بازدید 12681
۲
بسته ویدیویی «تابناک»

تحریم‌ها یعنی رنج؛ کتاب هنر تحریم‌ها / روایت سردار سلیمانی از راز فرماندهی / فوتبال بازی کردن سیدحسن نصرالله / مجسمه آزادی آمریکا برای مصر است!

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
کد خبر: ۱۰۹۹۰۶۴
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۲ 14 January 2022

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 


تحریم‌ها یعنی رنج؛ کتاب هنر تحریم‌ها

کتاب «هنر تحریم‌ها اثر ریچارد نفیو / The Art of Sanctions by Richard Nephew» در مورد روش‌های بهینه و چارجوب‌هایی که تحریم‌کننده‌ها حین وضع تحریم‌ها باید مد نظر قرار دهند نوشته شده است. ریچارد نفیو یکی از اعضای تیم مذاکرات آمریکا در برجام و ارتباط نزدیکی با تحریم‌های آمریکا علیه ایران داشته و مسئول تیم طراحی تحریم ایران در دولت دوم اوباما بود. او که پیش از این پست، ده سال مسئول امور ایران در شورای امنیت ملی در کاخ سفید و قائم مقام هماهنگی سیاست تحریم در وزارت خارجه ایالات متحده بوده، در این کتاب سعی کرده با ترسیم چارچوبی مشخص برای بهینه کردن اعمال تحریم‌ها از آن‌ها سلاحی برای تحت فشار قرار دادن موثر کشورهای دیگر بسازد.

در این ویدیو بخش‌هایی از مراسم رونمایی کتاب وی که مربوط به زمان انتشار آن است خواهید دید. نفیو صریح عنوان می‌کند که هدف تحریم، اعمال رنج به کشوری دیگر است؛ با این هدف که کشور مورد نظر، رفتار مد نظر تحریم‌کننده را ترک کند. سپس تحلیل می‌کند که چالش‌ها و خطرات و روش‌های اعمال درست تحریم چیست. سایر افرادی که در پنل حضور دارند به نکات عملی تحریم‌ها و چالش‌هایی که پیاده سازی آن را به همراه دارند، می‌پردازند و از نقطه نظر موسسات مالی و بخش انرژی تحریم‌ها و اثرات آن را تحلیل می‌کنند. این گفت‌وگوها دیدی جالب از تحریم‌ها ارائه می‌کند که در آن می‌توان به چالش‌های داخلی طرف تحریم کننده پی برد. همچنین نسخه این کتاب که در ایران ترجمه شده را نیز می‌توانید ترجمه کنید و بخوانید.

دانلود کتاب هنر تحریم‌ها

 

مجسمه آزادی آمریکا برای مصر است!

مجسمه آزادی آمریکا در ابتدا قرار بود یک عرب (مصر) باشد؛ اما بعدها به علت ورشکستگی دولت مصر، مدل آن تغییر کرد. این ویدیو را درباره اینکه چه شد مجسمه مصری ها سر از آمریکا درآورد، در «تابناک» با زیرنویس فارسی می بینید.

 


روایت سردار سلیمانی از راز فرماندهی

 سردار حاج قاسم سلیمانی در روایتی متفاوت از راز فرماندهی هزار رزمنده در دوران دفاع مقدس می‌گوید. این روایت را به همراه تصاویری از بازدید میدانی سپهبد سلیمانی از مناطق عملیاتی سوریه می‌بینید.

 


فوتبال بازی کردن سیدحسن نصرالله

ویدیوی قدیمی از فوتبال بازی‌ کردن دبیرکل حزب‌الله لبنان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است. در این فیلم که به نظر می‌رسد، مربوط به سال ۱۹۸۷ است، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان با برخی دیگر از فرماندهان حزب‌الله در حال بازی در زمین خاکی است. این فیلم تاکنون هزاران بار از سوی کاربران اینترنتی دیده شده و فعالان شبکه‌های اجتماعی معتقدند، تعدادی از هم‌بازی‌های سید حسن از رهبران ارشد حزب‌الله هستند که برخی شهید شده‌اند. هم اکنون این فیلم را در تابناک می‌بینید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۲
ماكه سيد حسني نديديم.
"مجسمه آزادی """برای"" مصر است"!!!!!
تابناک جان! "برای" به معنی "مالِ" نیست. این آفت که متاسفانه رسانه ملی به جان مردم انداخته، یک غلط بسیار فاحش در زبان فارسی است.
ما هیچوقت نمی گفتیم "این کتاب برای من است". می گفتیم: "این کتاب مال من است" یا "این کتاب من است". اما این روزها کودکان و جوانان این کشور، به صورت مداوم، این کلمۀ اشتباه را به کار میبرند. صدقه سر غفلت رسانه ملی.
تو را به خدا یک ویراستار استخدام کنید.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان