بازدید 5780

توطئه سیاه برای حذف شگفتی ساز گمنام از جام ملت‌های آفریقا

کد خبر: ۱۱۰۱۱۰۵
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۱ 25 January 2022

همه ما از همان ابتدا می‌دانستیم که ویروس کرونا در طول جام ملت‌های آفریقا می‌تواند به سلاحی بسیار خطرناک‌تر از آنچه هست تبدیل شود. برای مثال تیمی مانند سنگال در آغاز این رقابت‌ها با ۱۱ تست مثبت روبرو شد، اما مرحله یک هشتم شگفتی‌های جدیدی داشت.

در ویدیویی که روز شنبه در عرض چند ساعت در بسیاری از شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد، الحداد حمیدی در نقش سرپرست تیم ملی کومور دیده می‌شد که اعلام می‌کرد چند تست مثبت بین بازیکنان این تیم وجود داشته است.

خبری که باعث شد عرق سرد بر تن هواداران این تیم بنشیند، اما در عین حال زمان انجام این تست و اعتبار نتایج آن را نیز زیر سوال ببرند. تست امیر عبدو، سرمربی تیم، و پنج نفر دیگر از اعضای کادر فنی نیز مثبت شده بوده، اما این شرایط در بین بازیکنان به فاجعه‌ای تبدیل شد. به جز بن بینه که پیش از آن به دلیل مصدومیت قادر به همراهی این تیم نبود، شش نفر از بازیکنان به کرونا مبتلا شدند که نام دو دروازه‌بان ذخیره این تیم نیز در بین آن‌ها دیده می‌شد.

همین کافی بود که واکنش شدیدی از سوی کوموری‌ها صورت بگیرد. بسیاری باور دارند این اقدامی از سوی کامرون بوده که قدرت و صعود ناباورانه کومور باعث هراس آن‌ها شده بود. دیگران نیز کنفدراسیون فوتبال آفریقا را مقصر می‌دانند که قصد داشته تیمی را حذف کند که از نظر اقتصادی سودی برای آن‌ها نداشته است. در واقع کومور جز کشور‌هایی است که هیچ هواداری با خود به کامرون نیاورده است.

احتمال درخواست برای لغو بازی نیز عملا غیرممکن بود، چون بر اساس قوانین و پروتکل‌های منتشر شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آفریقا «یک بازی تنها زمانی ممکن است به تعویق بیفتد که یک تیم کمتر از ۱۱ بازیکن داشته باشد». این یعنی اگر تیمی فقط ۱۱ بازیکن داشته باشد باید بدون ذخیره نیز به میدان برود.

در ادامه این پروتکل‌ها نیز آمده «اگر ۱۱ بازیکن در دسترس تیمی قرار داشته باشند، اما هیچ دروازه‌بانی بین آن‌ها نباشد، یکی از بازیکنان از پستی غیرتخصصی باید جانشین دروازه‌بانان غایب شده و در دروازه قرار بگیرد.»

گفته می‌شود که کنفدراسیون فوتبال آفریقا با آزمایشگاهی کار می‌کند که در شهر دوبی قرار دارد، اما این تجهیزات همیشه قابل اطمینان نیستند و احتمال خطا در آن‌ها بسیار زیاد است.

منبع: LaGazetta des Comores

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر