بازدید 59626
با مذاکرات هسته ای/ در حال به روز رسانی

توقف مذاکرات وین و بازگشت هیات ها به پایتخت ها/ نشست ایران و کشورهای اروپایی در وین/امیرعبداللهیان: گفت‌وگوی مستقیمی بین ایران و آمریکا در وین صورت نگرفته است

مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین امروز (جمعه) با دیدار علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران و انریکه مورا هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام آغاز و با برگزاری جلسات با نمایندگان سه کشور اروپایی پیگیری خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۰۱۶۶۴
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۶ 28 January 2022

نشست ایران و کشورهای اروپایی در وین/امیرعبداللهیان: گفت‌وگوی مستقیمی بین ایران و آمریکا در وین صورت نگرفته است

بین الملل تابناک: مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین امروز (جمعه) با دیدار علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران و انریکه مورا هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام آغاز و با برگزاری جلسات با نمایندگان سه کشور اروپایی پیگیری خواهد شد.

در همین خصوص علی باقری رئیس هیأت مذاکره‌ کننده جمهوری اسلامی ایران و انریکه مورا هماهنگ‌کننده اروپایی گفت‌وگوها در حال حاضر در هتل کوبورگ وین در حال گفت‌وگو هستند.

قرار است بعد از این دیدار، نشستی با حضور مذاکره‌کنندگان ارشد ایران، اتحادیه اروپا و سه کشور اروپایی عضو برجام برگزار شود.

مقام فرانسوی: مذاکرات وین دشوار است اما می‌توان به توافق دست یافت
۱۴۰۰/۱۱/۰۸ - ۲۰:۴۰

یک مقام ریاست‌جمهوری فرانسه درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها دروین گفته که گفت‌وگوها دشوار هستند اما نشانه‌هایی وجود دارند که نشان می‌دهند توافق قابل حصول است.

این مقام فرانسوی که بعد از گفت‌وگوی تلفنی «امانوئل ماکرون» و «ولادیمیر پوتین»، روسای جمهور فرانسه و روسیه درباره برجام با خبرنگاران صحبت می‌کرد گفت مسئله درخواست ایران برای تضمین‌ [درباره ماندگاری برجام] و نحوه بازگرداندن کنترل‌ها بر برنامه هسته‌ای ایران موضوعاتی هستند که هنوز به کار بیشتر نیاز دارند.

توقف مذاکرات وین و بارگشت هیات ها به پایتخت ها
۱۴۰۰/۱۱/۰۸ - ۱۹:۵۵

بر اساس تفاهم صورت‌گرفته بین هیأت‌های مذاکره‌ کننده ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) و هماهنگ کننده اتحادیه اروپا در وین، دور هشتم گفت‌وگوها به مدت حدود یک هفته تنفس خواهد داشت.

بر این اساس، هیأت‌های مذاکره‌کننده فردا (شنبه) برای رایزنی و مشورت، به پایتخت‌ها بازخواهند گشت.

در همین خصوص یک منبع مطلع گفت که با توجه به اهمیت موضوعات باقیمانده و لزوم اتخاذ تصمیمات سیاسی، براساس تفاهم صورت گرفته هیأت‌ها برای مشورت و رایزنی به پایتخت‌ها مراجعت می‌کنند و بعد از این وقفه یک هفته‌ای، مذاکرات از سر گرفته خواهد شد.

این منبع با بیان این‌که روند گفت‌وگوها در مجموع سازنده و رو به جلو بوده، اظهار داشت: اگر طرف‌های مقابل پس از بازگشت از پایتخت‌ها تصمیمات لازم را اتخاذ کنند، امکان حرکت سریع‌تر به سمت توافق وجود دارد.

وزیران خارجه روسیه و آلمان بر تمرکز برای احیای برجام تاکید کردند
۱۴۰۰/۱۱/۰۸ - ۱۸:۲۸

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه و آنالنا بربوک وزیر امور خارجه آلمان بر تمرکز برای احیای برجام تاکید کردند.

 وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه اعلام کرد: لاوروف و بربوک در گفت و گویی تلفنی درخصوص مذاکرات وین برای احیای برجام مذاکره و تبادل نظر کردند.

روسیه و آلمان عضو گروه ۱+۴ در مورد برجام هستند و در مذاکرات وین برای احیای برجام شرکت دارند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگوی تلفنی با آنتونیو گوترش روند مذاکرات را مثبت خواند و با اشاره به اراده جدی ایران برای رسیدن به توافق خوب در کوتاه ترین زمان ممکن، بر ضرورت انجام اقدامات عملی و ملموس و قابل راستی آزمایی طرف غربی و آمریکا تأکید کرد. 

میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین نیز دیروز در اظهاراتی اعلام کرد که این مذاکرات در مرحله پیشرفته است.

رئیس هیئت مذاکره‌کننده کشورمان همچنین روز گذشته (پنجشنبه) به صورت دو جانبه با میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در مذاکرات وین و انریکه مورا هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام دیدار و گفت‌وگو کرد.

این گفت‌وگوها به منظور تکمیل پیش‌نویس متن توافقات و تصمیم‌گیری در مورد برخی موضوعات اختلافی برگزاری می‌شود و به گفته مذاکره کننده ارشد چین، هیئت‎های مذاکره‌کننده طی دو روز گذشته در قالب‌های مختلف دوجانبه و چندجانبه در مورد مسائل اساسی دیدار کردند تا اختلافات در مورد رفع تحریم‌ها، تضامین و راستی‌آزمایی را بیشتر کاهش دهند.

امیرعبداللهیان: اراده ایران برای رسیدن به توافق خوب، پایدار و قابل اتکا قطعی است

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه (ششم بهمن ماه) به دعوت رئیس و اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی حاضر شد و ضمن تشریح آخرین وضعیت مذاکرات جاری در وین، به سؤالات نمایندگان ملت پاسخ گفت.

امیرعبداللهیان در این گفت‌وگوی صمیمانه به ارائه گزارشی از روند مذاکرات در چهار حوزه رفع تحریم‌ها، تعهدات هسته‌ای، اخذ تضامین و راستی‌آزمایی پرداخت و ضمن پاسخ به سؤالات، دیدگاه‌های نمایندگان حاضر در نشست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی را دریافت کرد.

وزیر امور خارجه با تبیین تلاش جدی مذاکره کننده ارشد علی باقری و ابتکارات مطروحه از سوی جمهوری اسلامی ایران و تیم مذاکره کننده اظهار داشت: اراده جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به یک توافق خوب، پایدار و قابل اتکا قطعی است.

امیرعبداللهیان در جمع اعضای کمیسیون امنیت ملی با تأکید بر این‌که تا به امروز هیچ گفت‌وگوی مستقیمی بین تیم‌های مذاکراتی جمهوری اسلامی ایران و آمریکا در وین صورت نگرفته است، اظهار داشت: نظرات فنی دو طرف از طریق یادداشت‌های مکتوب غیررسمی و به واسطه‌گری هماهنگ کننده اتحادیه اروپا منتقل می‌شود.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۱۷
تصور می شد حزب توده از بین رفته است اما این حزب نه تنها از بین نرفته است بلکه قویتر از هر زمان دیگری در ایران فعالیت می کند مشخصه بارز این حزب و اعضایش آمریکا ستیزی و گرایش شدید به روسیه است در همین مورد مذاکره مستقیم با آمریکا دیدیم که چه جار و جنجالی حزب توده در ایران درست کرد مرام این حزب تامین منافع روسیه به هر شکل ممکن است و اولین اصل آن آمریکا ستیزی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Poland |
۱۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
حزب توده و کمونیسم مثل سمی در عقاید و افکار ما رسوخ کرده. آگاهانه و ناآگاهانه همه ما گرایشات توده‌ای و کمونیستی پیدا کرده‌ایم. نمونه اون در عرصه اقتصادی است که با هرگونه اقتصاد آزاد و باز و رقابتی مخالفت میشه و انحصار و رانت سرلوحه کارهای اقتصادی قرار گرفته.
شل کن سفت کنا چیه؟ یه بار برا همیشه سعی کنید طرف مردم باشید.
اقای وزیر همه می دانند که باید مستقیم با امریکا بابت برجام صحبت کنید چون به نتیجه رسیدن ان بدونصحبت مستقیم با امریکا غیره ممکن است پس این بازیها برای چیست اگر توانستید بدون جلسه مستقیم با امریکا برجام به نتیجه برسد درست است برجام بدون امریکا یعنی هیچ؟؟؟
قیمت دلار فردا مشخص می کنه اوضاع چطوره!!! فعلا که فنر فشرده شده. احتمالا جهش ناگهانی رو فردا ناظر باشیم.
امیدوارم دوباره گول نخوریم.
این یعنی اتفاق خوبی در پیش نیست.احتمالا شکست برجام تا هفته بعد رسما اعلام خواهد شد.
توقف مذاکرات دلار رو گرون کرد ، شکست مذاکرات به خیر بگذرونه ؟؟ دلار ۱۰۰ هزاری در راه است ؟؟؟؟؟؟!!
این گروه مذاکره کننده جمهوری اسلامی ..‌ این کاره نیستن !!
وقت و حوصله همه رو گرفتن!!
وزیر امور خارجه ای که با یک نهیب کیهان و چند تا طلبه موضعش را عوض کنه به درد خودتون هم نمی خوره چه برسه به کشور
نوشیدن جام زهر با هدف نجات کشور و مردم از اوصاع اسفبار و فلاکت بارتر

امروزه کشور ، نیاز به شجاعت و مردانگی و بزرگ منشی و بصیرت دارد .

جناب رییسی بسم الله
الان همه میرن کشورشون و برمیگردن کلی رو مخشون کار میشه و همه چیز عوض میشه ، نهایتا بی نتیجه
مذاکرات کشدار فرسایشی بی نتیجه میشود سر سختی و اصرار بر خواسته ها و مواضع یکطرفه غیرقابل قبول از طرف مقابل بن بست و گره کور ایجاد میکند انعطاف و نرمش هم برای نتیجه بخشی تعامل لازم ضروری است
اگر گفتگوی مستقیم صورت بگیرد چه میشه مگه حتماً مرجع تقلید ها گفتند گناه کبیره هست
با اين مذاكرات ملت را سركار گذاشتند چند سال بيخود بي جهت يك عده با هزينه هاي گذاف در اين مذاكرات شركت كردند بار مالي سنگين روي دوش كشور گذاشتند اخرش هم هيچ دست اوردي براي كشور نداشته جز تورم گراني بدبختي وبيچارگي براي ملت مخصوصا قشر ضعيف جامعه كه هميشه زير بار فشار بودند ومشكلات اقتصادي كمرشان را شكسته وباعث فقر وفحشا در جامعه گرديده است
لطف کنید به ملت ایران بگوئید از ابتدای برجام تا کنون برای رفت وامدها وشرکت درجلسات بی حاصل چه میزان ازجیب ملت نجیب واسیب پذیر ایران هزینه شده است . البته اگه جرات دارید
این گفتگو ها بر سرحدود اختیارات کشور ایران است
طوری وانمود نکنید که موضوع بر سر منافعی مشترک است!
کدام یک از مذاکره کنندگان حاضرند بر سر حدود اختیاراتشان با کسی مذاکره کنند؟
این مذاکرات اساسا برسر محدود کردن ایران است و این ننگی بیش برای ما نیست ! فقط عاملی راکه موجب این فشار بین المللی درپذیرش این خفت میشود را باید اصلاح کرد و لاغیر ! هر سندی امضاء
شود همانند سایر قراردادهای ننگین تاریخ ایران است
ونباید تن به این خفت داد!
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی