بازدید 5931
۲

هیچ نیروگاهی اجازه مازوت‌سوزی ندارد

معاون مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست گفت: سازمان محیط زیست به هیچ نیروگاهی اجازه سوزاندن مازوت نداده است و واحدهای متخلف پلمب می شوند.
کد خبر: ۱۰۹۹۳۵۲
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰ 16 January 2022

به گزارش تابناک، داریوش گلعلیزاده معاون مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست در نشست خبری معاونت محیط انسانی که صبح امروز برگزار شد، با تاکید بر اینکه تاکنون سازمان محیط زیست به هیچ نیروگاهی اجازه سوزاندن مازوت نداده است و با قراردادن نام واحدهای سوخت ناسالم و پیگیری حقوقیمی کند، گفت: 16 نیروگاه بخاری در کشور داریم که در 14 استان مستقر اند و امکان مصرف سوخت مازوت را دارند.

وی با اشاره به مواد قانون هوای پاک گفت: اگر اقدام به استفاده سوخت مازوت کنیم، طبق مواد این قانون نیروگاهها برای استفاده از سوخت مازوت باید فیلتر نصب کرده و حدود مجاز را رعایت کنند.

گلعیلزاده با بیان اینکه طی سالهای گذشته 5 نیروگاه در استان تهران، البر و اصفهان به دلیل عدم رهعایت ضوابط پلمب بودند و اکنون نیروگاه اصفهان فک پلمب شده است، یادآور شد: نیروگاه بعثت تهران از سال 93 از سال 93 مخازن پلمپ است.

وی ابراز داشت: به دلیل اینکه پالایشگاه ما فرسوده هستند، 24 درصد محصولات نهایی شان مازوت است در حالیکه در پالایشگاه دنیا این عدد 12 درصد است.

گلعلیزاده یادآور شد براساس دستور العمل های قانون هوای موتور سیکلت های کابراتوری از سال آینده حق تردد ندارند.

معاون مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست گفت:هیچ نظارتی بر واحدهایی که مصرف مازوت دارند انجام نمی گیرد و حدودا 5 درصد مشترکین گاز مصرف می کنند.

وی درباره راهکارهای کاهش تولید گازهای گلخانه ای گفت: سازمان برنامه بودجه ومحیط زیست راهکارهای کاهش آلودگی در عسلویه را ارائه کرده و مشخص شده با وحذف فلر و کاهش میزان قابل توجه so2 حدود 63 درصد را خواهیم داشت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۲
یک سری به اراک بزنید ببینیذ که حرف کسی را به هیچی قبول ندارند
فعلا که نیروگاه اراک مازوت می سوزاند آنهم چه سوزاندنی ؟! یک تنه با تولید دی اکسید گوگرد در حد بالاتر از وضعیت قرمز برای تمام گروهها سلامت بیش از 600 هزار نفر جمعیت شهر را غارت میکند همه به نوعی درگیر و گرفتار شدن در این شهر و راه گریزی هم ندارند خداوند سایه این مسئولین را مستدام بدارد بدون شلیک حتی یک گلوله مردم را با سونامی سرطان و اقسام بیماری جور وا جور نابود می کنند دیگر نیازی به دشمن خارجی از قبیل آمریکا واسراییل و داعش و.. نیست دچار فنای خود بخودی شدیم
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی