بازدید 10795
۳
رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران عنوان کرد:

افزایش موارد ابتلا به آنفلوآنزا و شبه آنفلوآنزا در کشور/ تاسیس شعبه دانشگاه علوم پزشکی تهران در کربلا در دستور کار/ رتبه اول واکسیناسیون کرونا در کشوریم

خوشبختانه بیماری زایی اومیکرون خیلی خفیف‌تر از سویه دلتا بوده است و بیشتر در منطقه حلق و حنجره می‌ماند و به سمت ریه نمی‌رود، کما اینکه تلفات سنگینی که در پیک پنجم با سویه دلتا داشتیم، به دلیل درگیری ریه بود که در اومیکرون این عارضه کمتر است. انتظار من این بود که پیک کرونا با اومیکرون ۳ هفته قبل آغاز شود، اما پیک ایجاد نکرد و امیدوارم با مراعات مردم، شاهد پیک نباشیم.
کد خبر: ۱۰۹۹۲۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۶ 15 January 2022
تابناک اجتماعی
رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران، توانست در زمینه واکسیناسیون کرونا رتبه اول را در میان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به دست بیاورد.

به گزارش «تابناک»، دکتر حسین قناعتی، در نشست خبری آنلاین با اصحاب رسانه، درخصوص وضعیت واکسیناسیون کووید ۱۹ در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: در این مدتی که مسئولیت ریاست دانشگاه را برعهده دارم، تمامی برنامه‌ها مشخص شد و تمام بخش‌های دانشگاه آمادگی لازم را به دست آوردند و ظرف کمتر از یک ماه تیم مدیریتی دانشگاه بسته شد. برنامه یک ماه اول را در زمینه واکسیناسیون کرونا پیش بینی کردیم و دانشگاه تهران توانست رتبه اول را در میان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به دست بیاورد.

وی افزود: دانشگاه‌ها در حال تحول هستند و دانشگاه‌های نسل دوم و سوم و چهارم در دنیا مطرح است و می‌بینیم که هرچه به سمت نسل چهارم پیش می‌رویم، ماموریت اجتماعی محور دانشگاه افزایش می‌یابد. یکی از اهداف ما اجتماعی شدن دانشگاه است و اکنون «TUMS' TALKS» را راه اندازی کردیم و کاری می‌کنیم که اساتید دانشگاه بیشتر با مردم عزیز در ارتباط باشند.
 
افزایش موارد ابتلا به آنفلوآنزا و شبه آنفلوآنزا در کشور/ تاسیس شعبه دانشگاه علوم پزشکی تهران در کربلا در دستور کار/ رتبه اول واکسیناسیون کرونا در کشوریم

قناعتی افزود: در زمینه بین المللی کار‌های بزرگی انجام شده و حدود هشت قرارداد و تفاهم نامه منعقد شده است. مثلا، دانشگاه سبطین در شهر کربلا توسط عتبه امام حسین (ع) ساخته شده که دانشگاهی بزرگ با ظرفیت ۱۰۰۰ دانشجو است و به مدت ۵۰ سال شعبه دانشگاه علوم پزشکی تهران محسوب می‌شود که از هفته دیگر مسئولش معرفی شده و مستقر می‌شود و با اساتید پروازی و آموزش از راه دور و همکاری اساتید عراقی، دانشگاه را راه اندازی می‌کنیم.
 
وی ادامه داد: با دانشگاه حلبچه و چریته برلین قرارداد همکاری داریم و با کشور اندونزی نیز صحبت شد و حضوری به این کشور رفتیم و دو دستگاه ربات جراح ساخت ایران که توسط شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه علوم پزشکی تهران ساخته شده بود را هر کدام را به قیمت یک و نیم میلیون دلار فروختیم. همچنین این افتخار را داریم که اعلام کنیم اکنون دستگاه گاماکمرا و اسپکت در ایران تولید می‌شود و بیش از ۴۰ دستگاه جراحی مغز به کمک سیستم‌های پیشرفته، در ایران نصب و راه اندازی شده و چند مورد هم صادر شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه گفت: در زمینه صنایع دارویی باید بگویم که شرکت‌های استارتاپ و شرکت‌های دانش بنیان ما صد‌ها داروی پیشرفته را تولید کردند که اگر این اتفاق نمیفتاد، باید برای فقط یک قلم دارو حدود ۵۰۰ میلیون دلار باید ارز هزینه می‌کردیم که با قدرت خودکفایی بالا، در کشور تولید می‌شوند و ماموریت دانشکده داروسازی را به سمتی ببریم که در این زمینه به خوبی فعالیت کنند.

وی ادامه داد: در زمینه مسائل بهداشتی همانطور که مقام معظم رهبری در دیدار با کادر درمان اشاره کردند یکی از موفقیت‌های جمهوری اسلامی، توفیق در راه اندازی نظام شبکه، نظام بهداشت و نظام ارجاع بود که مورد تشویق جهان قرار گرفت؛ اما در مراحل بعدی، مدیریت نظام سلامت ما دچار فراز و نشیب‌هایی شد که مهم‌ترین دلیل آن تضاد منافع و متاسفانه روند‌های فسادی بود که بعد از جنگ در کشورمان ایجاد شد و در نظام سلامت مان چنان اثرگذار بود که اجازه نداد روند صحیح علمی پیش برود که در این زمینه کارگروه‌ها و نشست‌های مشترکی میان دانشگاه‌های علوم پزشکی، فرهنگستان علوم پزشکی و سازمان نظام پزشکی، برگزار شده است.

قناعتی ضمن تاکید بر رسیدگی به وضعیت بهداشتی مناطق جنوبی تهران، با اشاره به کمک خیّرین در احداث فضا‌های درمانی، تصریح کرد: به زودی دو پروژه از جمله فضا‌های درمانی بیمارستان «شریعتی ۲» با حدود ۱۰۰۰ تخت و مرکز بین المللی علوم اعصاب در انتهای اتوبان همت و همچنین «مرکز طبی کودکان ۲» که یک بیمارستان کودکان بسیار پیشرفته است، در منطقه ۱۸ تهران راه اندازی می‌شود.

وی بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی تهران حدود ۱۲۰۰ دانشجوی خارجی دارد که هر دانشجو علاوه بر ارزآوری برای کشورمان، با فرهنگ ایرانی آشنا شده و آن را در دنیا اشاعه می‌دهد. الگوی واقعی ما سردار شهید قاسم سلیمانی است و نه رانت خوار‌ها و ویژه خوارها؛ هدف انقلاب اسلامی تربیت انسان‌هایی است که مسیحی و کلیمی و مسلمان و...، برایشان فرقی ندارد و وقتی بشریت در خطر باشد، خدمت می‌کنند. هدف از ورود به دانشگاه نباید کسب درآمد باشد. البته کسی که بیشتر زحمت کشیده است، باید درآمد بیشتری هم داشته باشد و این عین عدالت است، اما نباید تمام هدف در پول و درآمد خلاصه شود.
 
افزایش موارد ابتلا به آنفلوآنزا و شبه آنفلوآنزا در کشور/ تاسیس شعبه دانشگاه علوم پزشکی تهران در کربلا در دستور کار/ رتبه اول واکسیناسیون کرونا در کشوریم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر لزوم ارتقای سطح دانشگاه‌های کشور، ادامه داد: متاسفانه اکثر بیمارستان‌های ما قدیمی هستند، اما در حال بازسازی یا نوسازی هستیم و یا ساختمان‌های جدید می‌سازیم. به عنوان مثال در آینده نه چندان دور یک مجموعه عظیم به نام مهدی کلینیک در بیمارستان امام خمینی (ره) راه اندازی می‌شود که ۱۰۰۰ تخت دارد و بسیار مدرن است.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص بیماری زایی سویه اومیکرون، عنوان کرد: خوشبختانه بیماری زایی این سویه خیلی خفیف‌تر از سویه دلتا بوده است و بیشتر در منطقه حلق و حنجره می‌ماند و به سمت ریه نمی‌رود، کما اینکه تلفات سنگینی که در پیک پنجم با سویه دلتا داشتیم، به دلیل درگیری ریه بود که در اومیکرون این عارضه کمتر است. انتظار من این بود که پیک کرونا با اومیکرون ۳ هفته قبل آغاز شود، اما پیک ایجاد نکرد و امیدوارم با مراعات مردم، شاهد پیک نباشیم.

وی همچنین افزود: موارد مبتلا به انفلوآنزا و شبه آنفلوآنزا در کشور زیاد است و علائم سرماخوردگی شدید زیاد داریم، اما خوشبختانه مردم سرپایی درمان می‌شوند؛ زیرا درگیری ریه کاهش یافته است. پیک کرونا در دنیا ادامه دارد، اما اینکه چرا در ایران هنوز پیک نزده است، چند فرضیه وجود دارد که یک فرضیه این است که فاصله ابتلا تا درگیری بالینی طولانی است.

وی همچنین درخصوص نسخه نویسی الکترونیک نیز تصریح کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی علیرغم اینکه زیرساخت مناسب سخت افزاری و نرم افزاری ندارند، اما، چون دستور دولت بود وارد عرصه نسخه نویسی الکترونیکی شدند و همکاران ما بسیار زحمت کشیدند و بالای ۷۰ هزار نسخه الکترونیک نوشته شد، اما به سقف مطلوب نرسیدیم. امید است تا یک سال آینده به حد مطلوب نسخه نویسی الکترونیک برسیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره آموزش مجازی دانشجویان و پزشکان، گفت: چند مشکل در آموزش داریم؛ اول آنکه پایه آموزش دبستان و دبیرستان غلط است و باید اصلاح شود. در دانشگاه هم نباید سیستم خطابه‌ای باشد. باید به سمت خلاقیت برویم و دانشجو در فیلد باشد. در دانشگاه دفاع مقدس یک بسیجی در فیلد و میدان با مشکلات آشنا می‌شد و کار می‌کرد. دانشجو باید در معرض درد‌های جامعه باشد. دانشگاه محل ارائه آموزش‌های کلیشه‌ای نیست.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
چرا انقدر راحت به خودتون دروغ میگید!؟ این اُمیکرون هه. نه هیچ چیز دیگه
دکتر قناعتی اگر بودجه دارید لطفا اول تکلیف املاک اطراف دانشگاه تهران را روشن کنید که باعث درماندگی صاحبان املاک ان منطقه شده اید ومردم را بلاتکلیف رها کرده اید .اکثر ان ساختمانها کلنگی شده اند وامکان فروش ندارند چون در طرح دانشگاه تهران است ...خیر نبیند احمدی نژاد که باعث توقف طرح در نیمه راه ان شد.....دانشگاه ساختن در کربلا فعلا پیشکشتون باشه
آن چیزی که شما به اسم شبه انفلونزا می نامید همان امیکرون هست
چون روش های کشف ضعیف داریم کشف نمی شود یا بعضی ها دوست ندارن آمار بدهند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار