بازدید 13555
بسته ویدیویی «تابناک»

پروپاگاندای بریتانیا پس از اشغال ایران / روزی که به گاندی شلیک شد / تکنیک ثبت تصاویر گوگل ارث / جدال سه سوپرخودرو در جاده‌های سوئیس / جزایر مادیرا و پورتو سانتو در قاب ۴K

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها پیرامون رویداد‌های سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
کد خبر: ۱۱۰۱۳۸۰
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۸ 26 January 2022

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 

پروپاگاندای بریتانیا پس از اشغال ایران

پس از آنکه درخواست روسیه و بریتانیا برای استفاده از ایران به عنوان خط ارتباطی علیه نیرو‌های آلمان در جنگ جهانی دوم با پاسخ مثبت همراه نشد، در سوم شهریورماه ۱۳۲۰ روسیه و بریتانیا به خاک ایران تجاوز کردند. این ویدیو در آن زمان به عنوان پروپاگاندای بریتانیا پس از اشغال ایران منتشر شده که به جای تجاوز از تعبیر دفاع از ایران استفاده شده است! این ویدیو را با زیرنویس فارسی در «تابناک» می‌بینید.

 

 

روزی که به گاندی شلیک شد

۶۹ سال پیش در چنین روزی، مهانداس کارامچاند گاندی، رهبر معنوی و سیاسی مردم هندوستان به شلیک گلوله یک جوان هندو از دنیا رفت. او که از خشونت و ترور بیزار بود، بدون استفاده از زور و خشونت بر استعمار بریتانیا غلبه کرد و استقلال هندوستان را باز پس گرفت. تصاویری از دوران زندگی و تشییع گاندی را با زیرنویس فارسی در «تابناک» می‌بینید.

 

تکنیک ثبت تصاویر گوگل ارث

این ویدیو مراحل مختلف شکل گیری و ساخت تصاویر سه بعدی در گوگل ارث را نشان می دهد. همچنین با چند مثال، سودمندی تصاویر و اطلاعات آنها در مانیتور کردن اجزای مختلف زمین همچون وضعیت اکوسیستم مورد بحث قرار می گیرد.

 

جدال سه سوپرخودرو در جاده‌های سوئیس

«جرمی کلارکسون»، «ریچارد هموند»، «جیمز می» در برنامه «تور بزرگ / The Grand Tour» با استودیویی سیار، دور دنیا را می گردند و هر هفته خودروی جدیدی را بررسی می کنند. پیش از این، گزیده سیزده قسمت فصل نخست این برنامه را در تابناک تماشا کرده‌اید و اکنون نوبت فصل دوم است. در نخستین بخش از فصل دوم گرند تور، شاهد رقابت سه سوپرخودرو از جمله سریع‌ترین خودرو برقی دنیا روی جاده‌های سوئیس هستیم؛ رقابتی که منجر به تصادف مرگبار ریچارد هموند و تعطیلی چند ماهه تولید این برنامه شده بود. گزیده‌ای از این قسمت را در «تابناک» با زیرنویس فارسی می‌بینید.

 

جزایر مادیرا و پورتو سانتو در قاب 4K

جزایر «مادیرا / mɐˈdejɾɐ / Madeira» منطقه‌ای خودمختار در کشور پرتغال در شمال اقیانوس اطلس که پایتخت آن فونشال است. این مجمع‌الجزایر شامل ۴ جزیره به نام‌های «مادیرا / Madeira»، «پورتو سانتو / Porto Santo»، «دسرتاس / Desertas» و «ساواژ / Savage» است. جزیره «پرتو سانتو / Porto Santo» در شمال شرقی جزیره «مادیرا / Madeira» واقع شده است. زیبایی‌های جزایر مادیرا و پورتو سانتو را در قاب 4K می‌بینید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر