بازدید 35022

سرمای شدید در انتظار اکثر استان‌ها

مرتضی ضرابی کارشناس هواشناسی با اعلام این مطلب گفت: دیروز سامانه بارشی از سمت غرب و شمال غرب وارد کشورمان شد. از نیمه‌های شب تا به این ساعت در مناطق مختلفی از استان‌های واقع در نیمه غربی استان‌های ساحلی خزر و دامنه‌های جنوبی البرز بارندگی به شکل برف و باران گزارش شده است.
کد خبر: ۱۰۹۹۰۰۴
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸ 14 January 2022

 

به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، وی افزود: این سامانه بارشی تا فردا و پس فردا در کشورمان فعال خواهد بود. روز دوشنبه با خروج این سامانه، دوباره سامانه بارشی دیگری از سمت شمال غرب وارد کشورمان می‌شود.

کارشناس هواشناسی اضافه کرد:، اما تمرکز بارش‌های امروز در نیمه جنوبی آذربایجان غربی و شرقی و بخش‌های جنوبی استان اردبیل، گیلان، غرب مازندران و شمال شرق استان خوزستان، غرب استان کردستان، چهارمحال وبختیاری، کهکیلویه و بویر احمد، لرستان، بخش‌های غربی و جنوبی استان اصفهان، نیمه شمالی استان فارس و بخش‌هایی از بوشهر است که می‌تواند شرایط را برای سیلاب و آبگرفتگی مهیا کند.

ضرابی گفت: در ارتفاعات و مناطق کوهستانی استان زنجان، قزوین، البرز و تهران هم انتظار شدت بارش‌ها را داریم.

وی افزود: پیش بینی می‌کنیم برای فردا با شدت و ضعف اکثر بارش‌های کشورمان بر اثر این سامانه بارشی باشد. با این حال تمرکز بارش‌ها در چهار محال وبختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، مناطقی از فارس، بوشهر و خوزستان خواهد بود.

ضرابی همچنین به بخش‌هایی از جنوب کشورمان مانند استان‌های هرمزگان، نیمه جنوبی استان کرمان در شرق خراسان رضوی و بخش‌هایی از خراسان جنوبی نیز اشاره کرد.

کارشناس هواشناسی افزود: کاهش دما از امروز در شمال غرب وغرب سواحل دریای خزر آغاز می‌شود. انتظار می‌رود تا اواسط هفته آینده به تدریج کاهش دما غالب نقاط نیمه شمالی کشور را در بر بگیرد. این کاهش دما بین ۷ تا ۱۰ درجه را در اغلب نقاط شمالی کشورمان انتظار داریم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان