بازدید 20772
مرور روزنامه‌های شنبه ۲۵ دی ماه

به این اخطار توجه کنید / شوخی با قشرهای میلیونی زیر خط فقر / تناقض رفتاری امریکا در مذاکرات وین

یارانه نقدی و کوپن در انتظار خانوارها، «اعتبارسنجی» جای «وثیقه» در گرفتن وام بانکی، خارج از ویلا‌های مجلل هرمز! عادی‌سازی روابط ترکیه و ارمنستان پس از سی سال، زنجیره مقصران حادثه بهبهان، آغاز توافق ۲۵ ساله با چین از امروز، معلمان و بازنشستگان در تجمع سراسری، سفر پرحاشیه احمدی‌نژاد به ترکیه، قاچاق۱۷میلیارد دلاری گردن‌کلفت‌ها و دعوت امارات از رئیسی برای سفر به این کشور و جهش ۱۰ میلیارد دلاری درآمد نفتی، از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۱۰۹۹۰۶۶
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۴:۳۶ 15 January 2022

به گزارش «تابناک»؛ روزنامه‌های امروز شنبه ۲۵ دی ماه در حالی چاپ و منتشر شد که اجرای سند جامع همکاری ایران و چین، جهش ۱۰ میلیارد دلاری درآمد نفتی، عبور از اُمیکرون به شرط واکسن، فرمان اصلاح نظام یارانه‌ای و سه وزیر در آستانه استیضاح در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

در ادامه تعدادی از یادداشت‌ها و سرمقاله‌های منتشره در روزنامه‌های امروز را مرور می‌کنیم:


به این اخطار توجه کنید

روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله امروز خود با عنوان به این اخطار توجه کنید، نوشت: برای اداره هر جامعه‌ای، به دو عامل موثر نیاز است؛ یکی قانون خوب و دیگری مجری کارآمد. یکی از مهم‌ترین علل مشکلات کشور ما همیشه فقدان این دو عامل و در بعضی مقاطع، فقدان یکی از آن‌ها بود. در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران نه قانون اساسی خوبی داشت و نه مسئولان اجرائی کشور افراد شایسته و کاردانی بودند. قانون اساسی رژیم سلطنتی، منافع سلطان را تامین می‌کرد و حقوق مردم را به عنوان رعیت سلطان در نظر گرفته بود. خاندان سلطنتی با تشکیل یک باند چپاولگر که به «هزارفامیل» معروف شده بود، مجاری امور را در تمام زمینه‌ها در دست گرفته بود و همان حقوق ناچیز را هم که در قانون اساسی برای مردم در نظر گرفته شده بود، ضایع می‌کرد. ماجرای همه‌کاره شدن «ژن خوب» از دوران هزارفامیل شروع شده بود و یکی از عوامل سقوط رژیم شاهنشاهی انحصاری شدن مسئولیت‌های کلیدی و همه‌کاره شدن ژن‌های خوب بود.


با پیروزی انقلاب اسلامی، وعده‌های خوبی به مردم داده شد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها شایسته‌سالاری در مدیریت کشور و واگذاری مسئولیت‌های کلیدی بود. به این وعده انصافاً در مقطعی از تاریخ صدر انقلاب و نظام جمهوری اسلامی عمل شد، ولی به‌تدریج فامیل‌سالاری، دوست و آشناسالاری و حاکمیت ژن‌های خوب، جای شایسته‌سالاری را گرفتند و حکمرانی نظام جمهوری اسلامی نیز راه خود را به سوی حکمرانی هزارفامیل کج کرد. واگذار کردن مسئولیت‌های کلیدی به اقوام و نزدیکان در دولت‌های مختلف در بخش انتصابات، حکمرانی را به مسیر خطرناکی کشاند. در بخش انتخابات هم تلاش‌های فوق قانونی برای چیدمان‌های موردنظر و موردپسند صورت گرفت که نتیجه‌ای مشابه انتصابات به بار آورد. رساندن کشور به این وضعیت خطرناک یکی از عوامل به بن‌بست کشانده شدن اقتصاد و فرهنگ و سیاست است که مایه تاسف بسیار است.


تاسف بالاتر اینست که زیان‌های ناشی شده از فامیل‌سالاری و دوست و آشناسالاری در طول دهه‌های گذشته به حضراتی که قدرت را در اختیار می‌گیرند درس لازم را نیاموخته و اکنون این مسیر خطرناک با سرعت بیشتری در حال پیموده شدن است. فامیل‌سالاری حالا از برادر‌ها و داماد‌ها عبور کرده و به مادرزن و برادرزن و دخترخاله هم رسیده. از این‌ها خطرناک‌تر، گسترش انتصابات به گماشتن افراد غیرمتخصص برای تصدی امور کاملاً تخصصی است. در روز‌های اخیر، چند انتصاب مهم در مسئولیت‌های کاملاً نیازمند تخصص، سروصدای اعتراضی زیادی را موجب شده است. صادرکنندگان احکام این انتصابات نیز یاد گرفته‌اند بنویسند «نظر به تجربه و تعهد شما» به فلان مسئولیت منصوب می‌شوید، ولی به هیچکس و هیچ دستگاهی پاسخ نمی‌دهند که این تجربه و تعهد را از کجا و چگونه کشف کرده‌اند. کسی که حتی یک ساعت در امور صنعتی سابقه کار ندارد، چگونه در مهم‌ترین موسسات صنعتی تجربه آموخته است؟ کسانی که در مسئولیت‌های قبلی نشان داده‌اند که نظر مردم و منافع و مصالح مردم برایشان مهم نیست و سفارشی عمل کردن را، که راه تجربه‌شده‌ای برای حفاظت از مقام و منصب و منفعت شخصی است، برگزیده‌اند چگونه می‌توانند «متعهد» باشند؟


نظام جمهوری اسلامی، قانون اساسی نسبتاً خوبی دارد که اگر به آن عمل شود کشور از بحران‌های موجود خارج خواهد شد. در بخش قوانین عادی نیز قوانین خوبی داریم، ولی چون مجریان خوبی نداریم، گرفتار بحران هستیم.
کشور ما اکنون فاقد یک نظام نظارتی بر انتصابات است. اگر در مواردی دستگاه‌هائی برای نظارت وجود دارند، به وظایف خود عمل نمی‌کنند و یا برای عمل کردن به وظایف خود با موانع فرمایشی مواجهند. وضعیت خطرناکی که اکنون متوجه انتصابات است، کشور را به پرتگاه نزدیک می‌کند. مسئولان ارشد نظام به این اخطار توجه کنند و برای پایان دادن به این وضعیت خطرناک چاره‌ای بیندیشند.

 


تناقض رفتاری امریکا در مذاکرات وین

محمد قادری تحلیلگر مسائل بین‌الملل طی یادداشتی در شماره امروز ایران با عنوان تناقض رفتاری امریکا در مذاکرات وین نوشت: «کارگروه تدابیر اجرایی» سومین کارگروه پیش‌بینی شده در مذاکرات وین، عصر چهارشنبه تشکیل جلسه داد و کارشناسان هیأت‌های حاضر در گفتگو‌ها در چهارچوب وظایف خود به ارزیابی پیشرفت‌های حاصل شده و بررسی موضوعات مربوطه پرداختند.


تشکیل اولین جلسه «کارگروه تدابیر اجرایی» نشان‌دهنده حرکت رو به جلو در دو کارگروه فعال دیگر یعنی «هسته‌ای» و «تحریم» است و حکایت از روند امیدوارکننده در مجموع مذاکرات تاکنون دارد. بی‌تردید تشکیل این کارگروه نتیجه فعالیت‌های مجدانه و ابتکارعمل‌های هیأت مذاکره‌کننده ایران در فرایند مذاکرات است که البته همچنان به دلیل بهانه‌گیری‌ها و بی‌مسئولیتی طرف غربی مذاکرات با کُندی روبه‌رو است. علاوه بر این بی‌مسئولیتی که نمونه بارز آن را می‌توان در تعویض مکرر نماینده‌های سه کشور اروپایی در مذاکرات و ترک گاه و بی‌گاه نشست‌ها از سوی آنان مشاهده کرد، دیگر دلیل عمده کُندی روند گفتگو‌ها را باید در تناقض‌های رفتاری امریکایی‌ها جست‌وجو کرد.


نمونه روشن این تناقض‌ها را می‌توان در نامه ۱۱۰ نماینده مجلس ایالات متحده به «جو بایدن» مشاهده کرد که مذاکرات وین را بی‌نتیجه خوانده و از او خواسته‌اند نمایندگان خود را از وین فرا بخواند. این نامه که از سوی «مایکل مک کال» عضو ارشد امور خارجی مجلس نمایندگان امریکا تهیه شده و به امضای ۱۰۹ نماینده دیگر رسیده است، گرچه از بازی جدید امریکا برای امتیازگیری با استفاده از فشار‌های سیاسی و رسانه‌ای خبر می‌دهد، اما در واقع بیانگر آن است که رئیس جمهور این کشور برخلاف ادعا‌هایی که می‌کند اختیاری برای اجرای تعهداتش ندارد.


به بیان دقیق‌تر این نامه در حالی به وضوح نشان می‌دهد عامل اصلی کُند بودن مذاکرات کیست که مقامات و رسانه‌های اروپایی و امریکایی مدام در حال مقصرنمایی ایران در این خصوص هستند و تلاش می‌کنند با سناریو‌های مختلف عملیات روانی مانند اصرار بر کمبود زمان، ایران را زیر فشار قرار دهند. دولت‌های غربی بویژه امریکا از ابتدای دور جدید مذاکرات با تأکید مدام بر کلیدواژه «محدودیت زمان» تلاش کرده‌اند با وارد کردن فشار روانی به تیم مذاکره‌کننده ایران ضمن فرار از پذیرش مسئولیت‌ها و تعهداتشان، اراده سیاسی خود را به ایران تحمیل کنند.

 


شوخی با قشرهای میلیونی زیر خط فقر

علیرضا حیدری فعال حوزه کارگری طی یادداشتی در شماره امروز شوخی با قشرهای میلیونی زیر خط فقر در آرمان ملی نوشت: چندی پیش معاون رفاه اجتماعی وزیر تعاون در یک برنامه تلویزیونی گفته است: «میانگین خط فقر در کشور برای خانواده ۴ نفره حدود ۴ میلیون تومان و برای شهر تهران کمی بیشتر و نزدیک به ۵ میلیون تومان است؟» در شرایطی که نمی‌دانیم این اعداد بیشتر جنبه طنز دارد یا واقعیت، ولی ما یک توافق سه‌جانبه داریم که دولت در کمیته دستمزد در بهمن‌ماه ۹۹، زیر آن را امضا کرده، در این توافق سبد معیشت حداقلی یا همان خط فقر، نزدیک به ۷ میلیون تومان است. این ۷ میلیون تومان مربوط به «خط فقر ملی» است چراکه محاسبات سبد معیشت حداقلی به صورت سراسری و ملی انجام می‌شود و نمی‌توانند بگویند این عدد مال تهران و کلان‌شهرهاست؛ سبد معیشتِ محاسبه‌شده، متوسط کمینه هزینه‌های زندگی در سراسر کشور را دربرمی‌گیرد. معاون وزیر رفاه وقتی می‌خواهد در جایگاه یک مدیر دولتی در ارتباط با خط فقر صحبت کند، یک نگاه به توافقی که دولت پای آن را امضا کرده، بیندازد و بعد عدد و رقم اعلام کند. چطور فردی که مدیر بزرگ‌ترین دستگاه متولی مقولات فقر و خط فقر و دستمزد است و همه پیش‌شرط‌های محاسبات سبد معیشت را نیز همین وزارتخانه فراهم می‌کند، هیچ اعتنایی به توافقات سه‌جانبه ندارد. وقتی در بهمن‌ماه سال قبل، سبد معیشت حداقلی یا همان خط فقر ۷ میلیون تومان بوده، چطور بعد از گذشت نزدیک به یک سال و با وجود تورم حداقل ۵۰ درصدی، خط فقر به ۴ میلیون تومان رسیده است؟ این معما را باید خود وزارتخانه‌ای‌ها حل کنند؛ ما جوابی نداریم! شما اثرات تورم ۵۰ درصدی روی سبد ۷ میلیون تومانی بهمن سال قبل را در نظر بگیرید و ببینید به چه عددی می‌رسید.

شاید جامعه هدف وزارت کار، کارگران و بازنشستگان هستند و این جامعه هدف گسترده، همه در ارتباط با محاسبات سبد معیشت و خط فقر ملی اطلاع دارند؛ بنابراین شنونده‌ها باید این اظهارات را تحلیل کنند. سال گذشته در شورای عالی کار، رقم حداقل معیشت را حدود ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان برای خانواده ۳. ۳ نفره تعیین شد حالا بعد از گذشت یک‌سال، چطور خط فقر برای خانواده چهار نفره شده ۴ میلیون تومان؟ نکته اینجاست که شرکای اجتماعی و مسئولان وزارت کار پایین صورتجلسه مربوطه را امضا کرده‌اند؛ همین امضا‌ها بهترین مدرک است برای اثبات اینکه خط فقر به هیچ‌وجه زیر ۷ میلیون تومان نیست. امروز با این تورم حداقل ۵۰ درصدی، هرطور که حساب کنیم سبد معیشت یا همان خط فقر، بسیار بالاتر از ۸ یا ۹ میلیون تومان می‌شود؛ امیدواریم امسال عدد رسمی خط فقر برای مزد ۱۴۰۱ محاسبه شود و به‌زودی مشخص خواهد شد که خط فقر ملی بسیار بالاتر از این حرف‌هاست در حالی‌که ۴ میلیون تومان نصف خط فقر هم نیست.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۴۶
برادر اصلا خط فقر ۵۰ میلیون تومان ار این چه نتیجه ای میخواهی بگیری؟شب ها که ما میخوابیم ۲ میلیارد نفر در دنیا حتی در کشورهای صنعتی گرسنه میخوابند فقرای مملکت ما هم روی آن است.این عادت را که بخواهید از هزینه به درامد برسید باید کنار بگزارید که هرگز نتیجه ندارد.۱۰۰ سال قبل نصف مردم ایران از قحطی مردند خورشید هم از تابیدن نه ایستاد عاقبت بی سامانی مملکت در ان زمان ان بود با تعیین خط فقر نان و ابی نصیب شما نخواهد شد توان فعلی مملکت برای پرداخت همین است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
jتوان مملکت برای پ.لدارها چقدر است ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ همین الان کلی آدم دارند خون بقیه را تو ایران تو شیشه می کنن و در آمد نجومی دارند. شرم آوره که فقر را توجیه می کنی
ناشناس
| Poland |
۰۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
شما چه نتیجه ای میخواهی بگیری؟یعنی باید دست روی دست گذاش وتماشا کرد ویا فکری به حال جامعه کرد؟یا باید کارها را به حال خود رها کرد تا مثل 100 سال قبل نصف مردم ازبین بروند واب هم از اب تکان نخورد.ضمنا 100 سال قبل کشور توسط دشمنان اشغال شده بود الان که دست دوستان است
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
سکوت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
شما از این چیزهایی که گفتی میخوای چه نتیجه ای بگیری؟ روشن بگو بجای اینکه ادای ادمهای مطلع و با معلومات رو در بیاری
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
معلومه خوب سیر می شی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
اگر در فقر فضیلت و صوابی هست ، که نیست

چرا تمام مسولان و خانواده شان و بستگان و اطرافیان و آغا زاده هاشون
در بهترین شرایط مالی و خوراک و مسکن و پوشاک و درامد و چندین مقام و پست و محافظ و اتومبیل های اشرافی زندگی میکنند ؟
ناشناس
| France |
۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
برو به پست و مقامت رسیدگی کن ژن خوب جان
مسئولان چشم هایشان را به این واقعیت ها بسته اند :

_ خرد جمعی و اکثریت مردم ایران و تاریخ میدانند روسیه خطرناکترین دشمن ایران است
_ چین استعمارگر کثیف و نوظهور قرن ۲۱ خواهد بود
_ اعراب هرگز دوست ایران نبوده و نیستند و نخواهند بود
_ خط فقر همان علت اصلی نارضایتی و سقوط است
....
حباب کیهان از حباب سکه زده بالاتر .
با دیدن کیهان می فهمیم مردم کره شمالی چه مشکلاتی را دارن تحمل میکنن .
انواع خبرهای اثبات نشده و ساختگی در یک رسانه به اصطلاح رسمی !!!!!!!! در کره شمالی باعث شده دنیا به آنها بخنده .

از کیهان انتظار دیگری نداریم .
بالاترین سرمایه دولت ها اعتماد مردم است
در حال حاضر ایران از فقیرترین کشورهای جهان هم فقیرتر است

نفت و ثروت و موشک و بمب هسته ای نمی تونه جای خالی اعتماد مردم را پر کنه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
فقیرترین را خوب اومدی ولی وقتی چیزی بلد نباشی همین می شود که فقط یک چیزی می گویی و یا بعدش می‌گویی این نفت و موشک و... عوض اعتماد مردم را نمی گیرد!
چرا اولی را نتیجه بی اعتمادی می دانی ولی در دومی اصلا به اعتماد هم رد نمی شوی؟!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
جناب رییسی اگر صادرات نفت و ورود پول ان به میزان ۴۰ درصد افزایش یافته

در اخبار خارجی براحتی قابل دسترسی است

که امریکا برای نشان دادن حسن نیت

و تشویق دولت جدید به توافقنامه برجام در وین، موقتا این میزان صادرات را آزاد کرده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
ناشناس ۱۰:۲۶

روسیه و کره شمالی هم موشک دارن اما مردمشان در بدبختی زندگی میکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
هرکس فقیر بود معنی آن نیست که حتما خوشحال نیستند و همین طور اگر هم ثروتمند باشی معنای آن نیست که حتما خوشحال هستی!!
وزیر خارجه ایران و همه مسئولان ایران بدانند حتی با توافق و اجرایی شدن قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین ، در نهایت چین باید از آمریکا اجازه بگیره .

چرا اینو نمی فهمید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
پس از دستور ترامپ برای بهم زدن برجام

اولین کشوری که از همه زودتر تمام پروژه هایش در ایران داشت را رها کرد و رفت ، چین بود

و الان هم بخاطر فشارهای امریکا به چبن در ارتباط با تایوان

دارد با کارت ما ، در مقابل امریکا بازی میکند

و به محض گرفتن امتیاز ، دوباره ما را رها خواهند کرد

حجم معاملاتی بین چین و امریکا ۷۰۰ میلیارد دلار است

و معاملات چین با ما فقط حداکثر ۱۲ میلیارد دلار است که انهم دادن نفت ارزانتر از بازار به چین
و تهاتر و واردات بنجل های چینی ، توسط ما میباشد
دولتمردان با حقوق های نجومی و خانه های چند صد متری و فرزندان مقیم بلاد کفر و ....... هیچوقت معنی خط فقر را درک نخواهند کرد

اینا همش برای رد گم کنی و مشغول کردن ذهن مردمه.
هیچکس به فکر مشکلات مردم نیست
ما حاضریم محمود احمدی نژاد را به علاقمندانش در ترکیه هدیه کنیم به شرط آنکه پس نفرستن .
ریزش ادامه دار بورس در صورت توافق
ریزش ادامه دار بورس در صورت توافق
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
امامان جمعه که دیگر به خودی ها در دولت و مجلس و نهادها و قوه قضاییه که در دستان خودی ها هستند

نمی توانند انتقاد کنند

همگی با هم این هفته ها فقط به حجاب زنان و دختران و
و دوچرخه و سونوگرافی و اسب سواری انها گیر داده اند

و هیچکدام از گسترش فقر و بیکاری و گرانی و فلاکت در بین مردم و کشور ، هیچ اشاره ای نمی کنند
با اجرایی شدن طرح بی منطق اقتصادی دولت در آینده نزدیک خط فقر از ۱۲ میلیون به ۲۵ میلیون تومان پیشرفت خواهد کرد

و باید برای این پیشرفت از رییسی تشکر کرد
رییسی مچکریم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
ربیسی هنوز فکر میکند که رییس قوه قضاییه است

که با دادن دستورات( باید ) بشود

کارها انجام میشد

و خبر ندارد که مخاطب این دستورات خودش است

و اوست که بعنوان رییس جمهوری و قوه مجریه کشور باید کارها را انجام بدهد
مرگ بر چین
مرگ بر چین
مرگ بر چین

مرگ بر روسیه


پاینده باد ایران
( ساندیس بخورید و بیاشامید ولی اسراف نکنید )
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
تو اگر ایرانی واقعی بودی اول به دشمن اصلی ایران که امریکا هست مرگ می گفتی بعد از این کشورها
پس زیاد اسراف نکن از کپی کردنت!
خط فقر را ۴ میلیون اعلام میکنند چون حداقل حقوق درحدود ۴ میلیون تومان است و اگر خط فقر واقعی را اعلام کنند که بسیار بیشتر از ۱۰ میلیون است باید حقوق ها راهم به همان میزان بالا ببرند !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
بیش از ۸۰ درصد مردم زیر خط که در امد زیر ماهی ۱۰ میلیون تومان است ، هستند

که ۳۰ درصد انها زیر خط فقر مطلق هستند

یعنی کمتر از ۲ میلیون تومان درامد ماهیانه است

حالا یک معاون وزیر خودی جوان که فقط برای خوش خدمتی و پیشرفت خودش
می گوید که خط فقر ۴ میلیون تومان است

بیشتر باعث عصبانیت و ناله و نفرین اکثریت مردم میگردد
چرا علیرضا حیدری گمان می کند وزرا آدم حسابی اند؟!
خجالت آور نیست علیرغم تبلیغات رشد و شکوفائی و ترقی و ... بعد از 40 سال به کوپنی شدن معیشت مردم عقب گرد کنیم ؟ از کجا شروع کردیم به کجا رسیدیم ؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
خودت میگی تبلیغات و دنبالش نباش
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
البته آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
وقتی دنبال گدایی از دشمن باشید همین می شود
در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران نه قانون اساسی خوبی داشت و نه مسئولان اجرائی کشور افراد شایسته و کاردانی بودند
من دیگه حرفی برای گفتن ندارم
در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران نه قانون اساسی خوبی داشت و نه مسئولان اجرائی کشور افراد شایسته و کاردانی بودند. ..... پس این همه زیر ساخت اعم از دانشگاه و بیمارستان و نیروگاه و ... را کی ساخته؟!... خوبه با انصاف باشیم!
پاسخ ها
ناشناس
| Poland |
۱۶:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
دقیقا.بهترین را ه مقایسه شاخص های اجتماعی واقتصادی وسیاسی نظامهای حکومتی ست.در ظرف زمان خود
نه پس رفتار روسیه و چین قابل اعتماد است بسه بابا
کیهان: رشد۴۰ درصدی صادرات بی اعتنا به تحریم ها! خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ. اب رو بریز اون جایی که میسوزه.
کشور انگلستان 10 وزیر آن سواد دانشگاهی ندارند و مردم سوئیس هم 70 درصد آنها اصلا دانشگاه نرفتند ولی وضع آن از شما بهتر است
سالی که نکوست ازبهارش پیداست!!!...این وزارت کاربااون وزیرش که ادعای"صدورمجوزظرف سه روز(ویترینی)واینکه "بایک میلیون تومن میشه شغل ایجادکرد"... نبایدغیرازاین ازمعاونش انتظارداشت!!!
بنظرم دیگه صبر مردم فقیر و طبقه متوسط هم داره تمام میشه وباید سریعا اوضاع اقتصادی بهبود پیدا کنه
رهبر چرا سکوت فرمودن و هیچ تذکری به فامیل سالاری نمیدن ،
به این اخطار ها توجه شده و افراد نامحرم که در 8 سال قبل بر کشور اداره می کردن و فاجعه درست کردن به افراد خودی جایگزین شدن
پس برو دنبال خط دیگر!
حاضر نیسنیم با امریکا مستقیم مذاکره کنیم و بعد از عدم حضور و تعویض پی در پی نمایندگان اروپا گلایه داریم: خودکرده را تدبیر نیست!
نظرات رو میخوندم و دیدم برخی دایم در حال فرافکنی راجع به مسئله فقز هستن و ادعا میکنند در کشورهای پیشرفته هم فقر وجود داره... فکر کردین خیلی زرنگین؟ اولین کلک این افراد این هست که مسئله رو صفر یا صدی میکنن. یعنی میگن آقا تو کشورهای دیگه هم فقیر دارن ما هم فقیر داریم. نه آقا شما بگو چند درصد جمعیت اونها فقیر هست؟ این خیلی مهمه! شما یک کاری کردین که درصد بالایی از جامعه به زیر خط فقر رفتن. دومین کلک اینها اینه که تعریف فقر رو در کشور ما تغییر دادن و بعد میگن بله در آمریکا هم چند میلیون زیر خط فقر هستن! آخه مرد حسابی شما با تعریف فقر آمریکا اگه بخوای ایران رو بسنجی اون وقت ۹۹ درصد مملکت میره زیر خط فقر!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار