری کردین شما فقط مدارس خصوصی شمال تهران رو که رعایت پروتکل بهداشتی میکنن رو دیدین اونها با اون تغذیه ای که دارن هیچ مشکلی براشون پیش نمیاد شما چند ساله یه پخش شیر مدارس رو نتونستید مدیریت کنید حالا میخاین جان بچه ها رو مدیریت کنید چرااااااا معلم فایل تدریس رو نمیگذاره که مجبور بشیم بجه ها رو حضوری بفرستیم یا به همون معلم خودشون پول تدریس خصوصی بدیم
همه دست به دست هم بدین و مدرسه رو تعطیل کنید و با جان ملت بازی نکنید این بیماری شوخی نداره.خدا اون روز نیاره که یکی از عزیزانمونو از دست بدیم.دیگه کاشکی نمیارش.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
بيماري خانه نشيني بچه ها كشنده تر از اميكرون است.
پسر من به خاطر رفتن به مدرسه ودست کم گرفتن امیکرون آلان دوهفته میشه که کرونا گرفته منو باباش گرفتیم از بس استخون درد شدید داشتم زده به کمرم دوروزه فلج شدم خدا لعنت کنه کسی رو که میگه امیکرون از دلتا کمتر عوارض داره من دودوزواکسن هم زدم کمتر بهم فشار آورده ولی پسرم فقط نه سالشه وخیلی شدید مریض شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
به بچه ت اموزش بده
سلام لطفاً مدرسه ها رو تعطیل کنین امروز از کلاس ما فقط ۳ نفره رفته بندر الان نارنجی هست لطفاً حتا هم واکسن بزنیم ولی رعایت نکنیم اومکیرن بیشتر میشه لطفاً مگه ما دانش آموزان چه گناهی کردیم
متاسفانه سالن های ورزشی ومراسم فاتحه در مساجد وغیره برقرار شده که این امر باعث گسترش شدید سویه اومیکرون میشود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
اگه ناراحت نمیشی یه اشاره ای به سینماها و گیت خروجی به سمت ترکیه هم بکن.
چراهمه گیر دادین ب مدرسه؟مگه فقط مدرسه باعث افزایش افراد مبتلا میشه؟چرا از مهمونی ها و پاساژگردی ها حرفی زده نمیشه؟همه چیز رعایت میشه فقط لنگ مدرسه این؟الله اکبر
همش تقصیر اموزش و پرورش هست .
من خودم و چند تا از همکلاسی هایم رفتیم مدرسه اومیکرون گرفتیم .
متاسفم برای تصمیم های غلط تون
جون مادرتون سلامت بچه هاتون براتون بایدخیلی مهمترازهرچیز دیگه ای تو دنیا باشه پس چرا اجازه میدن جگر گوشه هاتونو بکشونن مدرسه کافیه بجه یکبار مریض بشه تا عوارضش تا آخر عمر گریبان بچه رو ول نکنه آیا ارزششو داره این معلم های بیسوادبچه همرو به زورببرن سرکلاس
با سلام و عرض ادب ، مدارس و دانشگاه‌ها باید تعطیل شوند چون اومیکرون بسیار خطرناک است، خصوصاً ابتدایی ها ، چون هم واکسن نزده اند و هم بچه تر هستند و کمتر پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند .
نه به آموزش حضوری. با روح و روان مردم بازی نکنید البته اگر بتوانید با آمارها تا آخر دهه مبارک فجر مدیریت کنید خوبه
داداش اینا همش بازی کشورهای پیشرفته است که بودجه کشورهای در حال توسعه رو جمع کنن الان دوباره مجبورمون میکنن یه سری واکسن جدید بخریم که میلیاردها پول میگیرن بابتش چند روز دیگه دوباره یه جدیدشو میدن به بازار میگن جهش پیدا کرده اون قبلی اثر نداره این ویروس از اولش کار خودشون بوده برای جمع کردن پول احتمالا برای برنامه های فضایی که هزینه های سنگین داره تازه از اونطرف میگن جمعیت رو کنترل کردیم حالا هر چقدر دوست داری بچه ها رو نفرستین مدرسه اتفاقا هر چی عقب بیفتیم برای اونا بهتره.
مدرسه باز کردین کرونا زیاد شد فقط برای ریاضی باز می کردین نه برای دروس عمومی
امروز مدرسه پسرم اعلام کرد ۵ تا از معلم‌ها کرونا گرفتن بچه ها تا ۳ روز مدرسه حضوری نیان چرا باید مثل شروع کرونا در یک استان که مدیریت درست نشد باید گند یکاری دربیاد بعد آقایون تصمیم درست بگیرن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
کجایی که توی مدرسه هفتاد درصد گرفتن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ کدوم استانی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بابا اسمتان چی بزارم مدرسه ها تعطیل کنید
درود
من ایران زندگی نمیکنم. خودم و همسرم سه تا دوز فایزر هم زده بودیم ولی وقتی ویروس امیکرون رو‌ گرفتیم اذیتمون نکرد فقط کمی بدن درد و کمی سرفه. ولی پسرم که سه ساله است و واکسن نزده بود چند شب تب داشت و اذیت شد ولی واقعا دکترها نه دارویی دادن نه کار خاصی کردن. فقط و فقط گفتن استراحت کنه و آب رو با استامینوفن کنترل کنیم. خواستم این رو بگم که کمبودها و کم کاری های سیستمی رو نمیشه کتمان کرد ولی واقعا علم بشر از مبارزه با این ویروس عاجز هست. تنها درخواست برادرانه من به همه عزیزان اینه که واکسن ها از هر نوعیش رو بزنید، آگاه و هوشیار باشید، تجمعات محیط بسته نرید مخصوصا اگر بچه داری و آرامش خودتون رو حفظ کنید. استرس و اضطراب واقعا سیستم ایمنی رو ضعیف می‌کنه. خداروشکر پوشش واکسن توی ایران خیلی بیشتر از متوسط جهانی هست و این نشون میده که فرهنگ و آگاهی عامه مردم بالاست.
هنوزم مقالات زیادی وجود داره که کل ماهیت واکسن رو زیر سوال میبره از هر نوعیش. مدارس هم همینجا باز هست و بچه ها میرن و میان. فقط مقداری ملاحظات بهداشتی در مدارس رعایت بشه و توکل کرد و به بچه ها انرژی مثبت داد و بهشون این جو استرسِ همه گیری ویروس رو منتقل نکنیم. ببخشید زیاد نوشتم. شاد و سالم باشید.
الان مدرسه ها غير حضوري هم هست همه مسافرتن حرم امام رضا شلوغ شلوغه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
شلوغی ترکیه رو هم بگو اگر زیاد ناراحتت نمیکنه. وان ترکیه رسما پر از ایرانیه.
بابا بچه هاتونو چرا میفرستید مدرسه یکسال عقب بمونن بهتر از اینه که کرونا بگیرن بعضی مادرا برای اینکه خودشون راحت باشن بچه بیچاره رو میفرستن مدرسه وخودشون هم راهی کوچه وبازار میشن
مرگ بر چین
فعلا شهرها ابی است بیست و سوم بهمن همه قرمز می شوند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار