بازدید 13852
انتصاب میر در آستانه انتخابات کمیته ملی المپیک؛

حکم جدید مدیری که صالحی‌امیری خیلی به او علاقه دارد!

یقینا می‌شد برای انتصاب فردی که صالحی امیری به او و توانمندی هایش بسیار زیاد علاقمند است، یکماه و اندی دیگر صبر می‌کرد تا مجمع انتخاباتی کمیته برگزار و تکلیف رئیس و دبیرکل هم روشن شود.
کد خبر: ۱۱۰۰۹۰۹
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰ 24 January 2022

 در حکمی از سوی سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، سیدمحسن میر به عنوان مسئول فرهنگی بازی‌های آسیایی 2022 هانگژو چین انتخاب شد.

به گزارش تابناک ورزشی، در رزومه اعلام شده برای میر که دارای دکترای مدیریت و برنامه‌ریزی فرهنگی است، سوابقی ذکر شده که تقریبا همگی به مدیریت خود صالحی امیری مربوط است و گویا این فرد همه احکام و مسوولیت‌های خود را از صالحی امیری دریافت کرده است!

از سوابق مهم وی می‌توان به مشاور و مدیرکل حوزه ریاست کمیته ملی المپیک، مدیر اسبق موزه ملی ورزش، مشاور و رئیس دفتر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عضو کادر سرپرستی کاروان ایران در بازی‌های المپیک توکیو 2020 و عضو کمیسیون فرهنگی کمیته ملی المپیک اشاره کرد که بدون استثنا این کارنامه را در طول مدت مسوولیت صالحی امیری داشته است.

در کنار این سوابق، به عناوینی چون مشاور فرهنگی مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران، مشاور رئیس سازمان زیباسازی شهر تهران اشاره کرد که باز هم با توجه به حضور کوتاه مدت صالحی امیری در شهرداری تهران، به همان دوره برمی‌گردد!

حکم جدید مدیری که صالحی‌امیری خیلی به او علاقه دارد!

از جمله اقدامات میر در حوزه فرهنگی ورزشی، مدیریت موزه ملی ورزش و تجلیل از پیشکسوتان و قهرمانان ورزش ایران و ساخت سردیس مدال آوران تاریخ المپیک و پارالمپیک، طلاداران بازی‌های آسیایی، مشاهیر فوتبال و چهره های ماندگار ورزش ایران، عضویت موزه ورزش ایران در ایکوم شورای بین المللی موزه‌ها، اسکن 108 هزار قطعه عکس از نگاتیوهای مرحوم استاد فارسی است.

البته صالحی امیری به عنوان رئیس فعلی کمیته ملی المپیک که مهلت قانونی چهارساله دوره‌اش چندماه است که به اتمام رسیده، این اختیار را دارد که مدیران زیرمجموعه خود را شخصا انتخاب کند و روابط افرادی همچون دکتر میر با وی هم به خودش مربوط است، اما قضاوت در مورد تشکیل یک رزومه با قید کارهایی نظیر اسکن عکس‌های نگاتیو یک عکاس برجسته تاریخ ورزش ایران، با افکار عمومی و کارشناسان خواهد بود.

آیا در کل جامعه ورزش کشور، مدیر فرهنگی توانمندتر از ایشان که عمرش را در ورزش صرف کرده باشد و با معضلات آن آشنا باشد، وجود نداشت؟ شاید می‌شد از بین ورزشکاران و المپین‌ها هم گزینه مناسب با اهداف فرهنگی کمیته المپیک پیدا کرد که البته صالحی امیری برخلاف ما اینطور فکر نمی‌کند و جای گله‌ای نیست.

بهرحال حواشی مربوط به مدیریت های فرهنگی در ادوار و دهه‌های گذشته کم نبوده است ولی آیا صالحی امیری به ابقای خود در جایگاه ریاست کمیته ملی المپیک کشورمان اطمینان دارد که برای پست های بعداز دوره خود، حکم صادر می‌کند.

قاعدتا رئیس بعدی کمیته ملی المپیک این حق را دارد که گزینه مورد علاقه خود را در همه پست‌ها بکار گیرد و یقینا می‌شد برای انتصاب فردی که صالحی امیری به او و توانمندی هایش بسیار زیاد علاقمند است، یکماه و اندی دیگر صبر می‌کرد تا مجمع انتخاباتی کمیته برگزار و تکلیف رئیس و دبیرکل هم روشن شود. بدون تردید تعیین مدیری برای چنین پستی ، دیر نمی‌شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل