بازدید 23541
کلید خوردن استیضاح وزیر صمت

ایربگ‌های باز نشده کار دست وزیر داد!

نایب رییس کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به موضوع استیضاح وزیر صمت گفت: استیضاح وزیر صمت را حدود ۱۹ نفر امضا کردند، از کمیسیون صنایع هم ۲ یا ۳ نفر استیضاح را امضا کرده‌اند، استیضاح حداقل با ۱۰ امضا عملی می‌شود. به هرحال موضوع خودرو باید حل شود.
کد خبر: ۱۰۹۹۳۷۷
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲ 16 January 2022

به گزارش تابناک به نقل از ایلنا؛ نایب رییس کمیسیون صنایع مجلس اظهار داشت: سازمان ملی استاندارد یک آزمایشگاه مناسب برای آزمایش خودرو ندارد، این سازمان وظیفه داشت که آزمایشگاهی برای خودرو تاسیس کند، در جاده قم زمینی هم برای این کار اختصاص داده شد تا در مورد تخریب و تصادف خودرو آزمایش‌ها انجام شود، اما سازمان ملی استاندارد چندین سال است که هنوز این پروژه را به نتیجه نرسانده است.

علی جدی در مورد تصادف بهبهان و اینکه ایربگ حتی یک خودرو از ۵۹ خودروی درگیر باز نشده اظهار کرد: این موضوع در مورد خودرو‌های داخلی عجیب نیست و با صرف ورود سازمان ملی استاندارد یا سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان مشکل خودروسازان ما حل نمی‌شود. این موضوع می‌تواند بابی باشد برای اینکه بالاخره به فکر حل اصل مشکل باشند.

وی افزود: صرف جریمه مشکل خودروسازی ما را حل نمی‌کند؛ اگر ما می‌خواهیم اصل مشکل را حل کنیم باید به سمت رقابتی کردن خودروسازی و تقویت بخش خصوصی در این حوزه برویم. واردات در حدی که کسری تولید داریم برای ایجاد رقابت هم می‌تواند کمک کند. مجموع این عوامل می‌تواند باعث شود خودروساز حس کند که رقیبی دارد و از نظر کیفیت و کمیت مقایسه می‌شوند. در این صورت خودروساز سعی می‌کند که به سمت اصلاح کیفیت، قیمت و خدمات پس از فروش برود.

جدی تصریح کرد: اینکه ما همه راه‌ها را بسته‌ایم و هیچ مقایسه‌ای وجود ندارد، نه خودروی خارجی وارد می‌شود و نه بخش خصوصی را تقویت می‌کنیم و عملا به شکل انحصاری بازار در اختیار این خودروسازان است، دیگر انگیزه‌ای برای بهتر شدن ندارند چراکه بازار برای خودرو‌های خود دارند، قرعه‌کشی انجام می‌شوند و همه مردم در صف هستند؛ لذا انگیزه‌ای برای بهتر شدن ندارند و برای حل مشکل باید به سمت رقابتی کردن تولید خودرو برویم و علاوه بر واردات، بخش خصوصی را هم تقویت کنیم. این راه حلی است که باید پیش گرفته شود در غیر این صورت در هر مقطعی مشکلی پیش می‌آید، می‌گوییم خودروسازی مشکل دارد، حل هم نمی‌کنیم و تفاوتی هم در حال مردم نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: آنچه بیش از همه در این میان به محاق می‌رود حقوق مصرف‌کننده است، سازمان حمایت باید در این مورد ورود کند، آپشن ایربگ را روی خودرو گذاشته‌اند و پول آن را هم از مردم گرفته‌اند و اگر قرار باشد عمل نکند، سازمان حمایت باید ورود کند و این موضوع را دنبال کند.

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به نقش سازمان ملی استاندارد گفت: سازمان استاندارد هم در زمان پلاک‌گذاری و ... می‌تواند ورود کند و جلوی پلاک‌گذاری خودرو‌های بی‌کیفیت را بگیرد تا استاندارد‌ها مطابق آنچه الزام است رعایت شود. متاسفانه سازمان ملی استاندارد هم به وظیفه خود عمل نکرده است. ما در برنامه ششم هم تعریف شده که باید چه کنترلی انجام دهند تا خودرو‌ها به سطح مورد نظر دست پیدا کنند، سازمان ملی استاندارد هم در این حوزه ضعیف عمل می‌کند.

وی اضافه کرد: سازمان ملی استاندارد یک آزمایشگاه مناسب برای آزمایش خودرو ندارد، این سازمان وظیفه داشت که آزمایشگاهی برای آزمایش خودرو تاسیس کند، حتی در جاده قم زمینی هم برای این کار اختصاص داده شد تا در مورد تخریب و تصادف خودرو آزمایش‌ها انجام شود، اما سازمان ملی استاندارد چندین سال است که هنوز این پروژه را به نتیجه نرسانده و عملا هنوز آزمایشگاه مناسبی هم ندارد. ما از سازمان حمایت خواستیم و سازمان ملی استاندارد را هم می‌خواهیم تا در جلساتی که برگزار می‌شود این موضوع مطرح شود.

جدی با اشاره به موضوع استیضاح وزیر صمت گفت: مسئله اساسی در استیضاح وزیر صمت هم که کلید خورده، همین موضوع خودرو است. هنوز در هیئت رییسه اعلام وصول نشده، اما قیمت و کیفیت خودرو موضوع اصلی در این استیضاح هستند علاوه بر این موضوع واردات خودرو بود. سوالات استیضاح مشخص است و امضا هم شده، اما نظر هیئت رییسه مجلس بر این است که هنوز برای استیضاح زود است تا بتواند تعامل ایجاد کند از همین روی فکر نمی‌کنم تا قبل از عید استیضاح به صحن داده شود. استیضاح وزرای دیگری هم امضا شده، اما هنوز هیئت رییسه اعلام وصول نکرده و در حال تعامل است.

وی همچنین تصریح کرد: استیضاح وزیر صمت را حدود ۱۹ نفر امضا کردند، از کمیسیون صنایع هم ۲ یا ۳ نفر استیضاح را امضا کرده‌اند، استیضاح حداقل با ۱۰ امضا عملی می‌شود. به هرحال موضوع خودرو باید حل شود. حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد از سوال‌هایی که از وزیر صمت از طرف نمایندگان وجود دارد و به کمیسیون صنایع ارجاع داده می‌شود، در حوزه خودرو است. وزیر هم برنامه‌ای ارائه داده و می‌گوید زمان می‌خواهد. مجلس هم بی‌تفاوت نیست و پیگیری می‌کند.

جدی افزود: خودروسازی باید به سمتی باید برود که خصوصی شده و دولت خودش را کنار بکشد و یک رقابت بین‌المللی در بازار شکل بگیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳۷
انتشار یافته: ۳۱
شاید به نظرتون مسخره بیاد ولی تجهیزات هر دوتا شرکت رو بفروشن و پرسنل رو باز نشست کنن یا بازخرید با همون پول و توی زمین ها هم یونجه بکارن برای تولید غذای دام و شیر سالم
این آقای فاطمی در روز اخذ رای اعتماد و پس از آن در جلسات مجلس جهت آزاد سازی واردات خودرو همش بر طبل کاهش قیمت افزایش تولید و کیفیت می کوبید و الان مشخص شد نه کاهش قیمتی اتفاق افتاد و افزایش تولید و کیفیت
پس چرا مجلس داره تعلل می کنه و این گزینه رو کنار نمی زنه وقتی این وزیر به وعدههای خود پایبند نیست مجلس چرا به رای اعتماد خود پایبند باشد
آقا مرگ یکبار شیون یکبار... خودروسازها رو قطعه ساز کنید... و قطعه خودروسازان بزرگ و مطرح دنیا ولو چینی رو تولید کنند... یکی دو تا محصول کامل رو هم براشون کنار بزارید با کیفیت بالا با تیراژ کم تولید کنن... که اسمشون خودروساز بمونه... اینها این کاره نیستن... کلا مملکت ما این کاره نیست... بالخره باید بفهمید...
مجلس دنبال عوام فریبی است چنین وزیری اینکه خوب یا بد است کار ندارم در شش ماه چطور میتونه ساختار معیوب و‌فسادزای چهل ساله که کلی مدیر و وزیر دیده رو اصلاح کنه
وزیر کذاب
اصلا همه چیز حل شد و بعد این درست تولید شد, تکلیف این همه خودروی ایراد داری که الان دست مردمه چی میشه؟؟؟؟؟ خداییش کشوری که ارزش جون انسان رو با شتر حساب کنه مگر براش مهمه که مردم اش داخل ماشین امنیت دارن یا نه؟!
جالبه الان که باید جوابگوی این افتضاح باشند همشون شانه خالی میکنند ومیاندازند گردن دیگری وقتی صحبت از ورود خودرو به کشور میشه همه میشن مسئول ونگران تولید داخل .
تویوتایی سال 2116 از امارات اوردم پلاک کردم تالان فقط دوجفت لاستیک براش خریدم و بنزین زدم توش و روغن براش تعویض کردم و روغن گیربکس.برن خجالت بکشن خودرو سازها با این اشغالهایی که میدین دست مردم
اگر باز میشدن باید تعجب میکردیم...
ننگ و شرم بر این خودروسازان

خدا ورشون داره این دو کارخانه مافیایی را
وزیرصمت بایدمحاکمه بشه چراقیمت ماشینها روبالابردچه نفعی برای وزیر داشت مردم ضررکردن وفقط قیمتهارفت بالاچرانمیتونیدخودروسازهارومحاکمه کنید کی پشت قضیه س چراشفاف سازی نمیکنیدمردم دیگه خسته شدن ازشعارهاو وعده هاتون ....
بازنشدن ایربگ که مهم نیست. مهم حمایت از تولید داخل و ایجاد فضای رانت برای آقایون هست.
در زمان تصادف علي دايي با خودروي تويوتا پرادو خودش، باز هم ايربگ ها باز نشد! وزير صنعت ژاپن رو عوض كردند؟!
پیگیری خیلی خوبه. ولی چرا استیضاح؟ اگه در این شرایط بنا بر استیضاح باشه، باید در ابتدای هر دولتی، بواسطه اشکالات احتمالی منتقل شده از دولت قبل، همه وزرا را استیضاح کرد.
فقط اعدام

تا کسی الکی قبول مسئولیت نکند .
یاد شرکت زمزم افتادم که قبل از ورود کوکا کولا وقتی با ایشان صحبت کردن ادعا کرد که شرکت دارد سوبسید بابت تولید نوشابه میدهد ولی چند ماه بعد از ورود کوکا به کشور نا کهان کل شیشه های عوض شد در زیر تشتک نوشابه جوایزی مثل سکه طلا اعلام میکردند خودروهای نوشابه نو نوا شدن .
خیانت ان به گردن کس یا کسانی هست که مخالف واردات خودرو هستند متاسفانه مسئولان فقط میگویند حمایت تولیدات داخلی یکبار اصراروپافشاری درنوع کمیت وکیفیت تولیدات داخلی نکردند انها خائن به جان وسلامت مردم هستند
فیلمشو دیدیم. هر جای دیگه بود، از پایین تا بالا بعد از عذرخواهی حتماً استعفاء میدادند.
بشینید منتظر تا کیفیت خودروها بهتر بشه!! صد تا وزیر هم عوض بشه زورش به خودروساز نمیرسه
همه چیز مملکت ما مثل این ایربگ های عمل نکرده هستند. چون همش دنبال ظاهر سازی و عنوان هستیم. اصلا نمی تونیم دنبال کیفیت و حقیقت باشیم. چون این جوری تربیت شدیم تو این 40 سال.
همش دودره بازی و ریا و تقلب!
این صنعت نبودش بهتر از بودش هست!!
سالهای ساله این آشغالها رو تولید میکنن و هیچکس هم جلوشون رو نگرفته. الان هم همش بازی و سرگرم کردن مزدمه....
تمام مسئولان رده بالای کشوری سه ماه مرخصی بروند ، دستوری صادر نشود ، و به صورت دستوری کسی پست و منصبی نگیرد کم کم همه چی اوکی میشود ، بازار بصورت خودجوش حالت رقابتی به خود میگیرد و قیمتها بر اساس عرضه و تقاضا مشخص میشود و همینطور کیفیت و کمیت هر دو به جایگاه خودشان برمیگردند فقط مسیولین سه ماه مرخصی بروند
جالبه همین الان سازمان استاندارد داره درداخل زمین سازمان استاندارد واقع در میدان استاندارد کرچ که دولتی هست و نه شخصی برای کارمنداش خونه میسازه اونوقت پول ساخت یک آزمایشکاه در جاده قم را ندارد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
همچنین خودروسازها هرسال برای کارمندای سازمان استاندارد ماشین قسطی به قیمت دولتی میدند انوقت اون بازرس اداره استاندارد که خودش داره از منافع خودروساز بهره میبره و به نوعی رشوه میگیره میخواد مشکل کیفی خودروهای ایرانخودرو وسایپا رو بگیره ؟؟؟؟؟
کلا اداره استاندارد ما دچار فساد سازمان یافته هست چون تمامی کارخونه ها با دادن شرایط و محصولات خودشون بصورت ویزه و به قیمت پایین به کارمندای اداره استاندارد به نوعی دارن بهشون رشوه میدن و کارمندای اداره استاندارد هم براحتی چشمشون رو روی همه عیوب و مشکلات کیفی می بندند و به مردم عادی خیانت میکنندو هیچ نظارتی هم روی این سازمان به اصطلاح استاندارد نیست !!!!!!!!!!!!!!!
مردم سر کارن
خیلی راست میگین عمل کنید. همین دو فرغون ساز جوری قینت رو بالا بردن که همه متوجه هستند اینا حتی به خدا هم جواب پس نمیدن
این بار اگه بخواد انقلاب بشه ازدست همین دو فرغونساز بخاطر قیمت بالای ماشین و کیفیت خیلی پایین
ولی دوست دارم یه روز بشه که همین دو کارخانه فرغونسازی رو آتیش بزنم. یعنی میرسه اون روز؟؟
در کل دنیا کشوری وجود ندارد که به اندازه مردم ایران مورد ظلم خودروسازان قرار گرفته باشند هم از نظر قیمتی که خریداران را مجبور به پرداخت آن می کنند و هم از نظر کیفیت تولیدات.
جدای از همه کاستی ها فقط دم رئیس پلیس گرم که عدم اجرای قانون توسط عواملش رو (جلوگیری ار تردد ماشین به دلیل مه شدید)با ترفندی به موقع گردن کسی دبگه انداخت.
ابتدایی ترین کارها و حقوق اولیه انسانها در کشور ما به پروژه های چندین دهه ای تبدیل میشه.الکی که مقام جهان سومی رو از آن خودمون نکردیم براش زحمتها کشیدیم
چه کسی پشت این وزیر نالایق هست چرا داره با جون ملت بازی میکنه مگه چی دادن بهش که این مردم و داغ دار میکنه ...
احتمالا بزودی شاهد ارتقا سمت جناب وزیر خواهیم بود !!!!
همه شما را به نحوی راصی می کنند بغیر از مردم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار