بازدید 42448

پیش‌بینی عجیب درباره قیمت مسکن پس از توافق وین

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه تورم بازار مسکن در ۹ ماه گذشته نزدیک صفر بوده است گفت: با فضای امیدوارکننده‌ای که در مذاکرات ۱+۴ ایجاد شده احتمال کاهش قیمت مسکن وجود دارد.
کد خبر: ۱۰۹۹۳۴۸
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷ 16 January 2022

به گزارش تابناک، مهر نوشت: مصطفی‌قلی خسروی اظهار کرد: این روزها اخبار خوبی از پیشرفت مذاکرات هسته‌ای شنیده می‌شود که به نوعی موضع عزتمندانه دولت آیت الله رئیسی در تعاملات بین‌المللی را نشان می‌دهد. همین مسأله باعث شده تا انتظارات افزایشی، جای خود را به انتظارات کاهشی در بازارهای طلا، ارز و به خصوص مسکن بدهد.

وی افزود: با وجود آنکه برخی «بخر و بفروش ها» و سوداگران نهایت تلاش خود را برای افزایش قیمت مسکن به کار گرفتند، از ۹ ماه قبل تا کنون بازار مسکن تقریباً با تورم صفر مواجه بوده است. روند امیدوارکننده مذاکرات ۱+۴ نیز تأثیر مثبتی بر بازار مسکن خواهد داشت.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه من دائماً وضعیت کف بازار مسکن را رصد می‌کنم گفت: هیچ نوع افزایشی از اسفندماه سال گذشته تا کنون در بازار رخ نداده و به همین دلیل از آمارهای بانک مرکزی و مرکز آمار که نشان‌دهنده رشد ولو جزئی در بازار است تعجب می‌کنم. ریز نوسانات ماهیانه در بازار مسکن وجود داشته اما به طور کلی مسیر خطی را طی کرده است.

خسروی تصریح کرد: از نیمه دوم سال جاری که مقداری دولت سیزدهم بر اوضاع اقتصادی تسلط پیدا کرد و مذاکرات هسته‌ای شکل جدی‌تری به خود گرفت روند فزاینده نرخ تورم تا حدودی کنترل شد و بازارهای ارز و طلا به ثبات نسبی رسیدند. مسکن نیز که قبل از آن در آرامش کامل بود. هم‌اکنون که تیم مذاکره کننده در آستانه دستیابی به توافق است این انتظار ایجاد شده که با رشد درآمدهای نفتی و به طور کلی درآمدهای صادراتی شاهد کاهش قیمت دارایی‌های ثابت مثل طلا، ارز و مسکن باشیم. تا جایی که در هفته‌های اخیر شاهد افزایش عرضه در بازار مسکن هستیم و مشتریان به نوعی دست بالا را دارند.

وی یادآور شد: در زمان امضای قطعنامه ۵۹۸ و پایان جنگ ایران و عراق در سال ۱۳۶۷ بسیاری افراد که در طلا و ارز سرمایه‌گذاری کرده بودند با ریزش قیمت دلار، سرمایه خود را از دست دادند؛ تا جایی که قیمت دلار از ۳۰۰ تومان در ماه‌های پایانی جنگ به ۵۰ تومان بعد از جنگ رسید و حتی تعداد زیادی از دلالان بازارهای ارز و طلا سکته کردند. البته خدا کند که اتفاق بدی برای کسی نیفتد ولی معمولاً با انجام توافقات سیاسی شاهد ریزش‌هایی در بازارهای غیر مولد هستیم.

خسروی همچنین با اشاره به خبر آغاز اجرای توافق ایران و چین در روز گذشته گفت: این اتفاق مهم می‌تواند اقتصاد کشور را یک گام به جلو هدایت کند. با این توافق امکان افزایش صادرات محصولات نفتی و پتروشیمی به چین وجود دارد. از آن طرف می‌توان از سرمایه‌گذاران چینی برای پروژه‌های عمرانی و مسکن در ایران استفاده کرد. کما اینکه وزارت راه و شهرسازی به دنبال استفاده از این ظرفیت در طرح نهضت ملی مسکن است. اگر ساخت سالیانه یک میلیون واحد مسکونی محقق شود که هم‌اکنون طرح به مرحله مناسبی از پیشرفت اولیه رسیده به تدریج شاهد بهبود وضعیت بازار مسکن خواهیم بود.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک درباره پیش‌بینی از وضعیت آینده بازار مسکن گفت: عوامل متعددی بر آینده بازار مسکن تأثیرگذار است که مهمترین آن به نوسانات اقتصاد کلان، بازارهای موازی و توان خرید متقاضیان برمی‌گردد. در حال حاضر توان طرف تقاضا به شدت کاهش یافته و از طرف دیگر با شرایط امیدوارکننده‌ای که در فضای سیاسی و اقتصادی کشور ایجاد شده به نظر می‌رسد با کاهش قیمت مسکن یا دست کم ثبات این بازار در میان مدت مواجه باشیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۳۵
مطمئن باشید اگر توافق هم بشه دلال های داخلی نمیزارن قیمت چیزی پایین بیاد. ...
چرا عجیب؟
ريئس مافياي مسكن و مسبب اصلي اين وضع گراني در بازار مسكن صحبت از مذاكراته عزتمندانه ميكند فريبكاري شرمنده اين اقا شده
چرت و پرت محض. من قصد خرید خونه داشتم. حداقل از خرداد تا آبان قیمت ها 10 تا 20 درصد رشد داشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
دلال جان چجورییی
ناشناس
| Germany |
۱۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
ار تیر تا الان حداقل 20% افزایش داشته
ناشناس
| Canada |
۱۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
برای حفظ سمتشان مجبورند این حرفهارابزنند
ناشناس
| Canada |
۱۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
وظیفه ومسولیت اصلی این اقااینه که هرسال نزدیک عیدبیاداعلام کنه قیمت مسکن افزایش نخواهدیافت
زهی خیال باطل
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
اخی خونه خریدی که گرونتر بفروشی رو دستت مونده
عجیب ولی تــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــکراری!!
متوسط متری 40 میلیون چقدر میخاد کاهش پیدا کنه تا یک کارگر و کارمند حتی به خانه دار شدن فکر کنه؟ تا وقتی منافع برخی نهادها مانند بانک ها در تورم مسکن هست نمیشه به خرید خانه امید داشت
انشاالله متري يه همتي اوخ نه ببخشيد يه رئيسي بشه ! متري يه مليون .
آره .....
تو که راست میگی !!!!
تنتها دلیل طرح جهش مسکن چون باعث کاهش تقاضا شده
نمیدونم آی کیو قد چه میزان دارند که شرایط و نقدینگی الان رو با زمان جنک مقایسه میکنن؟؟!
البته این نظر یه دلال مسکن هست در امور کلان اقتصادی نه تنها مسکن!! رئیس دولت هم نمیتونه به این دقت نظر کارشناسی بده
زهی خیال باطل
.
.
.
کلا
.
.
.
افزایش قیمت ها در ایران
.
.
.
دستوری است و نه مبتنی بر علم اقتصاد آزاد
.
.
.
پس هر زمان که خود بخواهند
.
.
.
می توانند قیمت ها همانطور که بالا می بردند پایین هم بیاورند....

مسکن
خودرو
موتور سیکلت
مواد غذایی
دارو
و...
اصلاذامکان پذیر نیست
تورم در بازار مسکن متوقف بشه یانه دیگه بیشتر مردم از کارمند گرفته تا جوانان بیکار و ناامید از آینده وتشکیل خانواده توان خرید خانه را ندارند . خانه و خودرو و سفر هوایی و سبد خوراک خانواده وبهداشت و مسافرت دیگه از زندگی ایرانی رخت بربسته و رتبه فلاکت بالا رفته .مردم را با حرفای بیهوده ناامیدتر نکنید ، بترسید از لبریز شدن صبر مردم نجیب ولایت مدار
یعنی بعد از مذاکره با حقوق چندسال می تونم ۵۰متر خونه بگیرم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چقدر پایین میاد که من در قید حیات خونه دار باشم؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چرا مستقیم نمی‌گویید مارا خر فرض کرده اید.
لطفا منتشر کنید.
موضع عزتمندانه دولت آیت الله رئیسی در تعاملات بین‌المللی را نشان می‌دهد.
تو اون دولت توافق شد ذلیلانه بود ولی اینجا عزتمندانه؟ شما از مفاد توافق خبر داری؟ تو جلساتی؟
ایشان احتمالا رییس اتحادییه املاک اقیانوس آرام یا اطلس هستن. چون نظراتشون آبکی است. مخصوصا اونجا که میگن از اسفند گذشته تاکنون قیمتها در بازار مسکن افزایشی نبوده است !!!!!!!!!!!
میگن دروغ شاخ و دم نداره واقعا درسته!!!!
دو ماه است که می خواهم حدود 50 متر خانه بخرم تا به حال حداقل 4 نفر که تا پای معامله آمده بودند هنگام معامل اعلام کردند باید بین 100 تا 200 میلیون تومان به مبلغ اضافه شود.
موضع عزتمندانه دولت آقای رئیسی باعث ریزش قیمتها شده !! جناب مصطفی قلی پاچه خواری بسه ،شما بااین میزان از سواد و اطلاعاتت بهتره بری به همون کار خرید و فروش مسکنت بپردازی
مصطفی قلی از تو بعیده اینقدر چرت و پرت بکی مصالح رو ارزان کن بعد دم از ارزانی مسکن بگو
سرمایه وپول وملکها دست آقازاده هاوازمابهترونه نمی‌ذارن ریالی ازسرمایشون کم بشه نه دلارپایین میادنه قیمتها دولت هم پشتشونه به بهانه ضرربه تولیدکننده و سرمایه گذارجزاقلامی که بعدتحریم وارداتشون ازادبشه که برای اونهم اگه تولید داخل داشته باشه هم قیمتش فرقی نخواهدکرد
خدا رحم کنه . هر وقت صحبت بهتر شدن اوضاع می کنند یه طوفان میاد زندگی همه رو نابود می کنه.
این روزها هر خبری و هر مدیری توش از آقای رئیسی تشکر می کنه ما نمی فهمیم تورم و گرونی پس از کجا اومده به قول آقای کروبی: ننه جونش هم تورم را فهمیده: اما مقامات ما انکار می کنند
آره جون خودت. چی توو این مملکت ارزون شده که این دومیش باشه؟ جمع کنین بساطتونو بابا
با این سطح سواد ریس املاک شدن، دیگه این وضعیت مسکن غیر از این بود جای تعجب بود
توافق وین :
کاهش قیمت مسکن و اقلام مصرفی و کالاها
افزایش بسیار شدید صادرات با توجه به دلار 15 الی 22 هزاری
رونق شدید صنعت و افزایش قیمت املاک صنعتی
تا حدودی این تحلیل درسته اما قطعی نیست
من چند سال پیش بعد توافق برجام یک آپارتمان خریدم . شخص فروشنده با درصدی کمتر از خرید به من فروخت یعنی زیان کرد
امیدوارم دوباره این اتفاق رخ بده
اسفند ۹۷ هم گفتی سال ۹۸ جهش قیمت مسکن نخواهیم داشت به حرفت اعتماد کردم ملکمو مفت فروختم قیمت همان ملک الان ۴ برابر شده
چرا با این حرفهای دیکته شده باعث ضرروزیان مردم میشی؟
عزتمندانه !
پاچه خاری هم حدی داره
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی