بازدید 159987
با مذاکرات هسته ای

کاخ سفید: ایران و آمریکا در آستانه یک توافق هستند/ آغاز «تمرین دسته‌جمعی» برای تهیه پیش‌نویس احیای برجام/استعفای عضو ایرانی الاصل تیم مذاکره کننده آمریکا به افزایش اختلافات

دور فعلی مذاکرات «وین» برای لغو تحریم‌های یکجانبه ایالات متحده علیه جمهوری اسلامی ایران در حالی در پایتخت اتریش پیش‌ می‌رود که گمانه‌زنی‌های زیادی درباره روند این مذاکرات از سوی طرف‌های مذاکره‌کننده و کارشناسان و تحلیگران مطرح می‌شود.
کد خبر: ۱۱۰۱۵۰۵
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۶ 27 January 2022

خبرهای خوب از مذاکرات وین/ آغاز «تمرین دسته‌جمعی» برای تهیه پیش‌نویس احیای برجام

بین الملل تابناک: دور فعلی مذاکرات «وین» برای لغو تحریم‌های یکجانبه ایالات متحده علیه جمهوری اسلامی ایران در حالی در پایتخت اتریش پیش‌ می‌رود که گمانه‌زنی‌های زیادی درباره روند این مذاکرات از سوی طرف‌های مذاکره‌کننده و کارشناسان و تحلیگران مطرح می‌شود.

 بیست و هشتمین روز از دور هشتم مذاکرات رفع تحریم‌ها دیروز(چهارشنبه) با ملاقات علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران با نمایندگان روسیه، چین و انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا که وظیفه هماهنگی جلسات بین هیات‌ها را برعهده دارد ادامه یافت. همچنین جلسه‌ای در قالب نمایندگان گروه 1+4 و ایران برای ادامه نگارش متن نهایی مذاکرات تشکیل شد.

جلسات کارگروه‌ها هم در سطح کارشناسی پیرامون موضوعات مختلف ادامه و جریان دارد.

امیر قطر درباره مذاکرات وین با بایدن گفت‌وگو می‌کند
۱۴۰۰/۱۱/۰۷ - ۲۲:۳۳

یک مقام مطلع قطری به خبرگزاری فرانسه گفت که «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر در سفر چند روز آتی خود به آمریکا قرار است با «جو بایدن» در خصوص مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین به گفت‌و‌گو بنشیند.

امیر قطر قرار است در روز ۳۱ ژانویه (۱۱ بهمن) به عنوان اولین مقام عالی‌رتبه عربی از کشورهای خلیج فارس، به واشنگتن سفر کند. خبرگزاری رسمی قطر (قنا) نیز نوشته است که تمیم بن حمد در این سفر قرار است در خصوص توسعه روابط دوحه و واشنگتن و مسائل دو جانبه با بایدن گفت‌و‌گو کند.

اما در کنار موضوع ایران و مذاکرات وین، بحث انرژی و گاز نیز از مهم‌ترین مسائلی است که امیر قطر و رئیس‌جمهور آمریکا با یکدیگر رایزنی خواهند کرد، به خصوص در شرایطی که واشنگتن و کشورهای غربی به دنبال منابع جایگزین روسیه برای واردات گاز هستند. این نگرانی از آن روست که غربی‌ها از احتمال قطع گاز روسیه در پی بحران اوکراین هراسان هستند. موضوع گاز همچنین از عمده مسائل مطروحه در گفت‌و‌گوی تلفنی میان «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا با همتای قطری‌اش در روز دوشنبه گذشته بود.

خبرگزاری رویترز نیز چندی پیش نوشته بود که موضوع ایران یکی از موضوعاتی خواهد بود که در این دیدار مورد بحث قرار خواهد گرفت.

در این راستا «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر که به تهران سفر کرده، ظهر امروز (پنجشنبه) هفتم بهمن ماه با حضور در محل وزارت امور خارجه مورد استقبال حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.

 

کاخ سفید: ایران و آمریکا در آستانه یک توافق هستند
۱۴۰۰/۱۱/۰۷ - ۲۲:۳۲

«برت مک گرک» هماهنگ کننده امور خاورمیانه کاخ سفید گفت که ایران و آمریکا در آستانه یک توافق احتمالی برای بازگشت به برجام هستند.

مک گرک گفت که مذاکرات به "نقطه اوج" نزدیک شده و ایالات متحده به زودی متوجه خواهد شد که آیا ایران آماده است تا به پایبندی کامل به توافق هسته ای ۲۰۱۵ بر اساس شرایطی که واشنگتن آن را بپذیرد، بازگردد یا خیر.

این مقام کاخ سفید برغم خوشبینی نسبت به مذاکرات مدعی شد که واشنگتن آماده این احتمال است که مذاکرات بدون دستیابی به یک توافق شکست بخورد.

او گفت که دولت بایدن همچنان بر بازگرداندن توافق هسته ای متمرکز است و علاقه ای به توافق موقت «کمتر در ازای کمتر» ندارد.

استعفای عضو ایرانی الاصل تیم مذاکره کننده آمریکا به افزایش اختلافات
۱۴۰۰/۱۱/۰۷ - ۱۵:۵۹

در پی شکاف عمیق میان اعضای تیم مذاکره‌کننده آمریکا در مذاکرات «وین» برای رفع تحریم‌های یکجانبه علیه ایران، «آرین طباطبایی» مشاور ارشد دفتر کنترل تسلیحات وزارت خارجه ایالات متحده نیز به دلیل اختلاف نظر با «راب مالی» نماینده آمریکا در امور ایران از تیم آمریکا در مذاکرات وین جدا شده است.

«لورا روزن» خبرنگار آمریکایی وبگاه «دیپلماتیک» به نقل از برخی منابع گزارش کرد که خروج دو نفر از تیم مذاکره‌کننده آمریکا در گفت‌وگوهای هسته‌ای ایران در نتیجه اختلافات سیاسی است که مدتی بین اعضای تیم آمریکایی به وجود آمده است.

بر اساس این گزارش، «ریچارد نفیو» معاون نماینده آمریکا در امور ایران در ماه دسامبر از تیم مذاکره‌کننده آمریکا در مذاکرات هسته‌ای ایران کناره‌‌گیری کرد و در وزارت خارجه ایالات متحده باقی ماند.

از طرف دیگر، طباطبایی که بعنوان مشاور ارشد دفتر کنترل تسلیحات وزارت خارجه آمریکا فعالیت دارد نیز از تیم راب مالی جدا شد و هم‌اکنون به کار خود در دفتر معاونت کنترل تسلیحات و امنیت بین المللی وزارت خارجه آمریکا ادامه می‌دهد.

بر اساس گزارش وبگاه دیپلماتیک، نفیو و طباطبایی حاضر به اظهارنظر درباره این خبر نشدند.

بر اساس این گزارش، منابع دیپلماتیک آمریکا می‌گویند که در پاییز امسال، نفیو به این باور رسید که به جای دنبال کردن سیاست بازگشت به برجام، آمریکا باید به دنبال مذاکره برای یک توافق متفاوت با ایران باشد که این باور در تضاد با سیاست‌های آمریکا به رهبری راب مالی بود که بر این باور است که در صورت امکان، تلاش برای بازگرداندن محدودیت‌های برجام در کوتاه‌مدت در راستای منافع ملی آمریکا است.

یکی از مقام‌های ارشد وزارت خارجه آمریکا که خواست نامش فاش نشود درباره این موضوع این گونه گفته است: هیچ اختلاف شخصی وجود نداشته است. اگر هر اختلافی وجود داشت، اختلاف با سیاست‌های دولت آمریکا بوده است بنابراین موضوع چیزی که هر کس در تیم (مذاکره‌کننده آمریکا) باور دارد، نیست».

دیپلماتیک گزارش داده است که این اختلافات در تیم مذاکره‌کننده آمریکا اندکی پس از آن به اوج خود رسید که مذاکرات برای لغو تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران در اواخر نوامبر، پس از یک وقفه پنج ماهه، در وین آغاز شد.

بر اساس این گزارش، خروج نفیو پس از آن صورت گرفت که طرف‌های مذاکره‌کننده در وین، دور هفتم مذاکرات وین را ترک کردند تا با وقفه‌ای کوتاه مجدداً آن را آغاز کنند و طباطبایی نیز ظاهراً به دلیل اختلافات با راب مالی از تیم مذاکره‌کننده آمریکا در وین استعفا داده است.

 

میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در وین، در گفتگو با شبکه روسیه ۲۴‌ درباره مذاکرات وین گفت: اگر مذاکرات با سرعت بیشتری نسبت به آنچه اکنون در جریان است، انجام شود، در واقع تا پایان ماه فوریه رسیدن به توافق واقعی به نظر می رسد. در اصل، پس از آن چند ماه دیگر برای آماده سازی از سرگیری معاهده هسته ای به طور کامل نیاز است.

به گفته اولیانوف، زمان لازم است برای اینکه آمریکایی ها برای لغو تحریم ها آماده شده و شرایط لازم برای بازگشت تجارت به ایران را تضمین کنند، و تهران چندین ماه لازم دارد تا برای بازگشت به اجرای کامل وظایف خود در برجام آماده شود.

او افزود: در ابتدا احتمالا همه این مسائل باید تا قبل از آوریل حل و فصل شود.

نماینده روسیه در وین ادامه داد که مذاکرات با مشکلات منصفانه در مسیر درست حرکت می کند. فرآیند کار فشرده است و مشکلات زیادی باید حل شود. اما در مرحله پیشرفته قرار داریم.

اولیانوف گفت، ماهیت اظهارات و رفتار شرکای غربی کمتر عصبی شده و این یک نشانه خوب است.

او علاوه بر این، خاطرنشان کرد که آمریکا و ایران به زودی می توانند برای بحث و گفتگو پیرامون برجام پشت میز مذاکره بنشینند.

این‌ دیپلمات روس در این راستا بیان کرد: نمی دانم آمریکایی ها و ایرانی ها چه زمانی پشت میز مذاکره می نشینند اما گمان می کنم که این اتفاق به زودی بیفتد.

دیروز «وانگ کوان» مذاکره کننده ارشد چین پس از دیدار نسبتا طولانی با هیات ایرانی، پیش از آنکه هتل کوبورگ را ترک کند به خبرنگار ایرنا گفت:‌طی دو روز گذشته هیات ها در قالب‌های مختلف دوجانبه و چندجانبه در مورد مسائل اساسی دیدار کردند تا اختلافات در مورد رفع تحریم ها، تضامین و راستی آزمایی را بیشتر کاهش دهند. وی افزود: این ها مسائلی است که ما سرگرم گفت‌ و گو بودیم و اینکه چطور می‌توانیم اختلافات را بیشتر کاهش دهیم.

دیپلمات چین در پاسخ به سووالی در مورد تضامین مورد نظر ایران بیان داشت: به نظر ما مطالبات ایران منطقی و مشروع است و در تلاش هستیم تا آن‌ها را به متن تبدیل کنند. این کاری است که ما سرگرم آن هستیم.

در اظهار نظر مشابهی نماینده روسیه در مذاکرات هسته‌ای وین از آغاز «تمرین دسته‌جمعی» برای تهیه پیش‌نویس احیای برجام خبر داد.

میخائیل اولیانوف روز چهارشنبه ششم بهمن‌ با انتشار عکسی از نشست نمایندگان کشورهای عضو برجام از «تمرین دسته‌جمعی تهیه پیش‌نویس برجام توسط اعضای این پیمان» خبر داد و گفت نماینده آمریکا به دلیل این‌که واشینگتن هنوز عضویت خود را در برجام احیا نکرده است، در میز مذاکره حضور ندارد.

خبر خوب درباره مذاکرات برجام در وین

وبگاه آمریکایی «دیپلماتیک» گزارش کرد که یکی از دیپلمات‌های اروپایی که خواست نامش فاش نشود، در ارتباط با روند مذاکرات وین گفته است: «تاکنون خوب بوده است» و همچنین به این نکته اشاره کرده است که طرف‌های مذاکره‌کننده در حال آماده‌سازی پیش‌نویس در اتاق مذاکرات هستند.

در نزدیک به سه ماهی که از دور جدید مذاکرات رفع تحریم‌ها می‌گذرد آمریکا و تروئیکای اروپایی و بازوهای رسانه‌ای آنها همواره سعی داشته‌اند اینطور القا کنند که ایران عامل حرکت آهسته گفت‌وگوهای وین است و سرعت گفت‌وگوها تابع تنها اقدامات ایران است.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۵
تمرین دسته جمعی برای نوشتن پیش نویس!!!!؟؟؟؟؟
از یک طرف اصرار دارید که بگید مذاکرات برای رفع تحریمهای ظالمانه است و ازطرف دیگر خودتان میگویید که آمریکا این تحریمها رو اعمال کرده. پس چرا با چین و روسیه و اروپای بدبخت مذاکره میکنید؟ آخه مردم این کشورها چه گناهی کرده اند که باید هزینه هتلگردی مذاکره کننده هاشونو بدن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
چی میگی چقدر حرف بی ارزش میزنید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
مزخرف نگو
کل گاز خزر رو دادن به روسیه در ازای چارتا دونه اس ۴۰۰ و سوخو!
یکی بگه نوابغ با این گاز میشه کل گاز اروپارو تامین کرد و جاش بهترین سلاح های غربی رو خرید و همزمان اینقدر درآمد پیدا کرد که بشه با درآمد گاز کل کشور رو اداره کرد.از نفوذ سیاسی ای که ایران پیدا میکنه تازه حرف نزنیم...
چند سال یکبار روسیه ایران رو تو مخمصه ای میندازه و بعد از ایران اخاذی می کنه.
عربستان در سه سال هم بالستیک ساختن براش و هم نیروگاه هسته ای.
نیروگاه های ایران حتی نمی تونن برق خودشون رو تامین کنن.
عربستان بمب هم میسازه و کاریش نخواهند داشت چون سیاست داشت و قبل از داشتن سلاح کسی رو تهدید نکرد،مخصوصا بچه ی محبوب غربی ها اسرائیل.
پاسخ ها
بهروز
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
خدا وکیلی چرا بعضی ها فقط دوست دارند ایراد بگیرند و سیاه نمایی بکنند.دوست من ایران و ایرانی یک قدرت بزرگ هست.و با درایت رهبر عزیز هرروز قدرتمند تر خواهد سد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
اگر عقل داشتی اینارو نمیگفتی،،اخه مشنگ،،اگر ایران تحریم نبود،،خب معلومه که گاز رو میداد به اروپا،،چون تحریمیم،،کسی نفت و گاز مارو نمیخره،،مجبورن بدن ب روسیه و چین.مذاکرات برجام هم واسه همینه که ایران بتونه با کل دنیا تجارت کنه.مغزتو کار بنداز مشتی،بعد نظر بده
طاهری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
هااااااهاااااههااااااااههاااااا
از همان اولش هم معلوم بودکه توافق انجام خواهد شد (یا بهتربگم شده بود) !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
همانطور که گفتم قیمت دلار امروز همه چیز رو مشخص می کنه. حالا شما قضاوت کنید. ..... آیا توافقی صورت می گیرد.......
خبربد برای بورسی که بقایش درگرو خراب شدن اوضاع اقتصادی وتورم وکم شدن ارزش پول ملی هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
البته در دراز مدت رونق اقتصدی باعث رونق بورس هم می شود
خبر خوب درباره مذاکرات برجام در وین
.....همچنین به این نکته اشاره کرده است که طرف‌های مذاکره‌کننده در حال آماده‌سازی پیش‌نویس در اتاق مذاکرات هستند......

آ مشهدی حسین کجائی ؟ در صورت تحقق توافق ،روزنامه ات چیزی دیگر برای گفتن نداره ها از ما گفتن، آهایادم اومد تبلیغات منفی علیه توافق اجتمالی حتی از قبل داغترمیشود ولاجرم به صفحاتت خواهی افزود
متاسفانه دشمنان اصلی ملت ما همین ایرانیان خارج از کشور هستند که اصلا به وضعیت بد هموطنان خود توجه نمی کنند و جهت رسیدن به هدف خود حاضر به قربانی کردن ما هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
دقیقا اونا اگه غیرت داشتن که از خارجی پول نمی گرفتن
گرچه من به آقای رئیسی رای ندادم ولی صمیمانه امیدوارم که دولت وی توفیق رفع تحریمها و احیای برجام را بدست آورد و با مذاکرات مستقیم با آمریکا بساط کشورهای واسطه و سواستفاده آنها را جمع کند. این کار قطعا به سود ایران، ملت ایران و حاکمیت می باشد.
مرگ بر روسیه و جیره خوران روسیه !!
تمرین دسته جمعی میکنن؟مگه میخوان امتحان دیکته بدن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
گروه سرود آماده میکنن واسه 22 بهمن ماه
تمرین دسته‌جمعی دیگه چه صیغه‌ایه؟ رسما نماینده‌ی ایران تو مذاکرات روسیه‌س و ایرانیا فقط تاییدش می‌کنن.
سایت محترم تابناک هیچ خبری نیست
مدت هاست همین جوری مردم سرکار گذاشتید
بیشتر شبیه هنرپیشه ها هستید تا مسولین
در حالی که طرف های مذاکره از خطرناک شدن روند مذاکرات سخن می‌گویند و حتی نماینده روسیه نیز از کندی مذاکرات گله می‌کند مسئولان و رسانه های ایران از خوش‌بینی و روند رو به جلو سخن می‌گویند..
گرجه خواسته تیم ایران برای تضمین عدم خروج آمریکا از برجام منطقی است ولی نشان از عدم شناخت سیستم سیاسی آمریکا است، چرا که در آمریکا واقعا تفکیک قوا اجرا می‌شود و مانند بعضی کشورهای توتالیتر قوا منتظر صدور فرمان نیستند .بنابر این عقل حکم می‌کند ایران راه های جایگزین پیدا کند
دکتر ظریف عزیز!
دمت گرم که اینقدر اراجیف شنیدی و مردانه،،سکوت کردی..
اینها دارند با جنگ زرگری بین خودشان وقت تلف می کنند.
مگه مشق املا میکنن که تمرین دسته جمعی نیکنن
حیف داره میشه!! چرا میخواین نعمت تحریم ها را از سر ملت ایران بردارید؟؟نگاه به داخل تان کجا رفت؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
شما اصلاح طلب ها با چه رویی دیگه حرف میزنید؟
بنظر خیلی از ایرانیان چین و روسیه هیچ کدام تمایلی ندارند که این توافق انجام شود . آنها میخواهند این داستان همین گونه روی هوا بماند تا زودتر به اهدافشان برسند. مصلحت این است که با عزت با خود آمریکا مذاکره کنیم حتی هیچ نیازی به حضور اروپا نیست زیرا آنها دست نوشته های آمریکا را سرلوحه کار خود در مذاکرات قرار میدهند .
فکر کنم اولیانوف نوشابه خیلی دوست داره!!
پیشنهاد میکنم تبلیغ خرید رمزارزها را که باعث تشویق مردم به فعالیت در این زمینه میشود انجام ندهید.
خوش به حال اون هتل!! هرچی این مذاکرات رو کش میدن اونا خوشحال میشن!! راستی قبل از شروع مذاکرات، جناب باقری نمی فرمودند که اگر مذاکرات بخواد زیاد طول بکشه ما ادامه نمیدیم و همه چی معلومه و نیازی به مذاکرات طولانی نیست؟!! چی شده الان چند ماهه ایشان در وین دخیل بستن و حاضر به ترک مذاکرات نیستن!!؟ یا داره خوش میگذره و دارن کشش میدن؟! شما که آخرش میخواهید اعلام کنید که با اقتدار همه چی درست شد و فلان کردیم و .... خوب زودتر اعلام کنید این فیلم رو تمومش کنید!!
خدا را شکر
لطفا اینبار بعد از رسیدن به توافق موشک در نکنید
جالبه !!!! از قول همه مطلبی گفته شده ، الا تیم مذاکره کننده ایرانی
ظاهرا برجام یک مساله بین شرق و غرب است که بارش روی دوش ماست
خسته نمیشوید خبرهای تکراری؟؟
خسته نمیشوید خبرهای تکراری؟؟
مذاکرات بد بود که!!!
الان خوشحالین؟؟؟؟ خبرهای خوب از مذاکرات؟؟؟ مگر رهبر انقلاب نفرمودند نه مذاکره میکنیم و نه جنگ می‌شود...... فصل الخطاب نبود فرمایش ایشون؟؟؟؟
رهبر معظم در جریان هستن که اون عزیزان....اونجا چه ......... میکنن؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
برو بابا با اون رهبر رهبر گفتنت!!!!!!
خبر خوب؟؟؟ خبر خوب؟؟؟ توی این 4 سال برای چی نذاشتین درست بشه؟ مردمی که تیو این 4 سال بدبخت شدن چی می شن؟؟؟
اینطوری که بوش میاد توافق خیلی نزدیکه شمارش معکوس شروع شده
یکی از مسئولین میگفت مذاکرات هم به نتیجه برسه نباید مردم انتظار داشته باشن دلار سقوط بکنه و وضعیت همینطور ماندگاره پس مرض دارن میخوان موافقت بکنن
با قطر هماهنگ شوید گاز اروپاه راتعمین کنید منت دارند تا روح پوتین کم شود .متاسفانه اگر پوتین اجازه بدهد !!!بهترین موقعیت برای ایران است توافق را تمام کند ووارد اتصال گاز ایران وقطر به اروپاه شود
جلوی‌ضرر را از هرجایی بگیری منفعت !
قهر با دنیا‌ توسط‌ایران‌ همش‌بنفع‌ بدخواه‌ و سوء استفاده چی منطقه است‌ .
ایران باید‌ با دنیا‌ بنشینه‌ و روابط ایجاد بکنه‌ چراکه‌ برای ملتی بزرگ مثل ایران‌ شایسته نیست‌ دوستانش‌ در حد‌ ونزئلا‌ و سوریه و کوبا‌ باشند‌ .
بحث تحریم نیست، مضوع چیز دیگریست و تحریم یکی از مضوعاتیست که حل شده اما زمان اجرایی کردنش نیست! مضوع اصلی این نشست ها مسائل دیگریست مثلا یکیش کروناست و...
مگر یک برجام چند بار نشست و جلسه گذاشتن میخواد؟؟
برای مضوع سفر به فضا و کشف سیارات و فرازمینیها این قدر جلسه برگزار نکردند این که مضوع یک کشور هست که نهایت پنج بالی ده بار آخرش جلسه برگزار کنن....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اینا همونا بودن که برجام رو بد میدونستن حالا خودشون نشستن پای مذاکره
خب حالا ما باید چکار کنیم ، خوشحال باشیم که توافق شده ، بعد چند روز دیگه که اختلاف افناد ناراحت بشیم؟
خوب مردمِ سر کار میذارید
در صورتیکه ایران حاضر به جمع آوری مراکز اتمی شود ؛در حکم نوشیدن جام زهر و ظلم به مردم ایران است که چهل سال بخاطر آن سختی ها را متحمل شده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
مهم توافقه حالا میخواهند بشکه زهر بخورند یا خیر به ما مردم مربوط نمی شود.
اختلاف مالی و درامدی کهکشانی بین مسولان با ۹۰ درصد مردم باعث شده

تا انها درک درستی از اوضاع فلاکت بار و اسفبار مالی و اسایش و رفاه اولیه و ساده مردم نداشته باشند

قطعا چنانچه میزان درامد و حقوق ماهیانه واقعی مسولان کشور همچون اوایل انقلاب ، مساوی با متوسط رو به پایین اکثریت مردم بود

حتما سالها قبل ، مشکلات و اختلافات با دنیا و از جمله امریکا یا اصلا بوجود نمی امد ، و یا سریعا و به راحتی حل شده بودند
انشالله که توافق هم بکنند و مردم را از بدبختی نجات دهند.
انشالله که توافق هم بکنند و مردم را از بدبختی نجات دهند
من طرفدار امریکا نیستم، ولی بدانید که بمراتب از روس ها و چینی ها با مرام تر هستند و بیشتر میشود رویشان حساب کرد.
هرگز غرب خصوصا آمریکا با آنچه که نطر و خواست جمهوری اسلامی ایران لغو همه ی تحریم هاست را نمی پذیرند و غیر ممکن است، زیرا یا آمریکا را به عنوان شیطان بزرگ نمی شناسند و یا امام خمینی را نشناختند، چون بعد از جنگ جهانی دوم یک مورد سند وجود ندارد که آمریکا به عهد خود وفا کرده است و هر کس در مذاکره برجام و اطمینان از آمریکا سخن گوید یقین داشته باشید یا فرزندانشان در غرب هستند و یا خودشان از غرب حقوق دریافت می کنند.
متاسفم که این رامیگویم ولی جامعه ایران ازدرون دچارفروپاشی اجتماعی واقتصادی شده وصدتاازاین توافقهاهم نجاتمان نخواهدداد!
لعنت به شیطان بزرگ...امریکای کثیف وبه ظاهر مهد تمدن.....
از قدیم گفتن: هر جا جلوی ضرر را بگیرید منفعت است! این داستان هسته ایی از اولش ضرر بوده! جمعش کنید بره دیگه خفه کردین مارو!!!!
من به اقای ریسی رای ندادم ولی شروع مذاکرات را توسط ایشان عملی پسندیده و به نفع اقتصاد کشور و معیشت مردم می دانم ای کاش این مذاکرات مستقیا با امریکا ادامه یابد و روابط کشور ما با اروپا امریکا و کشور های همسایه عادی گردد و این همه هزینه ندیم اقتصاد کشور توسعه یابد و مسایل معیشتی مردم حل گردد
مردم اگد تعصب داشته باشند هیچ وقت اجلزه نمیدن دلار بیشتر از ۵۰۰۰ تومن باشه
اگر مردم کمی سکوت کنند گرانی کلیه نسل ایرانی ها را له خواهد کرو
مردم این گرانی نتیجه سکوت مردم هست دلالها را بابد حذف کنند
پراید باید ۳۰ میلیون بدگرده
برنج باید ۲۵ هزار برگرده
برنج ۸۰ هزاری یعنی نسل کشی
بدبختی ملت تقصیر کیه یکی باید پیدا کنید که بندازید گردنش دلار ثابت بشه دزد ود لال دستشان از جیب مردم ودولت در میاد
چهارسال فرصت دارید که باتیم مذاکره کننده تان در اروپا خوش بگذرونید رییسی درایران سفربازی میکنه شماها هم دراروپا دراین میان فقط هزینه ازجیب ملت میره و فشارهای اجتماعی وسیاسی واقتصادی واین کرونای لعنتی چینی رو مردم شریف ایران تحمل میکنند کجایند انهایی که هرروز ادعای دغدغه معشیت ملت رو دارند کجایند انهایی که شعارهای پوچ نه شرقی نه غربی سردادند مردم رو درهجل انداختن وخودشون گرین ‌کارت گرفتن یتیم مونده هاشون در غرب با پولهای دزدی اختلاس بخوش گذرانی وخندیدن به ریش سفید ملت ..دیگه حرف ازمقاومت نزنید که ملت زنجیر پاره میکنند....
عمر ما بر فنا رفت با این مذاکرات ولی من میگم این همه بدبختی از ماست که بر ماست نه آمریکا این همه مذاکره مردم را سر گرم کردن است و الا هیچ
چه گویم که ناگفتنش بهتراست ،!زبان دردهان پاسبان سراست
.....
روسیه وچین بفکرسودخودش هستن چون ایران فعلا بازار گرمی برایشان است ونمی خواهند ایران وامریکا باهم توافق کنند
این عضو‌ایرانی تیم‌آمریکا همونی نیست که خودش بدون‌حجابه بعد در رسانه های خارجی میگه ایرانی ها با حجاب اجباری مشکلی ندارن؟!؟!؟
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی