بازدید 6526
خاجی در دیدار نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور سوریه.

ایران همواره از تمامیت ارضی و ثبات سوریه حمایت می‌کند

مشاور ارشد وزیر امور خارجه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از تلاش‌های سازمان ملل برای تحکیم حاکمیت ملی و تمامیت ارضی سوریه، تشویق گفتگو‌های سوری _ سوری و ایجاد صلح و ثبات در این کشور همواره حمایت کرده و خواهد کرد.
کد خبر: ۱۰۹۹۲۵۴
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۲:۲۷ 16 January 2022
به گزارش تابناک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه، علی اصغر خاجی مشاور ارشد وزیر خارجه در امور ویژه سیاسی امروز در دیدار با گیر پترسون نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور سوریه پیرامون آخرین تحولات بحران سوریه، گفتگو‌های کمیته قانون اساسی، مقابله با تحریم‌ها و ارسال کمک‌های بشردوستانه برای مردم این کشور بحث و تبادل نظر کرد.

مشاور ارشد وزیر امور خارجه در این گفتگو اظهار داشت: ایران از تلاش‌های سازمان ملل برای تحکیم حاکمیت ملی و تمامیت ارضی سوریه، تشویق گفتگو‌های سوری _ سوری و ایجاد صلح و ثبات در این کشور همواره حمایت کرده و خواهد کرد.

خاجی خاطرنشان کرد: دولت و مردم سوریه بیش از ۱۰ سال است که مقابل داعش و سایر گروه‌های تروریستی ایستادگی کردند و الان به ثبات نسبی رسیده و روابط آن کشور با کشور‌های منطقه در حال افزایش بوده و لازم است سازمان ملل متحد و سایر بازیگران منطقه‌ای و بین المللی به این شرایط دولت و ملت سوریه، توجه کرده و برای رفع تحریم‌ها، کمک رسانی به مردم، بازگشت آوارگان و آغاز بازسازی این کشور، تلاش جاری را تشدید کنند.

پترسون که در راس هیاتی به تهران سفر کرده است از تلاش‌های کشورمان در همکاری با سازمان ملل و همچنین در قالب فرمت آستانه با هدف تقویت حل و فصل سیاسی بحران سوریه و حمایت از گفتگو‌های ملی سوری قدردانی و بر استمرار این همکاری‌ها تاکید کرد.

دو طرف در پایان این نشست نسبت به تقویت رایزنی‌های مشترک در آینده تاکید کردند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل