بازدید 19931
نسخه عجیب مدیرعامل تیم کارخانه فولاد مبارکه برای وزارت ورزش!

از تنفس مصنوعی پرسپولیس و استقلال تا کپسول اکسیژن سپاهان / آقای ساکت از فیرپلی مالی چه خبر؟

سپاهان و فولاد دو نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا پس از اخراج استقلال و پرسپولیس هستند اما آیا این دو تیم از کارخانجات دولتی ارتزاق نمی‌کنند؟ کنایه امروز ساکت، مدیرعامل سپاهان به کمک دولت به سرخابی‌ها جنجال برانگیز شده است.
کد خبر: ۱۰۹۹۰۲۵
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۳ 14 January 2022

محمدرضا ساکت مدیرعامل زرد‌های اصفهان که در فصل جاری با جذب ستاره‌های برتر داخلی به خصوص مهره هایی چون ریگی از استقلال و مغانلو از پرسپولیس ترکیبی کهکشانی ساخته، امروز در اظهاراتی نمک روی زخم ده‌ها میلیون هوادار سرخابی ریخته است.

به گزارش تابناک ورزشی، مدیرعامل باشگاه سپاهان که باشگاه تحت مدیریتش موفق به دریافت مجوز حرفه‌ای شده و یکی از نمایندگان فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیاست، معتقد است وزارت ورزش باید تنفس مصنوعی به دو باشگاه پرسپولیس و استقلال را قطع کرده و اجازه بدهد این دو باشگاه روی پای خودشان بایستند.

البته بخشی از اظهارات ساکت که تجربه دبیرکلی فدراسیون فوتبال او را مجرب‌تر از گذشته کرده، نادرست نیست. اینکه مشکلات فعلی حاصل فوتبال دولتی است و از نظر AFC هم دو باشگاه پرهوادار فوتبال ایران باید خصوصی شوند و اصطلاحا روی پای خودشان بایستند؛ هرچند در سال‌های اخیر عملا این دو تیم وابسته به درآمد‌های حوزه بازاریابی و اسپانسری خودشان بوده‌اند و عملا هیچ بودجه و اعتبارات دولتی نداشته اند.

 

از تنفس مصنوعی پرسپولیس و استقلال تا کپسول اکسیژن سپاهان / آقای ساکت از فیرپلی مالی چه خبر؟

سپاهان و فولاد خوزستان دو تیم صنعتی وابسته به کارخانجات دولتی آبروداری و خوشبختانه در این فصل مجوز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را دریافت کردند و از نظر ساختاری و سازمانی هم در تکمیل مدارک مورد نظر AFC دچار مشکل نشدند، اما چه کسی است که نداند این روال به چه صورت در باشگاه‌های صنعتی طی می‌شود و آیا این گونه باشگاه‌ها واقعا خصوصی هستند؟

آیا بازیکنی بوده که سپاهان او را بخواهد، ولی استقلال و پرسپولیس توانایی جذب او را داشته باشند؟ در واقع همه دوئل‌های نقل و انتقالات تابستان امسال را طلایی پوشان اصفهان با پشتوانه مالی قدرتمند خود برده‌اند.

حالا که باشگاه‌های مورد حمایت ابر کارخانه‌های ملی به عنوان باشگاه خصوصی تعریف شده و بودجه خودشان را تحت عنوان قرارداد اسپانسری دریافت می‌کنند، می‌شود پرسید پرسپولیس و استقلال، پرطرفدارترین باشگاه‌های فوتبال ایران با کدام شرکت و کارخانه صنعتی دولتی چنین قراردادی دارند؟

اگر حمایت وزارت ورزش از این دو باشگاه را که حمایتی بدون بودجه و اعتبارات است (طبق مصوبه مجلس هرگونه هزینه از محل بودجه دولتی برای ورزش قهرمانی ممنوع شده) تنفس مصنوعی توصیف کنیم، حمایت وزارت صنعت و کارخانه عظیم فولاد مبارکه را باید به چه چیزی تشبیه کرد؟ آیا بزرگترین تشکیلات تولید فولاد کشور، برای شخص خاصی است و از جیب مردم ارتزاق نمی‌کند؟ آیا منابع و معادن ملی تامین کننده مواد اولیه فولاد کشور نیستند؟ شاید عبارت کپسول اکسیژن همیشگی سپاهان در این قیاس تا حدودی منطقی باشد.

سپاهان از جمله باشگاه‌هایی بود که در این فصل تمایلی به استفاده از تبلیغات محیطی در بازی‌های خانگی خودش هم نداشت، شاید ارقام و اعداد تبلیغات محیطی در قیاس با بودجه و اعتبارات موجود در این باشگاه بسیار ناچیز است و یا این باشگاه از اساس محبوبیتی برای خود قائل نیست که حامیانی برای اجاره تابلو‌های دور زمین بازی‌های خانگی این تیم پیدا شوند.


یکی از شاخصه‌های مهم در روند حرفه‌ای سازی فوتبال در جهان که در اروپا نیز اجرا می‌شود فیرپلی مالی یا همان تناسب درآمد‌ها و هزینه هاست. حالا می‌توان از مدیرعامل باتجربه و آگاه باشگاه متمول سپاهان پرسید که فیرپلی مالی در این باشگاه چگونه اتفاق می‌افتد؟ آیا محمدرضا ساکت در راستای شفاف سازی حاضر است، رقم دقیق هزینه تیم‌های خودش تنها در رشته‌های فوتبال و والیبال را منتشر کند که به ادعای رقبا، گران‌ترین تیم‌های حاضر در مسابقات فصل جاری هستند؟ در این صورت درآمد‌های باشگاه سپاهان به جز درآمد ناشی از اسپانسرینگ کارخانه سپاهان از کدام بخش دیگر است و آیا تناسب این اعداد و ارقام بین هزینه و درآمد‌ها مصداق فیرپلی مالی به شمار می‌رود؟

 

از تنفس مصنوعی پرسپولیس و استقلال تا کپسول اکسیژن سپاهان / آقای ساکت از فیرپلی مالی چه خبر؟

فوتبال غیردولتی زمانی محقق می‌شود که علاوه بر پرسپولیس و استقلال ـ که عملا به صورت خصوصی مشغول درآمدزایی و تامین هزینه‌های خودشان هستند ـ در کنار نساجی، هوادار و باشگاه‌های دیگری که به واقع هیچ اعتبار و بودجه دولتی ندارند، باشگاه‌های صنعتی هم به واقع از ظرفیت‌های حقیقی خودشان برای درآمدزایی استفاده کنند. در این شرایط می توان درباره دستاورد باشگاه‌ها که حاصل فعالیت اقتصادی آنهاست، قضاوت کرد و مدعی شد که فوتبال ایران با احقاق حق پخش تلویزیونی، حق محتوای مسابقات در فضای مجازی، تبلیغات محیطی و سایر شاخصه‌های مورد نظر، واقعا خصوصی شده است.

نویسنده:بهنام شریفی

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۷
خوب مطمئن شدم که تابناک بیطرف نیست مخصوصا در خصوص مسایل مربوط به اصفهان بزرگ
فوتبال ورزش مسئولینش.رودخونه زاینده رود و ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
اتفاقا بسیار مطلب درست و منصفانه ای بود. باید پرسید باشگاه سپاهان بعد از این همه سال بهره برداری از بودجه های کلان دولتی چرا هنوز حتی یک استادیوم اختصاصی در شهر اصفهان احداث نکرد است؟
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
اصلا صحبتهای ایشان را نشنیده اید
سپاهان درلیست مالی نقل و انتقالات در رتبه۵ بوده که در لیست مالی که به ای اف سی هم داده هست
شماها هنوز هم از حذف دو تیم سرخابی درس نگرفته اید و تعصب جلو چشمانتان را گرفته
حالا با سپاهان بد هستید بروید با مدیرعامل فولاد صحبت کنید و ببینید انها چگونه توانسته اند مجوز اسیایی شان را بگیرند
اتفاقا ساکت خیلی هم متواضعانه صحبت کرد
منتهی مافیای فوتبال نفعشان در گل الود کردن فضا هست
اقایون خبرنگار تهرانی شهرستان ستیزی را بردارید
دوپینگ مالی؟؟؟؟؟
بابا مسعووووووووووووووووووود یادتان رفت؟؟؟؟؟؟؟؟؟
باااااااباااااا مسعوووووووووووووود
عادل
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
سپاهان بدون بودجه از برق شیراز هم در پیت تره. پول رو با پر رویی میخوره و ادعای مدیریتشون گوش فلک رو کر کرده. بدون پول کارخانجات فولاد مبارکه سپاهان هیچ چیز نیست، جز یه قناری.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
تابناک نه تنها بیطرف نیست بلکه معرض است و جالبه اصلا به غرامتهایی که تیم پرسپولیس داده و محکومیت‌های متوالی تیم محبوبش اصلا اشاره ندارد و در گزارشها خیلی واضح به سپاهان و طرفداران آن توهین میکند
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
جواب ۲۱۴۸: اقای محترم سپاهان از مکتب شاهین است و مرحوم حریرچیان پایه گذار ان بوده و تاسف اوره مقایسه ان با برق شیراز
بحث اسپانسری یک بحث و بحث قدمت بحث دیگر
همین سپاهان چندین سال با سیمان سپاهان کار میکرد و
اسپانسر ان بود اما دیگر توهین نکن
منچسر یونایتد هم بودجه نداشته باشد کریس رونالدو نخواهد داشت و واضح هست بودجه نقش مهمی دارد
جواب ۲۰۵۹: دوست محترم ورزشگاه نقش جهان را پس چه کسی احداث نهایی کرد؟ورزشگاه را مجموعه فولاد مبارکه تکمیل و در
اختیار گرفته
ناشناس
| Pakistan |
۰۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
فقط خسارت فسخ قرارداد های پرسپولیس از کل بودجه فوتبال سپاهان بیشتره
بله سپاهان زیاد خرج میکنه ولی پول را حرام نمیکنه
با کسی که پول قرار دادش را ندارد قرار داد امضا نمیکنه
اما تیم های تهرانی به امید دولت هر کاری بخواهند میکنند و در آخر خسارت را از بیت المال پرداخت میکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
این جمله "اگر حمایت وزارت ورزش از این دو باشگاه را که حمایتی بدون بودجه و اعتبارات است" خنده دار ترین است هر چه دیگران هزینه کنند داوران و کمیته انضباطی نتیجه را مهندسی می کنند
تابناک هیچ وقت بیطرف نبوده .
اقای ساکت داره میگه : استقلال و پرسپولیس را راها کنید و بگذارید این دو تیم مهم ایران روی پای خودشان بایستند و سیاسیون در اون دخالت نکنند . ما نیاز به حمایت شما دولتی ها نداریم . ما را به خیر و شما را بسلامت .
تابناک تو هم بس کن و از این تسویه حسابهای خود با مردم اصفهان دست بردار . روزی مردم اصفهان تو را به پایین تادیب خواهند کرد
پرسپولیس و‌استقلال قاتل بیت المال
سپاهان همیشه از منابع مالی سرشار برخورداربوده وهرگز استرس وفشارهای مالی پرسپولیس واستقلال را تجربه نکرده
پاسخ ها
ناشناس
| Pakistan |
۰۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
بله ولی اندازه اونها هم خرج نمیکنه....
توی سپاهان دزدی هایی که در باشگاه های دیگه میشه انجام نمیشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
میشه بگید چه استرسیوصل شدن به منبع تمام نشدنی بیتالمل که هزاران شرکت مثل فولاد دران قرار دارد
سنگ آهن را از معادن یزد و اب را از چهار محال بختیاری به بیابان اصفهان بردند و کارخانه فولاد سپاهان را تاسیس کردند و حالا به تیم فوتبالشون مینازند
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
حرف بدون مطالعه نزن
پدرامرزیده زاینده رود ۲۰۰۰ سالش است ان وقت اب را از چهارمحال بردن بیابانهای اصفهان؟؟؟؟؟؟؟؟
خوب خدا نشدید شماها
ناشناس
| Pakistan |
۰۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
اصفهان 1000 سال پیش هم پایتخت بوده و شهر آباد....
اگه بیابون بود که 1000 سال پیش پایتخت نمیشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
حتما نفت از میدان تجریش تهران استخراج میشه حتما اسکله های واردات و صادرات کالا در بندر نارمک می باشد
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
سنگ آهن را از یزد بردند و بجای آن خون توی رگهای اصفهان را بخشیدند تا هزاران نفر در یزد به سر کار برند و هزاران نفر در اصفهان زمین های کشاورزیشون تبدیل به بیابان شود و کسانی که روزی صدقه می دادند صدقه بگیر بشوند و دود و آلودگی های بسیار نصیب مردم اصفهان گرددو رتبه اول سرطان و ام اس و نشست زمین و غیره
خکب طرفداران جعل و دروغ بد جور ناراحتند
دو تا تیم منفور دولتی بصورت خصوصی اداره می شوند !!
واقعا این حرفها بچه گانه است و حتی کودک هفت ساله هم این دروغها را باور نمی کند
احتمالا نویسنده هم دستی در دلالیهای این دو باشگاه دارد
مهره هایی که سپاهان گرفته، کارساز نبودند و کارسوز شدند.
واقعا دمتون گرم از روزی که نویدکیا بعد از حذف دو باشگاه پر طرفدار خودشون را آبرودار فوتبال ایران معرفی کرد بنده به دوستان تقریبا همین مسائل را عنوان کردم . درود به شرفتون
مطلب کاملا صحیح و درستیه ، این ابرکارخانجات اصطلاحا خصولتی هستند که نه معلوم است خصوصیند یا دولتی. چند سالی بود که درباره بودجه تزریقی به تیم های ورزشیشون سختگیری می شد کمااینکه ذوب آهن همینطوریه اما جناب ساکت با اون سابقه درخشان در فدراسیون فوتبال توضیح بدن این بذل و بخشش های نجومی چند سال اخیرشون از کیسه چه کسی داره پرداخت میشه؟ دستگاه های نظارتی کجا تشریف دارند؟؟؟؟ نمایندگان محترم اصفهان که در سنوات قبل به راحتی درباره تیم های سرخابی اظهار نظر می کردند چرا الان ساکت شدند؟؟؟ نمی دونم مناظره علی کریمی با ساکت رو درباره اساسنامه فدراسیون و ........رو در برنامه نود یادتون هست یا نه؟ تقریبا اکثر ادعاهای آقای علی کریمی قرین به واقعیت بود حالا هم ایشون میگن به تیمهایی که یک ریال بودجه دولتی ندارن نفس مصنوعی ندین تا راحت جان بدن و ماها که میلیاردها تومان بودجه شرکت خصولتی رو نوش جان می کنیم حالشو ببریم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
این همه گند کاری های شما و جریمه و جریمه پشت سر هم و محکوم شدن های شما را کی واز کجا دارند پوشش می دهند شما که کارخانه ندارید و ... از کجا می اورید
چرا هنوز خیلی ها از جمله نگارنده گزارش ، دنبال فوتبال گتره ای و تعارفی دهه پنجاهی هستند و از هر پیشنهادی برای ارتقای این دو تیم (نه باشگاه) موضع گیری میکنند
فولاد سپاهان متعلق به فولاد مبارکه است و فولاد خوزستان هم متعلق به فولاد خوزستان. هر دو این شرکتها هم خصوصی هستند و در بورس اوراق بهادار تهران در قالب نمادهای "فولاد" و "فخوز" معامله میشوند. شرکتهای بورس هم خصوصی هستند و نه دولتی. آیا واقعا تابناک این چیزها را نمیداند...؟
ظاهرا تابناک ناراحت اینه که ساکت گفته ستاره لوگوی پرسپولیس فیکه
دلیل اصلی حمله به ساکت همینه
و گرنه ساکت سالهاست تو فوتباله چرا یهو امروز تابناک یادش افتاد سپاهان بودجه داره
چقدر فشار میاره حقیقت زنگ بزنید ۱۲۵.
نویسنده این مطلب اساسا یک پرسپولیسی هست شک نکنید فقط کور کورانه نگاه میکنه.
حقیقت تلخه بیایید خودمونو درست کنیم و حرف حق رو بپذیریم.
ادمین بچااپ
زوود
بابا مسعود غرامت محکومیت محرومیت یعنی پرسپولیس
فوتبال به رودخانه زاینده رود ربطی ندارد
آقای ساکت چه خبر از قرارداد ویلموتس جون؟ شما کجا خصوصی هستید برادر. فقط نساجی و هوادار و پدیده خصوصی هستند. منم اگر پشتوانه ام کارخانه فولاد بود، قهرمان می شدم.
تا وقتی نظامیون، سیاسیون و روحانیون از اقتصاد و ورزش و فرهنگ و هنر بیرون نکشند، همه چیز خرابتر از قبل خواهد شد!
گزارشی سرشار از تعصب قومیتی ، اگه همین حرف ها را یه پیشکسوت سرخابی میزند کلی به به می کردید...
تابناک محترم واقعا باید ابراز تأسف کرد که چنین نویسندگان مغرض و اصفهان ستیز داری!!!؟؟
از لحن صحبت کاملا سپاهان ستیزی و اصفهان ستیزی مشخصه.
خجالت بکشید.اولا که سپاهان تیم دولتی نیس و اسپانسر این باشگاه یعنی فولاد مبارکه هست.
ثانیا بیت المال میشه همون ۳۰میلیارد هایی ک از جیب منو شما بابت تماس ها تلفنی و اینترنت ها توسط وزارت ارتباطات مستقیم به تیم حکومتی داده شده
بیت المال اون ۳۰ میلیاردی هست ک از صندوق حمایت از محرومان به سوگلی پایتخت داده شد تا بدهی سرمربی سابقش رو بده.
با این رویه هم میهن ستیزی شما بترسید از روزی که اصفهانی ها شمارا پایین بکشند و خبرنگاری مغرض و سرخابی و ضد شهرستانی تون رو ....
سپاهان و فولاد آبروی فوتبالی هستند که دو تیم لوس پایتخت با اون همه دبدبه و کبکبه نتونستد مجوز حرفه ایشون رو دریافت کنند.
به حرفه ای ها احترام بذارید قبل از اینکه مجبور تون کنند.
واقعا خجالت بکشید با این اخباری که فقط باعث نفرت مردم نسبت به هم میشه.واقعا که....
یک نکته هم خطاب به نویسنده این خبر:
سوزش شما سر جای خود
سپاهان ،ذوب آهن،گلگهر،مس،تراکتور،فولا،الومینیوم اینها تیم های دولتی نیستند بلکه باتوجه به قانون خود فیفا و ای اف سی تیم هایی هستند که اسپانسرینگشون یک کارخانه بزرگ هست و می‌تونه بعد از پرداخت مالیات و حق مردم و حق کشور و حق دولت، از سود کارخانه برای حمایت از باشگاه تحت اسپانسرینگشون حمایت مالی کنند.که با هیچ قانون داخلی و خارجی منافاتی ندارد و نخواهد داشت.
ادب داشته باشیم
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
ایول
آقاي ساكت مدير با لياقت و كار كشته اي ميباشد و همه صحبتهاش واقعيته فوتبال ماست البته اگه خودمونو به خواب نزنيم . خوشبختانه بر خلاف ايران تو آسيا همه چيز بر اساس نظمه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر