بازدید 20003
مرور روزنامه‌های سه شنبه ۲۸ دی

حاتم‌بخشی وزیر از کیسه کارگران و بازنشستگان/ احیای برجام یا توافق موقت؟ /بلاگر‌های زرد در ساختمان وزارت ورزش چه می‌کردند؟

بیم و امید‌های سفر‌های استانی، افزایش دقت موشک‌ها و جنگ‌افزار‌های ایرانی، سردرگمی سریال‌سازان در مواجهه با ممیزی، چین، روسیه و ایران چگونه پاسخ ائتلاف سازی ایالات متحده را می‌دهد؟ رمزارز ملی، وارد شدن به دنیای جدید ثروت؟ سیلی سخت یمنی‌ها به امارات، پیشگیری از ساخت‌وساز در مناطق ممنوع، تسهیلات رئیسی به مردم با پنج فرمان بانکی و به مرگ گرفتن سازمان نظام پزشکی با طرح ویزیت ۳۰۰ هزار تومانی! از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۱۰۹۹۷۱۲
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۵:۲۴ 18 January 2022

به گزارش «تابناک»؛ روزنامه‌های امروز سه شنبه ۲۸ دی ماه در حالی چاپ و منتشر شد که دستور پرداخت میلیاردی به یک برنامه تلویزیونی توسط وزیر کار با تیترهایی همچون خاصه‌خرجی وزیر از جیب بازنشستگان؟ (شرق)، آقای وزیر بر اساس کدام حجت شرعی؟! (آفتاب یزد)، و تیتر‌هایی مثل پیام تنبیه انصارالله به امارات، دستور برخورد قاطع با زورگیر‌ها و تسهیلات رئیسی به مردم با ۵ فرمان بانکی در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

در ادامه تعدادی از یادداشت‌ها و سرمقاله‌های منتشره در روزنامه‌های امروز را مرور می‌کنیم:


احیای برجام یا توافق موقت؟

جاوید قربان‌اوغلی در بخشی از یادداشتی در شماره امروز شرق با عنوان احیای برجام یا توافق موقت؟ نوشت: جزئیات توافق هسته‌ای موسوم به برجام با همه انتقاد‌هایی که ممکن است بر آن وارد باشد، کاملا مشخص است. اما اطلاعات شفافی درباره توافق موقت تاکنون ارائه نشده و به صراحت می‌توان گفت چنین طرحی اگرچه رافع بخشی از مشکلات، لغو تحریم‌ها و آزادسازی منابع مسدودشده کشور است، ولی راه‌حلی دائمی برای کشور و برون‌رفت از چالش هسته‌ای نیست و شرکت‌های بزرگ جهان در پرتو چنین طرحی ریسک حضور در بازار ایران را قبول نخواهند کرد. به بیان دیگر توافق موقت در تحلیل نهایی در حکم «مسکن» است که رافع مشکلات نبوده و قادر به پرکردن چاله‌های عظیم اقتصاد کشور نخواهد بود و در بهترین حالت گشایشی ناپایدار در وضعیت اقتصادی کشور را در پی خواهد داشت. فارغ از نگرش به دولت‌ها، مهم‌ترین دغدغه مردم رهایی از وضعیت بی‌ثباتی اقتصادی، تورم، بی‌کاری، تبعیض، ویژه‌خواری، فساد گسترده و ساختاری و آینده مبهم برخاسته از این شرایط برای نسل جوان کشور است.

تحقق این مهم در سیاست داخلی عزم راسخ مسئولان برای مبارزه با فساد و در سیاست خارجی عادی‌سازی روابط با جهان است. راه‌حل عوامل داخلی را به اهل فن آن واگذار می‌کنم، اما مؤلفه‌های راهبرد تعامل سازنده با جهان کاملا روشن است. راهی است که دیگر کشور‌های جهان آن را تجربه کرده و اثرات مثبت آن را در توسعه اعجازانگیز اقتصادی به عیان مشاهده می‌کنند. ویتنام به عنوان یکی از قربانیان اصلی جنایات آمریکا، نمونه روشنی پیش‌روی ماست. برجام حاصل ۲۲ ماه مذاکره فشرده و نفس‌گیر بر اساس همین منطق بهترین گزینه و کم‌هزینه‌ترین راهکار برون‌رفت از مناقشه‌ای بود که در دو دهه کشور را گرفتار کرده و ضربات جبران‌ناپذیری به رشد و توسعه کشور زده بود. برجام در واقع راه‌حل میانه‌ای بود که با رویکرد «تعامل با جهان و بر اساس منطق برد-برد از طریق دیپلماسی مصالحه بین ایران و قدرت‌های بزرگ بین‌المللی جهان» به دست آمد. موضوع مصالحه هم مشخص بود. اطمینان‌یابی غرب و دیگر قدرت‌های جهان از صلح‌آمیز‌بودن برنامه هسته‌ای ایران و رهایی ایران از قطع‌نامه‌های الزام‌آور شورای امنیت، لغو تحریم‌ها و عادی‌شدن مناسبات با جهان.

بار‌ها گفته شده باید فارغ از نگرش سیاسی به رویکرد دولت‌ها به شمول دولت جناب رئیسی، از هر اقدامی که راهگشای خروج کشور از وضعیت کنونی است، استقبال کرد. سیاست خارجی کشور بر اساس نص قانون اساسی امری حاکمیتی و ملی است که به طور طبیعی باید فارغ از اینکه کدام دولت و با چه گرایش سیاسی زمام امور اجرائی را در دست دارد، توسط شورای عالی امنیت ملی به عنوان بالاترین نهاد تصمیم‌سازی کشور تعیین شود. براساس اصل‏ ۱۵۲ قانون اساسی «سیاست‏ خارجی‏ جمهوری‏ اسلامی‏ ایران‏ بر اساس‏ نفی‏ هرگونه‏ سلطه جویی‏ و سلطه پذیری‏، حفظ استقلال‏ همه جانبه‏ و تمامیت‏ ارضی‏ کشور، دفاع‏ از حقوق‏ همه‏ مسلمانان‏ و عدم‏ تعهد در برابر قدرت های‏ سلطه گر و روابط صلح‌آمیز متقابل‏ با دول‏ غیرمحارب‏ استوار» تعیین شده و بر اساس اصل ۱۵۳ همین قانون «هرگونه‏ قرارداد که‏ موجب‏ سلطه‏ بیگانه‏ بر منابع طبیعی‏ و اقتصادی‏، فرهنگ‏، ارتش‏ و دیگر شئون کشور شود ممنوع‏ اعلام شده است.»

طرفه آنکه در این سند بالادستی به هیچ کشوری به عنوان دوست و یا دشمن دائمی اشاره نشده است. هرچند نقش دولت‌ها و نوع نگاه آنان به جهان در پیشبرد سیاست خارجی نظام را نمی‌توان انکار کرد. کمااینکه اثرات آن را در دوره‌های مختلف چند دهه گذشته مشاهده کرده‌ایم و نمی‌توان بین رئیس دولتی که قطع‌نامه‌های شورای امنیت سازمان ملل را «ورق‌پاره» می‌خواند و با رویکرد نابخردانه کشور را در چنبره ظالمانه‌ترین تحریم‌ها گرفتار کرد، با رئیس‌جمهوری که اصل را بر تعامل با جهان می‌داند، تفاوتی قائل نشد. با این وجود وظیفه دستگاه‌های نظارتی و حافظان قانون اساسی باید اجرای نص طابق‌النعل این سند بالادستی فارغ از گرایش سیاسی دولت‌هایی باشد که با انتخابات برمی‌آیند و پس از چهار یا هشت سال کنار می‌روند.

 

حاتم‌بخشی وزیر از کیسه کارگران و بازنشستگان

احسان دری روزنامه‌نگار طی یادداشتی در شماره امروز همدلی با عنوان حاتم‌بخشی وزیر از کیسه کارگران و بازنشستگان نوشت: نامه‌ای در رسانه‌ها منتشر شده که حکایت از آن دارد وزیر جوان کار، تعاون و رفاه اجتماعی هدیه‌ای شش میلیارد تومانی آن‌هم به‌صورت علی‌الحساب به عوامل برنامه تلویزیونی میدون که به معرفی کسب‌وکار‌های برتر می‌پردازد کمک کرده است. ازقضا خود وزیر هم یکی از داوران برنامه میدون است. پیشتر اظهارات عبدالملکی مبنی بر اینکه می‌توان با یک‌میلیون تومان شغل ایجاد کرد با واکنش طنز کاربران فضای مجازی روبه‌رو شده بود. اگر شش میلیارد را بر عدد یک‌میلیون تقسیم کنیم آقای وزیر پول لازم برای ایجاد شش هزار فرصت شغلی ادعایی‌اش را به صداوسیما تقدیم کرده است. نکته جالب در داستان حاتم‌بخشی وزیر کار توقع بالای رئیس ارزشی شبکه سه بوده که خواستار کمک بیشتری از سوی وزارت کار شده است؛ اما مگر صداوسیما خودش بودجه و پول ندارد که دولتی‌ها از جیب بیکاران، کارگران و بازنشستگان بذل و بخشش می‌کند؟ وظیفه ذاتی رسانه ملی است که در راستای منویات نظام و در قبال دریافت بودجه عمومی، از تولید و ایجاد کسب‌وکار‌های نوین حمایت کرده و برنامه‌های آموزشی مناسب بسازد. چه منتی بر سر وزارت کار دارد که وزیر چک شش‌میلیاردی حواله صداوسیما می‌کند؟

با این حساب اگر صداوسیما بخواهد برنامه‌ای درباره بهداشت، ورزش یا هر امور دیگری بسازد باید وزرا و مسئولان مربوطه پول آن را نقدی حساب کنند. این سازمان بودجه نجومی می‌گیرد که چه کند؟ بهتر است مجلس شورای اسلامی، همان‌طور که روز قبل یکی از نمایندگان این وعده را داد که اگر داستان هدیه شش میلیارد تومانی وزیر کار صحت داشته باشد به موضوع ورود کند، اکنون با تأیید این اتفاق از وزیر توضیح بخواهند چرا از حساب ضعفا چنین بخششی کرده است. باید سازوکار‌های نظارتی جدیدی بر صداوسیما تعریف شود تا مدیران این شبکه نتوانند به بهانه درآمدزایی هر اعمال‌نفوذ و هر روشی را امتحان کنند. صداوسیما نباید راه شرطی شدن را برود که احیاناً برای تولیدات خود پیشنهاد‌های غیر مشروع از افراد یا نهاد‌هایی داشته باشند و اکنون هم سازمان هر چه سریع‌تر مبلغی که از وزارت کار به‌عنوان هدیه دریافت کرده را برگشت دهند. صداوسیما برنامه مذهبی روی آنتن می‌برد تا کسب حلال را تبلیغ کند، خودش نباید مراقب باشد پولی که می‌گیرد و دنبال می‌کند حلال باشد؟ و آخر اینکه حاشیه پیرامون دولت زیاد شده، به نظر می‌رسد که لازم است رئیس‌جمهور نظارت و تذکرات لازم را بر کابینه داشته باشد.

 

بلاگر‌های زرد در ساختمان وزارت ورزش چه می‌کردند؟

رها عبداللهی در گزارشی با عنوان بلاگر‌های زرد در ساختمان وزارت ورزش چه می‌کردند؟ در وطن امروز نوشت: هفته گذشته دعوت دختران بلاگر اینستاگرامی به ساختمان وزارت ورزش و جوانان حاشیه‌هایی به همراه داشت. استوری‌های چند بلاگر معروف که منتقدان آنان را بلاگرنما یا اینستاگرامر‌های زرد می‌نامند، حکایت از دعوت این افراد به وزارت ورزش برای همکاری در زمینه فرهنگ سازی ازدواج داشت. موج واکنش‌ها به این جلسه عجیب و پرحاشیه، روابط عمومی وزارت را به توضیح در این باره واداشت. وحید یامین پور، معاون جوانان این وزارتخانه نیز در توئیتی توضیح داد برگزارکننده این جلسه مجمع خیرین ازدواج- یک ان‌جی او فعال در امر ازدواج- بوده که وزارت ورزش و جوانان در راستای حمایت، مدتی است به آنان در ساختمان شماره ۲ خود مکان داده است. البته یامین پور از برگزاری جلسه آنان با دختران بلاگر نیز دفاع کرد و گفت شخصا از روحانی تا شل حجاب را دعوت و با آنان گفتگو کرده است.


منتقدان، اما با توضیح یامین پور قانع نشدند و به‌کارگیری یک عده هنجارشکن مجازی برای فرهنگ سازی را جابه‌جایی مرز‌های کار فرهنگی دانسته و گفتند ضریب دادن به بلاگرنما‌های زرد که خود عامل معضلات سبک پوشش و روابط جوانان و نوجوانان هستند، چگونه می‌تواند به حل معضلات سبک زندگی کمک کند؟


از سوی دیگر موافقان می‌گفتند حرف زدن با آدم‌های متفاوتی که هیچ وقت صدای ما به آنان و مخاطبان‌شان نمی‌رسد و خوب یا بد، جوانان و نوجوانان زیادی تحت تأثیرشان هستند، اقدام خوب و قابل تحسینی است و باید همه ظرفیت‌ها را در راه ترویج فرهنگ اصیل ازدواج به کار گرفت.


البته این موضوع دستاویز بهانه جویی‌ها و کینه توزی‌های سیاسی هم شد. برخی چهره‌های جریان سیاسی مخالف دولت که تا پیش از این همیشه سعی می‌کردند خود را نماینده سلایق مختلف و طرفدار سبک زندگی جدید نشان دهند، به یک‌باره علم مخالفت برداشته و دعوت دختران اینستاگرامی به وزارتخانه را «اصول‌فروشی اصول گرایان» نامیدند.


اگرچه این ماجرا ربطی به برنامه ریزی‌های فرهنگی دولت آقای رئیسی ندارد و اقدامی صورت‌گرفته از سوی یک ان‌جی او بوده، اما می‌توان به بهانه این اتفاق، از انفعال مدیریت فرهنگی کشور و نوع مواجهه اش با چالش‌های سبک زندگی غلط و معضل‌آفرین اینستاگرامی سخن گفت. دولت سیزدهم تابه‌حال توانسته مشکلاتی را در اقتصاد، مسائل اجتماعی، حوزه سلامت و سیاست خارجی حل یا در مسیر حل شدن قرار دهد، اما هنوز در زمینه بحران‌های وخیم فرهنگی کشور، اتفاق قابل ملاحظه‌ای از سوی مدیران فرهنگی این دولت رخ نداده است. ما معتقدیم نسل امروز در معرکه یک جنگ جهانی، زندگی و رشد می‌کند؛ جنگی که هر روز قربانی می‌گیرد و خیلی از ما حتی نمی‌دانیم کجای این معرکه مجازیم و با تیغ کدام دشمن نامرئی، زخم خورده و در حال قربانی شدنیم. در این جنگ خونین فرهنگی، ما شاید ده‌ها قرارگاه عریض و طویل داریم که همگی مدعی اشراف داشتن بر صحنه نبرد هستند، اما خروجی کارشان گویای ضعف شدید در آفند و پدافند است. خسارت‌های این جنگ به قدری گسترده شده که دیگر قربانیان فقط افراد نیستند و ما شاهد آسیب‌های عمیق به فرهنگ عمومی هستیم. افکار و اذهان قریب به ۵۰ درصد مردم کشورمان بویژه در سنین ۱۸ تا ۳۴ سال، روزانه تحت هدایت و جهت دهی فعالان اینستاگرام است. آنان تعیین می‌کنند افراد و خانواده‌ها چه بپوشند، چه بخرند، چه بخورند، چگونه معاشرت کنند و.... وقتی معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان اعلام می‌کند ۳۷ درصد جوانان ایرانی ازدواج را از ملزومات زندگی خود نمی‌دانند، یعنی اصل حیاتی «ازدواج» که بنیان حفظ بسیاری از ارزش‌ها و هنجار‌های اجتماعی است، تحت تأثیر سبک زندگی مهاجم واردشده از شبکه‌های اجتماعی در معرض خطر فروپاشی قرار گرفته است. یعنی چراغ‌های قرمز هشدار را باید روشن کرد و با تمام توان ظرفیت‌های قوای نظام را به کار گرفت تا خط از هم نپاشد. آیا نشانه‌های چنین مقابله سطح بالایی در دستگاه‌های فرهنگی به چشم می‌آید؟


سال‌هاست ما شاهد ترکیبی از بی برنامگی و ولنگاری با جزم اندیشی و تنگ نظری بوده ایم. مدیران فرهنگی بلاتکلیف و منفعل که توانایی فهم پدیده‌های جدید و علل تاثیرگذاری شان بر جامعه را نداشتند، طبیعتا برای مدیریت فرهنگی جامعه متاثر از آن نیز نمی‌توانستند برنامه‌ای داشته باشند و بلافاصله با طرح‌های کم‌مایه دچار جوزدگی شده و احساس موثر بودن پیدا می‌کردند.
حاصل بلاتکلیفی شان این شده که از سویی عده‌ای بدون توجه به واکنش جامعه مدام بر طبل فیلترینگ می‌کوبند و از سوی دیگر عده‌ای با بودجه‌های کلان با خیال جذب نوجوانان اینستاگرامی، به فعالیت‌هایی مشغولند که خروجی اش نه جذب بچه‌های غرق شده در آسیب‌های سبک زندگی اینستاگرامی؛ که کشاندن جوانان و نوجوانان دیگر در غرقاب این پلتفرم مخرب است. این مهم است که شما در مواجهه با پدیده‌هایی مثل بلاگر‌های اینستاگرامی که روزانه مثل قارچ می‌رویند و رشد می‌کنند و مخاطب جذب می‌کنند، چطور عمل کنی که تعیین کننده بازی باشی نه بازی‌خورده! تو باشی که ظرفیت را به‌کار می‌گیری نه اینکه تبدیل به سکوی پرش و گسترش حوزه تاثیر محتوا‌های آنان شوی.


اگر می‌خواهیم در این دولت اوضاع تغییر کند، باید مرز بین به‌روز شدن در کار‌های فرهنگی و هضم شدن در ساختار‌های معیوب ساخته دست مهاجمان را بشناسیم. آیا مسیری جز متوسل شدن به اهرم فیلترینگ یا انفعال در برابر ولنگاری اینستاگرام وجود ندارد؟ آیا راهی برای ارتباط گیری با مخاطبی که در چنین ساختار‌هایی در حال تاثیرپذیری است وجود دارد؟ این‌ها گره‌هایی است که با کمک گرفتن از کارشناسان و دلسوزان خوشفکری که سال‌ها در مجموعه‌های رسانه‌ای یا محیط‌های علمی کار و مطالعه کرده و تجربه اندوخته اند، قابل گشودن است. معمولا احساس استغنای مدیران از نظر فعالان دلسوز فرهنگی از همه طیف‌های فکری تحت لوای انقلاب، مانع بزرگ این بهره گیری و همکاری و گره‌گشایی بوده است. امیدواریم مدیران فرهنگی دولت سیزدهم درایت لازم را برای مدیریت این صحنه شلوغ و پیچیده به کار گیرند و صاحب نظران دلسوز را که سال‌ها روی این موضوعات کار کرده اند، به اتاق جنگ فرهنگی راه دهند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲۷
اينست هنر و راهكار وزير كار براي حيف و ميل كردن بودجه وزارت خانه !!!! صدا و سيما كم درآمدهاي نجومي داره كه بايد از جيب كارگران و بازنشستگان مفلوك هم بهش كمك مالي كرد ؟ !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
بازنشستگان تامین اجتماعی برای گرفتن حق مسلم خود هر روز در سرما و آلودگی شهرها تجمع و در خواست تسویه بدهی دولت به صندوق تامین اجتماعی را دارند

تا طرح افزایش وهمسان سازی حقوق شان اجرا گردد

از آنطرف وزیر کار که داور برنامه تلویزیونی میدون شبکه ۳ بوده است

به جای رسیدگی به مشکلات حاد آنها

مبلغ ۶ میلیارد تومان از ذخیره این مظلومان را به حساب برنامه میدون سیمای میلی واریز میکند !!!!؟؟

و مدیر انقلابی ان هم به جای عدم قبول ان پول مشکوک ، وزیر کار را به پرداخت بیشتر تشویق میکند !!!؟

ما چطور میتوانیم به اینگونه افراد اعتماد و احترام کنیم ؟؟
من در سال ۹۹ بیکار شدم و از بیمه بیکار استفاده می کردم ولی پس از ۶ ماه بدلایل واهی بیمه و مقرری اینجانب را قطع کردند و تا الان بیکارم و من پس از ۲۶ سال سابقه بیمه تامین اجتماعی متاسفانه هیچ گونه حمایتی از من نکر حالا هم ای وزیر جوان حاتم بخشی میکنه به سازمانی از حق من میده که خودش ابر پولداره و مجلس و نمایندگان مردم باید حتما ورود کنه و نگذاره حق مردم پایمال بشه
درباره "بلاگرهای زرد در ساختمان وزارت ورزش چه می کردند؟"
1. فرض کنیم دعوت اینفلوئنسرهای اینستاگرامی به وزارت ورزش، به دولت رئیسی و سیاست های فرهنگی این دولت مربوط نیست و اصلا هر NGO یی می تواند در ساختمان وزارت ورزش و جوانان جلسه برقرار کند و بدون ضابطه هر که را خواست دعوت کند (اصلا شاید میهمان بعدی محمد خردادیان باشد، چه ربطی به دولت رئیسی دارد آخر؟!!!)، فیلم و عکس رئیسی با امیر تتلو را چه کنیم؟ اینکه آقای رئیسی به پلتفرم اینستاگرام علاقه خاصی دارد و احتمالا بیش از دو میلیون فالوئری هم که در مناظرات انتخابی چند ماه قبل فرمودند مربوط به همین پلتفرم است را چه کنیم؟
2. آیا هدایتِ فرهنگی جوانان و نوجوانان در اینستاگرام انجام می شود و یا اینکه اینفلوئنسرهای اینستاگرامی هم بخشی از این جامعه ی رها شده هستند که برنامه نهادهای مختلف فرهنگی و آموزشی کشور، در خصوص آنها شکست خورده است؟ یادتان باشد که آقای رئیسی در همین فضا دو میلیون فالوئر کسب می کند و او را باید یک اینفلوئنسر فضای مجازی به حساب آورد. هشتگ Hero# در همین فضا چند ده میلیونی بازنشر می شود. نکند می فرمایید اینها رباتند؟ اینها روی دیگر فضای مجازیست که به شما یادآوری کردم. اینستاگرام سیاه نیست، حتی سیاه و سفید هم نیست. وقتی شما هشتک قهرمان را معیار کارت قرار دهی این فضا کاملا سفید است و وقتی خودت سلیقه ات کج باشد و دایم بگردی به دنبال اینکه الان فلان صفحه با چند هزار فالوئر، فلان رفتار ضد اجتماعی و ضد فرهنگی را انجام داد قطعا چیزی جز سیاهی نخواهی دید.
چشمها را باید شست**جور دیگر باید دید
نه توافق موقت هست نه برجام بایدن طرح دیگه ای برای ایران داره
آلمان، ژاپن و خیلی کشورهای دنیا در حال جایگزینی نسل سوم راکتورهای هسته ای (جوش هسته) که آلودگی ندارد هستند و ما به دنبال نسل اول با تکنولوژی قدیمی روسیه!!!.... این همه هزینه برای هیچ .....
پاسخ ها
ناشناس
| Japan |
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
آن هم بعدازتوافق قراره برای دیگ نذری استفاده بهینه بشه!
کیهان چه اصراری دارد مطبوعات دیگر را به تیترهای خودش وادار کند؟؟؟؟؟؟
کیهان از اول با برجام مشکل داشت و از وجود تحریمها مدام سخن میگفت ( برجام تعدادی معین از تحریمهای مرتبط با هسته ای را لیفت و معلق کرد) و الان به زور میخواهد بگوید تورم صفر شده است و برجام جدید هم محشره
در شکست خوردن برنامه اقتصادی و تیم اقتصادی دولت رییسی شک و تردید نداریم

هنوز انفجار قیمت ها اتفاق نیفتاده اجناس در حال گران شدن و نایاب شدن و کمیاب شدن هستند

برنج قبل از انتخابات هر کیلو ۳۵ هزارتومان
دو ماه بعد از انتخابات ۴۵ هزار تومان
چهار ماه بعد از انتخابات ۵۸ هزار تومان
شش ماه بعد از انتخابات ۶۵ هزار تومان
هفته گذشته ۸۳ هزار تومان


رییسی مچکریم

نخواستیم
مگه تحریم ها فرصت نبودند ؟

چرا اینهمه التماس چین و روسیه و اروپا برای مذاکرات !؟!؟؟

احیای موقت دو ساله برجام بعد از اینهمه التماس
چرا حاتم بخشی ؟ برنامه میدان برنامه ای برای معرفی کسب و کارهای و نوپاست و در ان کسانی شرکت می کنندکه با قیمت های امروی نیازمند سرمایه کمی برای رونق کار خود هستند و نه کسانی که چند صد میلیارد و چند هزار میلیارد از بانکها می گیرند و پس هم نمی دهند. حمایت از جوانان و کارافرینان به لحاظ مالی کم توان وظیفه دولت است حالا یک شکل ان هم برنامه میدان است / این برنامه اگر صرفا جنبه تبلیغاتی برای تشویق جوانان به کار و نواوری داشته باشد هم ارزش ان را دارد که وزیر کار و دولت نه چند میلیارد که چند ده میلیارد تومان برای ان خرج کند. اگر مثل گذشتگان چند صد میلیاردی پول دولت را به افراد خاص می دادند که این همه سرو صدا نمی کرد. افرین بر وزیری که مشوق و حامی جوانان است. امروز مشکل اصلی جامعه ما کمبود سرمایه و حتی تخصص نیست بلکه ناامیدی و احساس نبودن حامی است. برنامه هایی مثل میدان سبب ایجاد انگیره و امید می شوند و در انها هم به بهترین طرحها کمک می شود و کمک هم بلاعوض نیست.
از دولت رییسی همان بیرون تراود که در دولت محمود دیدیم

اکثر وزیران و مدیران دولت محمود دوباره بر سرکار آمدند

هیچکدامشان دانش و علم و سواد دانشگاهی معتبر ندارند

کشور را با بحران های جدید و خطرناک مواجه خواهند کرد
چه آرزوها و امیدها که با انتصابات فامیلی و رانتی در دولت رییسی از بین رفت

خوشحالم رای ندادم
بورس مرد رحمه الله من قرا الفاتحه
این بلاگرها با آن قیافه های افتضاح قطعا مزدوران در شبکه های اجتماعی هستند که در جلسه وزیر شرکت میکنند .اگر افراد عادی بودند الان توسط گشت ارشاد که بخاطر یک مانتو کوتاه و تار مو بانوان عادی را دستگیر می کند دستگیر شده بودند.
کیهان ادعا میکند که ۳ سرهنگ امریکایی را ما بخاطر انتقام به قتل رساندیم !!

وطن امروز ضمن تایید و تشویق حمله موشکی به ابوظبی با تیتر درشت میزند ، ابوذلیل !!!!

وزیر کار ، پول و بودجه بازنشستگان و بیکاران و کارگران گرفتار را به یک برنامه تلویزیونی میدون شبکه ۳ می بخشد

بازهم خبر می رسد که دو تا از فرزندان نمایندگان مجلس بعنوان معاونین در وزارتخانه ها مقام گرفته اند !!!

آمار کیف قاپی و موبایل قاپی و خودکشی و طلاق و بالا رفتن سن ازدواج همچنان روند افزایش بالایی دارد

و جناب یامین پور انقلابی!! معاون جوانان وزارت ورزش از دختران شاخ اینستاگرام برای گرفتن مشاوره ازدواج جوانان دعوت میکند !!!!

و ایشان علت بالا رفتن سن ازدواج و عدم ازدواج جوانان را بخاطر رویا پردازی دختران می داند !!!!!

واقعا ما به کجا رسیدیم ؟ و به کجا خواهیم رفت ؟؟؟ و چه خبر هست ؟؟ق
جواب اینکه چرا جوانان ازدواج نمی کنند ❓چون دیسکو وجود ندارد
اقای وزیر کار ::: شما میتونستی این پول را به معوقه بازنشستگان پرداخت کنید که الان بیش از 12 ماهه که از صندوق بازنشستگی طلب داریم ومیگن هنوز تامین اعتبار نشده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کلا خلاص
خطاب به خانم رها عبداللهی: اصلا ما پذیرفتیم که بلاگر‌های زرد را یک NGO به ساختمان وزارت ورزش برده بود و ربطی به سیاست فرهنگی دولت رئیسی ندارد.
امیر تتلو را چه کسی پیش آقای رئیسی برد؟
با این سابقه ی خاص چه می کنید و چرا آنرا نادیده می گیرید؟
هوز برای قضاوت دولت رییسی خیلی زود است
دولت سیزدهم تابه‌حال توانسته مشکلاتی را در اقتصاد، مسائل اجتماعی، حوزه سلامت و سیاست خارجی حل یا در مسیر حل شدن قرار دهد
این جمله در مورد کشور ایران گفته شده؟
خوب اگراینجوری نتیجه گیری میشه بایدتیترهای کیهان رادرحمایت ازپدیده هزاره سوم(مموتی)راازآرشیوکیهان بیرون کشیدوبه حاج حسین نشان دادهمان موقع روزنامه های آنوری مخالف احمدی نژادبودنداین به اون در!!
این خبرصحت نداره بااین همه مشکلات کارگران وبازنشسته هاوزیر بعیده این کاررو کرده باشه
نتیجه امام صادقی کردن کابینه همین میشه دیگه
سالهاست که دولت در ایران جیب کارگر و کارمند را میزند این بار اول نیست. برو به مالیاتها نگاه کن ببین که مالیات چه کسانی قبل از پرداخت حقوقشان تا ريال آخر برداشت میشود
ما کارگران بعنوان صاحبان و سهامداران اصلی صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی اعلام میداریم این حیف و میلها غیرقانونی و غیرشرعی میباشدو تصرف در مال غیر است و مسببین آن فردای قیامت در پیشگاه خداوندمسئول و پاسخگو خواهند بود.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان