بازدید 6600

واکنش کتائب حزب‌الله به‌ روایت رسمی از حمله به «بلد»

مسئول امنیتی گردان‌های حزب الله عراق ادعا و روایت گروه رسانه سازمان امنیت ملی این کشور از حمله پهپادی به فرودگاه هوایی بلد در استان صلاح الدین را مضحک دانست.
کد خبر: ۱۰۹۹۲۵۷
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۲:۳۲ 16 January 2022
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از رسانه‌های عراق، «ابو علی العسکری» عصر امروز (شنبه) در توئیتی نوشت: روایت گروه رسانه‌ای امنیت ملی درباره هدف قرار دادن پایگاه «بلد» مسخره است و در آن اشتباهات زیادی وجود دارد، زیرا پهپاد‌های مورد استفاده در عراق فقط دو نوع هستند.

وی افزود: نوع اول انتحاری است و بصورت مستقیم به سمت هدف می‌رود و توانایی تغییر مسیر یا بازگشت به پایگاهی که از آن برخاسته است را ندارد و یک بار مصرف است.

مسئول امنیتی گردان‌های حزب الله عراق اظهار داشت: نوع دوم پهپاد‌های شناسایی است که یکی از مشخصات آن این است که در شرایط مه‌آلود عمل نمی‌کند و نیازی به نزدیک شدن به هدف ندارد و اصلا با چشم غیرمسلح قابل مشاهده نیست.

وی ادامه داد: همانطور که توضیح دادیم پهپاد‌های تهاجمی (انتحاری) به روش اول عمل می‌کنند و پهپاد‌های شناسایی معمولاً برای انجام ماموریت خود به بیش از یک هواپیما نیاز ندارند، علاوه بر این پهپاد ناچار به فرار نیست، زیرا این یک پهپاد است و از راه دور کنترل می‌شود و نه یک هواپیمایی که خلبان و تصمیم گیرنده در آن حضور داشته باشد.

رسانه‌های عراق اوایل امروز (شنبه) به نقل از مقامات امنیتی از هدف قرار گرفتن پایگاه هوایی «بلد» توسط هواپیما‌های بدون سرنشین (پهپاد) خبر داند.

یک منبع امنیتی عراق به خبرگزاری شفق گفت که چند پهپاد در ساعت ۶ و ۱۰ دقیقه صبح پایگاه هوایی بلد را هدف قرار دادند.

این منبع بدون بیان حجم خسارت افزود؛ این حمله باعث آتش سوزی در نقاطی از پایگاه شد.

در این پیوند گروه رسانه‌ای سازمان امنیت ملی عراق از خنثی شدن تلاش برای هدف قرار گرفتن پایگاه هوایی بلد در صلاح الدین خبر داد.

این گروه در بیانیه‌ای اعلام کرد که سه پهپاد در سحرگاه امروز (شنبه) خود را به محیط جنوبی پایگاه هوایی بلد در استان صلاح الدین نزدیک کردند.

در این بیانیه آمده است: این پهپاد‌ها با چشم غیر مسلح توسط نیرویی که وظیفه حفاظت از برج‌های خارجی را برعهده دارد مشاهده شد و با اطمینان از دشمن بودن آن‌ها به سمت این پهپاد‌ها شلیک کرد که آن‌ها متواری شدند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل