بازدید 13460

هوای مازندران سردتر می‌شود

سامانه بارشی و سردی که از اواخر پنجشنبه شب وارد مازندران شده و جمعه سردی را به همراه باران و برف برای مازندرانی‌های به ارمغان آورده بود، طبق پیش بینی هواشناسی این هفته هم با تزریق سرمای بیشتر در استان ماندگار است؛ سرمایی که باعث یخبندان روزانه و شبانه در مناطق کوهستانی خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۹۹۱۰۷
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲ 15 January 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، هواشناسی مازندرن که پیش از ورود این سامانه سطح هشدار نارنجی اعلام کرده و از شهروندان خواسته بود تا علاوه بر احتیاط در تردد جاده ای و به همراه داشتن تجهیزات زمستانی، از صعود به ارتفاعات خودداری و در مصرف گاز صرفه جویی کنند، حالا پیش بینی کرده است که این سامانه تا پایان سه شنبه مهمان استان است.

اگر چه همزمان با ورود این سامانه دمای هوای در بعضی مناطق مازندران طی روز جمعه تا ۱۲ درجه سانتی گراد نسبت به روز پنجشنبه کاهش داشت، ولی این روند همچنان ادامه خواهد داشت و شهروندن مازندرانی دوشنبه این هفته سردترین روز زمستانی خود در سال جاری را تجربه خواهند کرد.

جدول پیش بینی پنج روزه هواشناسی مازندران نشان می دهد که دمای هوا در مناطق کوهستانی استان زیر صفر درجه خواهد رفت و در مناطق جلگه ای هم در گرم ترین زمان و گرم ترین نقطه ۸ درجه بالای صفر خواهد بود.

طبق این جدول منطقه کوهستانی رینه در شهرستان آمل و سیاه بیشه در چالوس روز دوشنبه سردتر از سایر نقاط خواهند بود چرا که دمای هوا شبانه در این دو منطقه به ۸ درجه زیر صفر خواهد رسید و در روز دوشنبه هم در گرم ترین زمان شاهد دمای ۳ درجه سانتی گراد زیر صفر خواهند بود. آلاشت در سوادکوه هم شب و روز یخبندان را برای دوشنبه در پیش دارد. دمای هوای این منطقه هم در گرم ترین زمان روز دوشنبه به ۳ درجه زیر صفر می رسد و شهروندان آلاشتی دوشنبه شب هم دمای ۶ درجه زیر صفر را تجربه خواهند کرد.

بلده در نور، کجور نوشهر و کیاسر در ساری هم دوشنبه شاهد یخبندان شبانه خواهد بود. دمای هوا در بلده و کجور دوشنبه شب ۶ درجه زیر صفر می آید و کیاسری ها هم شاهد دمای ۳ درجه زیر صفر شبانه خواهند بود. دمای هوا روز دوشنبه در این سه منطقه در گرم ترین زمان به یک درجه سانتی گراد بالای صفر خواهد رسید.

اگر هوای شب و روز دوشنبه این هفته مناطق کوهستانی مازندران را با روز پنجشنبه مقایسه کنیم متوجه کاهش بیش از ۲۰ درجه ای دمای هوا در بعضی از این نقاط خواهیم شد. مثلا در آلاشت دمای هوا در گرم ترین زمان روز پنجشنبه ۱۸ درجه بالای صفر بود که به معنای کاهش ۲۱ درجه ای دما تا روز دوشنبه هفته جاری است. کاهش دما در سیاه بیشه و کیاسر ۱۶ درجه ، رینه و کجور ۱۵ درجه و بلده ۱۲ درجه در روز دوشنبه نسبت به روز پنجشنبه خواهد بود.

دمای هوای شهر ساری نیز که روز جمعه با ۹ درجه کاهش نسبت به پنجشنبه در گرم ترین زمان به ۱۴ درجه بالای صفر رسیده بود، روز دوشنبه در گرم ترین زمان به ۷ درجه بالای صفر می رسد که به معنای کاهش ۱۶ درجه ای نسبت به پنجشنبه است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار