بازدید 19918
پیمانه اقتصادی

رئیس جمهور: سیر نزولی تورم آغاز شده است/ علی عسکری: مسیر تحول در هلدینگ خلیج فارس را آغاز کرده‌ایم/ زمزمه افزایش کارمزد شبکه پرداخت / تایید افزایش قیمت لوازم خانگی در بازار/ سورپرایز بازار خودروی ۲۰۲۲ چیست؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون واحد‌های تولیدی مکلف به درج «قیمت تولید» روی کالا‌ها شدند، رشد ارزش سهام عدالت در آخرین روز معاملاتی هفته، موافقت شورای پول و اعتبار با انتشار اوراق صکوک توسط شبکه بانکی، قیمت سکه در آخرین روز هفته چقدر شد؟ و واکنش ملایم طلا به جهش تورم در آمریکا را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۹۸۸۵۴
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹ 13 January 2022

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون واحد‌های تولیدی مکلف به درج «قیمت تولید» روی کالا‌ها شدند، رشد ارزش سهام عدالت در آخرین روز معاملاتی هفته، موافقت شورای پول و اعتبار با انتشار اوراق صکوک توسط شبکه بانکی، قیمت سکه در آخرین روز هفته چقدر شد؟ و واکنش ملایم طلا به جهش تورم در آمریکا را در بر دارد.

رئیس جمهور: سیر نزولی تورم آغاز شده است

رئیس جمهور مساله تورم را نگرانی مردم و علما دانست و با بیان این که این مساله در اولویت دولت قرار گرفته است، گفت: تورمی که تجربه می‌کنیم در هفتاد سال گذشته بی سابقه بوده، اما بحمدالله سیر نزولی تورم آغاز شده و اگر همه کمک کنند زمینه برای تغییر و کاستن از مشکلات فراهم شده است و همه باید کمک کنند.

واحدهای تولیدی مکلف به درج «قیمت تولید» روی کالاها شدند

شانزدهمین جلسه ستاد تنظیم بازار به ریاست محمد مخبر معاون اول رییس جمهور و با حضور وزیران کشور، صمت، جهاد کشاورزی، دادگستری و جمعی از مسئولان دستگاه های مرتبط برگزار شد. در این جلسه وزیر جهاد کشاورزی گزارشی درباره وضعیت برخی اقلام مصرفی از جمله گوشت، برنج و... ارائه داد. در این زمینه مقرر شد، کارگروه تخصصی تنظیم بازار اقلام کشاورزی ذیل ستاد تنظیم بازار در وزارت جهاد کشاورزی تشکیل شود.

همچنین در این جلسه به منظور شفاف‌سازی هزینه های نظام توزیع، جلوگیری از اجحاف در حق مصرف کنندگان و تولید کنندگان و سوء استفاده های احتمالی، تمامی واحدهای تولیدکننده و وارد کننده مکلف شدند به تدریج و با ابلاغ سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان به جای قیمت مصرف کننده، قیمت تولید یا واردات شامل همه هزینه‌ها و سودهای قانونی با لحاظ مالیات بر ارزش افزوده را روی کالاها درج کنند؛ بنابراین، مقرر شد تا قیمت مصرف کننده برای کالاهای مصرفی ابلاغ شده حداکثر ۳۰ درصد و برای کالاهای سرمایه ای حداکثر ۲۰ درصد بیشتر از قیمت تولید نباشد. بر مبنای این مصوبه، مردم می‌توانند درصورت شناسایی تخلف موضوع را به سازمان تعزیرات اطلاع دهند.

تایید افزایش قیمت لوازم خانگی در بازار؟

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی از افزایش قیمت لوازم خانگی در روزهای اخیر خبر داد. اکبر پازوکی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه برخی تولید کنندگان لوازم خانگی در روزهای اخیر قیمت محصولات خود را ۸ تا ۱۲ درصد افزایش دادند، گفت: بیشترین افزایش قیمت مربوط به یخچال و فریزر و کولر آبی بوده و قیمت ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی افزایش نیافته است. همچنین به گفته وی آبگرمکن و بخاری سایر کالاهایی هستند که در روزهای اخیر قیمت آن‌ها افزایش یافته است. وی با بیان اینکه شرکت‌های تولیدکننده مدعی هستند، مجوز افزایش قیمت دریافت کرده‌اند، تصریح نمود: بیشتر شرکت‌هایی که قیمت محصولات خود را افزایش دادند، هنوز به فروشندگان لیست قیمت اعلام نکردند. همچنین باید به این نکته توجه کرد، با توجه به کاهش قدرت خرید مردم بازار کشش گرانی ندارد.

پیش‌تر دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران از افزایش ۳۹ درصدی قیمت نهاده‌های تولید از ابتدای امسال تاکنون خبر داده و از وزارت صمت خواسته بود که به قیمت گذاری دستوری برای کالای نهایی پایان دهد و به جای آن بر تامین و نظارت بر نهاده‌های تولید متمرکز شود.

رشد ارزش سهام عدالت در آخرین روز معاملاتی هفته

در پایان معاملات دیروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۱۰ میلیون و ۴۲۰ هزار و ۷۴ تومان رسید که نسبت به روز معاملاتی گذشته ۰.۰۴ درصد معادل ۴ هزار و ۸۵۱ تومان افزایش داشت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۶ میلیون و ۲۵۲ هزار و ۴۴ تومان رسیده است. /نبض بورس

موافقت شورای پول و اعتبار با انتشار اوراق صکوک توسط شبکه بانکی

مصطفی قمری‌وفا مدیرکل روابط عمومی بانک مرکزی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: شورای پول و اعتبار در راستای اجرای بند (ب) ماده ۱۰ قانون احکام دائمی، با انتشار اوراق صکوک توسط شبکه بانکی کشور در بازار سرمایه با رعایت ضوابط و مقررات بانک مرکزی و پس از اخذ موافقت بانک مرکزی موافقت کرد.

«صکوک» ابزاری ابتکاری منطبق بر قوانین شریعت اسلام است و به عنوان اوراق بهادار با پشتوانه مالی تعریف می‌شود که باید خود دارای ارزش باشد. این اوراق نمی تواند براساس فعالیت‌های سفته بازی و سوداگرانه (در واقع فعالیت هایی که بدون خلق ارزش و کار صورت می گیرند) سودآوری داشته باشد.

علی عسکری: مسیر تحول در هلدینگ خلیج فارس را آغاز کرده‌ایم

صبح امروز در برخی رسانه‌ها خبری مبنی بر استعفای علی عسکری از مدیریت هلدینگ خلیج فارس منتشر شد که وی در گفت‌وگو با فارس ضمن تکذیب این خبر، گفت: کار را با قدرت آغاز و جلسات را از اولین روز کاری شروع کرده‌ایم و برای تحول در این مجموعه اقتصادی برنامه داریم و حرکت در این مسیر را آغاز کرده‌ایم. وی با تأکید بر اینکه این شرکت متعلق به مردم ایران است، گفت: هدف ما در مسیر مدیریت این مجموعه این است که در گام نخست سودآوری را افزایش بدهیم و در گام دوم با برنامه‌ریزی‌هایی که داریم، ارزش سهام این شرکت را افزایش دهیم. علی عسکری افزود: گام سوم اقداماتی انقلابی و تهاجمی در پایین‌دستی انجام دهیم که منجر به اشتغال‌زایی و افزایش ثروت ملی و در گام چهارم هم در حیطه وظایف اجتماعی است تا بتواند در این حوزه نیز به درستی نقش آفرینی نماید. مدیر هلدینگ خلیج فارس در پایان تأکید کرد: کارویژه ما قطع دست رانت‌خواران و کسانی است که چشم طمع به این شرکت دارند.

واکنش ملایم طلا به جهش تورم در آمریکا

قیمت طلا در معاملات روز پنجشنبه بازار جهانی تحت تاثیر عقب نشینی دلار و بازده اوراق خزانه آمریکا، نزدیک به بالاترین حد یک هفته گذشته که روز چهارشنبه به آن صعود کرده بود، ایستاد. بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری ثابت بود و در ۱۸۲۵ دلار و ۷۴ سنت ایستاد. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۸۲۶ دلار و ۷۴ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز چهارشنبه با ۰.۵ درصد افزایش، در ۱۸۲۷ دلار و ۳۰ سنت بسته شد. به گفته استفن اینس، از شرکت مدیریت دارایی SPI، پنجره محدودی برای بالاتر رفتن قیمت طلا وجود دارد اما با رسیدن به نیمه دوم ماه، یا به سمت بهبود قیمت طلا پیش می رویم یا بازار نگران این می‌شود که فدرال رزرو به مهار تورم و افزایش نرخهای بهره ادامه می دهد.

قیمت سکه در آخرین روز هفته چقدر شد؟

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: رشد نرخ اونس جهانی، موجب افزایش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه شد. محمد کشتی آرای با بیان اینکه امروز انس جهانی به ۱۸۲۷ دلار رسیده افزود: هم اکنون قیمت سکه طرح جدید ۱۲ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان، سکه طرح قدیم ۱۱ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان، نیم سکه ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان و سکه گرمی ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان فروخته می‌شود. وی گفت: امروز هر مثقال طلا ۵ میلیون و ۲۶۶ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱ میلیون و ۲۱۶ هزار تومان بفروش می‌رسد.
 

تقلای نفت برای حفظ رشد قیمت

قیمت نفت در معاملات روز پنج شنبه بازار جهانی تحت تاثیر افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹ و ابهامات در خصوص تقاضا در کوتاه مدت، کاهش یافت و بخشی از رشد قیمت چشمگیری که در دو روز معامله گذشته کسب کرده بود، از دست داد. بهای معاملات نفت برنت با ۱۹ سنت معادل ۰.۲ درصد کاهش، به ۸۴ دلار و ۴۸ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز گذشته ۱.۳ درصد صعود کرده بود. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۰ سنت معادل ۰.۲ درصد کاهش، به ۸۲ دلار و ۴۴ سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا روز چهارشنبه ۱.۷ درصد افزایش یافته بود.

عرضه خودرو کم است

سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران با بیان اینکه نوسانات ارزی و عرضه خودرو به بازار دو عامل اصلی در تعیین قیمت‌ها در بازار خودرو هستند، اظهار کرد: طی یک هفته اخیر قیمت‌ها در بازار خودرو به دلیل عقب نشینی قیمت دلار، روند کاهشی گرفته‌اند؛ به گونه‌ای که خودروهای داخلی بین ۲ تا ۵ میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه کرده‌اند. از سویی دیگر با توجه به کاهش قیمت دلار، مصرف کنندگان نیز دست از خرید کشیده و منتظر تعیین تکلیف قیمت‌ها در بازار ارز هستند. در حال حاضر قیمت پراید ۱۱۱ معادل ۱۸۶ میلیون تومان، پراید ۱۳۱ معادل ۱۶۸ میلیون تومان، تیبا صندوق دار معادل ۱۸۳ میلیون تومان، تیبا هاچ بک پلاس معادل ۱۹۱ میلیون تومان، ساینا معادل ۱۹۰ میلیون تومان، پژو پارس معادل ۲۷۸ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ معادل ۲۶۷ میلیون تومان و سمند LX معادل ۲۵۸ میلیون تومان است.

موتمنی در مورد وضعیت عرضه خودرو به بازار، با بیان اینکه طی سال‌های اخیر تولید و عرضه خودرو پاسخگوی تقاضا نبوده است، گفت: عرضه کم خودرو به بازار در سال‌های گذشته، منجر به ایجاد یک اختلاف ۱۰۰ تا ۱۲۰ درصدی بین قیمت کارخانه و بازار شده است. در شرایط فعلی هم عرضه خاصی به بازار صورت نمی‌گیرد، این در حالی است که تقاضا در بازار خودرو مصرفی است و اگر عرضه افزایش یابد، شاهد نزدیک شدن قیمت‌های بازار با کارخانه خواهیم بود. رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران با تاکید بر اینکه تولید و عرضه بیشتر منجر به کاهش قیمت بازار می‌شود، اظهار کرد: اگر قول‌هایی که وزیر صمت و خودروسازان مبنی بر افزایش عرضه و تکمیل ۱۴۰ هزار خودروی کف پارکینگ داده‌اند، عملی و این خودروها به بازار عرضه شوند، بازار متعادل خواهد شد و مصرف کننده نهایی خرید بهتری خواهد داشت.

موتمنی گفت: فعلاً قیمت‌ها در بازار ارز کاهشی است؛ بنابراین، قیمت‌ها در بازار خودرو نیز روند کاهشی دارند منتهی نمی‌توان این شرایط را ثابت در نظر گرفت و باید دید در روزهای آینده چه اتفاقاتی در بازار ارز می‌افتد. وی تصریح کرد: همچنین قیمت‌هایی که در فضای مجازی و یا آگهی‌های فروش خودرو درج می‌شود، چندان به بازار نزدیک نیست زیرا مشتری قیمت را در کف بازار تعیین می‌کند. از سویی دیگر در حال حاضر خریداری در بازار وجود ندارد.

سورپرایز بازار خودروی ۲۰۲۲ چیست؟

«اکونومیست» پیش‌بینی کرد، فروش خودروهای جدید در سال ۲۰۲۲ به سطح قبل از همه‌گیری کرونا (۲۰۱۹) بازنخواهد گشت. همچنین بزرگ‌ترین رخداد سال ۲۰۲۲ رشد تولید خودروهای برقی خواهد بود؛ به‌طوری‌که همراه با افزایش تقاضا، حدود ۹درصد از فروش خودروهای جدید در این سال متعلق به برقی‌ها خواهد بود که نسبت به سهم ۴درصدی سال ۲۰۱۹ افزایش خواهد داشت.

زمزمه افزایش کارمزد شبکه پرداخت

سید کاظم دهقان مدیرعامل شرکت شاپرک گفت: اطمینان داریم که با مدل کارمزدی که در حال حاضر جلو می رویم، تا چند سال آینده حال صنعت شبکه پرداخت به اغما می رود. وی تأکید کرد: نظام ناکارآمد کارمزدی منجر به وقوع برخی از تخلفات نیز در این صنعت شده است. به گفته دهقان، ریشه خیلی از تخلفات در حوزه پرداخت و پول‌شویی، در مدل ناکارآمد کارمزد نهفته است و باید برای آن تدبیری اندیشید. این مشکلات، متأسفانه سال‌هاست که گریبان این صنعت را گرفته است و برای برون‌رفت از وضع موجود، نیاز به عزم و جسارت در سطح ملی است و قطعاً ما و بانک مرکزی به‌عنوان پیش روی در این حوزه و همچنین بازیگران این صنعت که بانک‌ها، شرکت‌های پرداخت و psp ها و همچنین سایر بازیگران این حوزه همچون اصناف، مجلس و کلیه عوامل و ارکان حاکمیت بایستی ورود کنند تا انشالله ما تصویر روشن‌تری از شبکه پرداخت را در آینده داشته باشیم. وی گفت: خبر خوب این است مجموعه حاکمیت پرداخت و بانک مرکزی در این حوزه کاملاً هم‌صدا هستند و طرح‌هایی را این زمینه‌ داریم و مطالعات کارشناسی داشته‌ایم و انواع و اقسام محاسبات و سناریوهایی را انجام داده ایم و می توانیم این نوید را به شبکه پرداخت بدهیم که این مسیر در بانک مرکزی با همه شرایطی که گفته شد، در دست بررسی است تا با تصمیم گیری بانک مرکزی انشاءالله حداکثر تا سه ماه ابتدایی سال آینده خبر خوشی در این‌ باره داشته باشیم. تا در نهایت مجموعه بازیگران این صنعت شامل اصناف، psp ها و بانک ها از چتر حمایتی که باید در این مدل که تغییر زیرساختی هم محسوب می شود، بهره مند شوند. ما می دانیم که ممکن است اصناف از این تغییرات ناراحت شوند، ولی خب باید این را در نظر داشت که اصناف بدون حوزه شبکه پرداخت و امکانات و تسهیلاتی که دریافت می کنند، واقعاً نمی‌توانند کار کنند و در نتیجه باید هزینه آن را پرداخت کنند؛ هزینه هایی که بعضاً جزئی است. حتی سرویس‌هایی که بعضاً اصناف در بخش تسویه می‌گیرند هم مجانی است و این ها مشکلات را چند برابر می کند. /ایبِنا

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷۹
دولت ومجلس در خواب
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
ما میگیم تورم در حال کم شدنه،شما هم بگید داره کم میشه!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
الان اگر روحانی این حرفا را میزد (کما اینکه قبلا از همین مدل حرف ها میزد که افتصاد ایران از اقتصاد آلمان بهتره)، طرفدارهای دولت رییسی آن 24 میلیون را متهم می کردند که رای اشتباه به روحانی دادند. مدتی هست از اون افراد خبری نیست.
ناشناس
| France |
۱۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
اتفاقا اونا بیدارن این مردم هستند که در خوابند
رییس جمهور آخرین بار کجا و کی خرید کرده است ؟

هر چیزی که چند هفته قبل خریدی الان باید گران تر بخری

برنج یکماه قبل ۵۴ هزارتومان بود الان همون برنج رو میگه ۸۳ هزار تومان
پاسخ ها
برره
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
افعال معکوس برره ... نزول تورم یعنی افزایش شدید قیمتها و کاهش درآمد و معیشت
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
شما یه سر برو خیابونی که رییس جمهور ساکنه اونجا قیمتها پایینه!!مگه یادتون نیست قبلا هم همینطور بود! یادتونه؟!!ا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
وقتی نان قرار است کوپنی و کارتی شود این حرفهای آقای رییسی چه مفهومی دارد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
ظاهرا آقای رییسی فکر می کنند رییس جمهور کشور دیگری هستند که تورم آن در حال کاهشه. اگر ایران مد نظرشون هست که خبری از کاهش نیست تازه اکیدا افزایشی شده.
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
اصلا خرید نمی کنه ایشون !
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
طبق معمول به روسای جمهور اطلاعات غلط میدهند و آنها هم این دروغها را دوست دارند روبروز داره قیمتها گرانتر میشه بطوری که هر ماه سی چهل درصد همه چیز گرانتر میشه
مردم ارزانی در شعار را نمیخواهند و این ارزانی دردی از کسی را حل نمیکنه ارزانی واقعی را میخواهند که اتفاق نمی افته قبلا میگفتن دلار گران شده ولی علیرغم پائین آمدن دلار قیمتها داره میره بالا چرا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
اون یک نفری که منفی داره اطلاع رسانی کنه که برنج ازرانتر را کجا خریده که ما هم از آنجا برنج بخریم
اقتصاد ایران از مرحله داغون عبور کرده و در حال غرق شدن است

حرفای مسئولان هیچگونه پایه و اساس علمی و ضمانت اجرایی ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
مسئولانی که غیر از حرف زدن کار دیگری بلد نیستند
تابناک تو یه بسته ی خبری اخبار متناقض میذاری، رئیسی میگه تورم داره کم میشه، رئیس اتحادیه لوازم خانگی میگه قیمتا بالا رفته، ما مردم هم تو بازار فقط افزایش قیمت میبینیم
اقای رییس جمهور هم از مغازه سر کوچه احمدی‌نژاد خرید می کنند.
لوکوموتیر کاهش تورم راه افتاد پس ؟ تو کدوم ایران زندگی میکنید ؟ ملت رو چی فرض میکنید واقعا ؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
رییس جمهور میخواد جو روانی مثبت ایجاد کنه
متاسفانه رئیس جمهور از بازار و مخارج زندگی و قیمت ها بی اطلاع هستند.
این سیر نزولی تورم کجاست که ملت نمیبینن و فقط شما میبینی ؟
یکی میگه از سوپر محله ما بخر !
یکی میگه از رکود در اومدیم!
یکی هم جدیدا میگه تورم نزولی شده.
خلاصه چند دهه هست سرمون گرم به همینهاست! و هر روز فقیرتر از دیروز !
شما همون تو صدا سیما انقلابی عمل کردی کافیه
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۲۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
هنوز نیامده شروع کرده به شعار دادن
علی عسگری چندتا پتروپالیشگاه بساز ای مهندس صنعت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
خخخخخخخ :)))))
رئیسی امید به سرازیر شدن میلیاردها دلار بلوکه شده داره که نوین پعکوس شدن نرخ تورم میده! حتی اگر چنین شود قبل از ملت ایران خیلی ها در صف دریافت پولند!...
رئیس جمهور:سیر نزولی تورم آغاز شده است.
در ستون تازه ترین اخبار همین سایت مشاهده کنید:افزایش 8تا12 درصدی لوازم خانگی...
رئیس جمهور: سیر نزولی تورم آغاز شده است جناب رئیسی سیرنزولی دربازار نمایان نیست احتمالا روی کاغذ وپشت تریبون شروع شده درانی اگر سیرنزولی تورم اغاز شده حتما منابع مالی بلوکه شده ازاد شده...
تایید افزایش قیمت لوازم خانگی در بازار؟الان سه ماه هست اوازم خانگی دوو تولید را کم وقطره چکانی لوازم خانگی راروانه بازار میکند مثل لباسشویی برای اینکه نه رقابتی دربازار وجود دارد ونه نظارتی پس این تولید کنندگان هرطوری مدنظرشان باشد بخاطر نبود رقبای خارجی ونظارت ازسوی دولت هم نبض مردم وهم نبض بازار را درکنترل خوددراوردند...
علی عسگری: مسیر تحول در هلدینگ خلیج فارس را آغاز کرده‌ایم جناب عسگری نشانه های مدیریت شما در زمان ریاست صداوسیما هنوز مشخص است درضمن شمابا کدام تخص هلدینگ پتروشیمی شده اید
خوب اگر سیر نزولی شروع شده چه عجله ای به حذف ترجیحی است. قیمت دلار را به همان ۴۲۰۰ برگردانید. این یعنی خیلی کار سختی است نشده به ۷۰۰۰ تومان چرا بیشتر.
فکر کنم رییس جمهور محترم هنوز مفهوم سیر صعودی و نزولی را بلد نیست در همین بخش عنوان شده قیمت لوازم خانگی 12تا18درصد گران شده . آیا این یعنی نزولی .
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
نزولی یعنی سر بالا میره و صعودی سر پایین!
اگر تحول هلدینگ خلیج فارس از جنس تحول رسانه ملی باشد خدا به فریاد این ملت برسد
خیلی جالب شده که مدیر صدا و سیما حالا مدیر بزرگترین هلدینگ پتروشیمی شده است. قدیما دانشمندان در چند حوزه دانشی کار می کردند مثال فیزیک دان، اختر شناس و فیلسوف بود. اما در قرن اخیر آنقدر هر حوزه تخصصی شد که در یک حوزه هم شاخه های متعددی باز شد. مثلا فیزک هسته ای، فیزیک اتمی و ....
جالب است که مدیران نظام اخیرا همه چیز دان شده اند و در حوزه های بسیار متفاوت یک مدیر گماشته می شود. نه این که قحطی انسان داریم. طرف مدیر نظامی است، فردا مدیر فرهنگی م شود و پس فردا مدیر صنعتی.
کی فکر می کرد مردم ایران دچار چنین سیستم فشلی شوند که هر روز آه دیروز را بکشند!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
همه کاره و هیچ کاره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
برای اینکه اصول گراها تعدادشون خیلی کمه
بیچاره بازنشستگان....... زمانی, که قیمت یخچال و فریزر ال جی, دوازده میلیون تومان بود حقوق بسیاری,از بازنشستگان حدود دو میلیون تومان بود و آن در شرایطی بود که قیمت کالا ها واجناس ارزان بود حال که حقوق بازنشستگان به 4 میلیون رسیده فاصله حقوق کارمندآن با رشد قیمت اجناس و کالاها بین زمین تا آسمان شده و منمتیندگان مجلس,هم این فاصله را با اقدام خود صد چندان نموده اند آقای.رئیس‌جمهور امروز در شرایطی.دم از پایین آمدن کاهش,قیمت ها میزند که همزمان با فرمایشات.ایشان شاهد گران شدن یخچال و فریزر در بازار هستیم..در روزنامه ها خواندم که مردم برای خرید سنگ قبر مجبور هستند سنگ قبر را به اقساط خریداری نمایند آیا کسی, هست بخواهد پاسخگوی بدبختی ها و فلاکت ها ی بوجود آمده برای,مردم باشد مسئول بوجود آوردن این همه فلاکت برای,مردم چه کسانی هستند ؟ مردم چه گناهی,کردند که باید چنین درنج
و عذاب, باشند ؟خداوند ,اکسانی,را که رنج و عذاب را بر مردم تحمیل نموده اند هرگزنخواهد.بخشید
علی عسگری: مسیر تحول در هلدینگ خلیج فارس را آغاز کرده‌ایم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
بابا متحول ساز ! کجا بودی پس اینهمه مدت ؟ وقتی مدیری بتونه در اولین روز قرار گرفتنش پشت میز مدیریت بدون اینکه حتی یکروز هم سابقه کاری یا آشنایی با نفت و مفاهیم آن داشته باشه تحول در این دم و دستگاه عریض و طویل را آغاز کنه او یک معجزه گر و یک فرستاده است !
وقتی صحبت های و حال و احوال این رو های رییسی رو میبینم و میشنوم درست حرکات و حرف های روحانی برایم تداعی میشود. چه میشود حرف نزنند و نمک بر زخم های مان نپاشند. اصلا به روی مبارک نمیاورند که در این دوره گرانیهای سی تا صد درصد پدرمان را دراورد. وضع دلار و بورس و خود رو را نمی بینند، به بهانه الگو مصرف برق و گاز را چند برابر میکنند و باز حرف از عدالت میزنند و هی برای خودشان نوشابه باز میکنند.
نیومده تحول رو آغاز کرده .
عمو هنوز دو روز نیست حکم گرفتی چه تحولی رو آغاز کردی .
تحول رو با کاهش ارزش سهام هلدینگ خلیج فارس با ورود شما به ریاست این هلدینگ داریم می بینیم .
آقای رییسی عزیز اطرافیانتان آمار اشتباه به شما ارائه میدن، ما که هر روز شاهد افزایش بی رویه قیمتها وشکستن ستون فقرات پدران می باشیم. تا دیر نشده فکری به حال گرانی فقر و بدبختی و...... ملت بکنید.
عجب
لوازم خانگی هم به راه خودرو رفت!
رئیس جمهور: سیر نزولی تورم آغاز شده است!!!!
خوب نیست یه سری به بازار (دارو و خودرو و برنج و لوازم خانگی و...)بندازی و بعد اظهار نظر بکنی!!!!!
پاسخ ها
سفر استانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
آقای رئیسی! بجای سفر استانی، لطفا بدون عبا و عمامه برو چهارراه مولوی و بازار تهران و امین حضور، نگاهی به قیمت ها کن و بعد از مردم بپرس دولت جدید چه قدر تونسته قیمت ها را کنترل یا کاهش یا افزایش دهد!. به همین سادگی. نکنه توام بشی حسن روحانی از پشت خودرو و شیشه دودی نظر سنجی کنی عزیز برادر!
یا تو ایران زندگی نمی کنید یا مفهوم و معنی تورم رو نمی دونید
آقای رییسی بزرگوار جنابعالی هم راه رییس جمهورهای قبلی را با صلابت و حلاوتی وصف نا پذیری ادامه می هید...
متاسفیم برای ایرانی که رییس جمهوران ان هیچ خبری از احوال بد مردم ایران ندارند کدام نزولیییییییی؟؟؟؟؟
من دارم به قهقرا میرم

فقط بزارین برم من برم من ، دوغتو بنوش
حداقل تیترتون رو هماهنگ کنید
از نزولی شدن تورم تا افزایش کارمزد شبکه پرداخت
و افزایش لوازم خانگی
حتی خود تیتر در تضاد کامل است
حال که سیر تورم نزولی شده چه اصراری به حذف ارز ۴۲۰۰ دارید نرخ ارز را کاهش دهید. پس چرا دنبال بحران هستید اگر راست می گویید
تورم نزولی شد یعنی به جای ۵۰ درصد، شد ۴۹.۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹ درصد آیا؟؟؟؟؟
ما مردم ایران قبلا افتخار می کردیم به کشورمان به مردمان این کشور به پیشرفت و دست و دلباز بودنمان،صنعت،به زندگی و ارامشی که در اجتماع کوچکمان بود یعنی خانواده حال چه باقی مانده است که به ان افتخارکنیم.....
عسگری نگو . بگو تحول !!!!!!!!!
روحانی هم با وجود افزایش تورم و قیمتها همچین خوابهایی رو می دید! در عمل تورم بود که می رفت بالا!
دستوری که در عمل بجای کاهش یا ثبات قیمتها باعث افزایش قیمتها و تورم است فقط موجب مضحکه مردم است!
افزایش قیمت لوازم خانگی!
هر دم از این باغ بری می رسد...!
ملت که پول ندارن چیزی بخرن تا ببینن قیمتها رو به کاهشه!
حتماً مسوولین می خرن که می بینن قیمتها رو به کاهشه!
... آقای عسگری تو چه گلی به صدا سیما زدی؟
گفت شام چی داریم گفت از نهار معلومه شام چی داریم حالا از تحولی که جناب علی عسگریی در صدا و سیما ایجاد کرد معلومه تحول در هلدینگ خلیج فارس چه خواهد بود .
حرفی برای گفتن ندارم، چه می شه گفت!!!!! خموش باشم بهتره
جناب رئیس جمهور انقلابی از کدام سیر نزول صحبت می کنید انگار آماری که به شما می دهند درست نیست یا دانسته در حال اینگونه حرف زدن هستید که در دوحالت وای بروز مردم ایران ... گرانی بیداد می کند و وزیران شما مانند وزیر صمت خود باعث گرانی است بعد شما دم از نزولی شدن قیمت‌ها می زنید بدانید همیشه چرخ فلک به کام شما نمی گردد خدا در نظر بگیرید
نميدونم چرا ما مردم اين سير نزولي رو حس نميكنيم و فقط شاهد سير صعودي و افسار كسيخته تورم ، گراني ، بدبختي ، نوميدي ، بيكاري ، فقر و ..... هستيم !
اقای ریسی
با همین فرمون پیش بری چند وقت دیگه می گه تورم منفی
مطمئن هستید که نمودار تورم را وارونه در دست نگرفتی؟؟؟
در زمان روحانی تا حرف از چیزی می شد برادران ارزشی می گفتند خودتان انتخاب کردین! حال که رئیسی انتخاب نظام و شما بوده چرا در این چندماه قیمت همه چیز چند برابر شده؟!
تایید افزایش قیمت لوازم خانگی در بازار؟:
این افزایش کاملا طبیعی است. پیرو جنگ زرگری دولت برای مبارزه با گرانی، کلاهتان را قاضی کنید، اولا نمایش مبارزه با گرانی با درج قیمت تولید کننده بر روری کالاها این طبیعی است که هر دلشان میخواهد روی کالایشان درج کنند؛ دوما انحصار و بدون رقایب کالای بی کیفیت برای ملت که فقط فقط یک انتخاب (توجه کنید یک انتخاب) دارند؛ سوما آش کشک خالته، بخوری پاته نخوری پاته....
هلدینگ از امروز بدبخت و ورشکست شد.
رئیس جمهور: سیر نزولی تورم آغاز شده است.
حس میکنم گوشام مخملی شده!!
آقای رئیسی عزیز اشتباه میکنید برادر !!!! سقوط مردم و رفاه ناچیز تازه آغاز شده .
بدون تخصص ریاست صدا و سیما می شه و باز هم بدون تخصص ریاست یک بخش صنعتی را بر عهده می گیره...
به خاطر گرانی اونقدر شرمنده زن و بچه ام شده ام که چند بار تصمیم به خودکشی گرفتم.
وقتی دولت پول برق را تا۳/۵ برابر افزایش داده، انتظار ارزانی کالاهای تولیدی که با برق کار می کنند را دارید؟
البته شاید هم در معنی صعودی یا نزولی اشتباهی رخ داده!؟
کالا ۱۷۰ هزار تومان بود شش ماه اول ۱۳۰ تومان گران کردن شد ۳۰۰ هزار تومان تورم ۱۳۰ بر ۱۷۰ تقسیم کن میشه ۷۶ در صد امروز ۱۵۰ هزار تومان گران کردن و ۴۵۰ هزار تومان شد تورم ۵۰ در صد و این نشان دهنده کاهش تورم از دید برادران بسیار عزیز خودم
آمو چرا توهین می کنید رئیس جمهور درست می گوید که سیر نزولی شروع شده . در بحار السبزی آورده اند که سیر یک گیاه است که در غذا ریزند و فشار خون را پایین آورد . منظور ایشان این سیر بوده چرا شلوغش می کنید.
اقتصاد علم ‌است!
با شعار و‌انشاء مشکل حل نمی‌شود!!!
رئیس جمهور: سیر نزولی تورم آغاز شده است/ تایید افزایش قیمت لوازم خانگی در بازار:
این افزایشها به بدترین شکل بضرر دولت سیزدهم و بخصوص آینده سیاسی آقای رئیسی تمام خواهد شد. سران قوا و مقامات بلند پایه در یک مقطع توافقاتی پشت پرده با فعالان اقتصادی داشتند و قول حمایتهای تمام قد را بصورت فرا قانونی از تولید کنندگان نمودند. اگر قیمتهای سال 92 را مبنای بعنوان سال پایه در نظر بگیریم ، ببینید ملت و دولت با هر سازی که فعالان اقتصدی زدند، رقصیدند.، بگونه ای که بیش 3/2 جمعیت کشور در شرایط بد یا بسیار بد معیشتی قرار گرفتند. برای جلو گیری از فریب خودمان افزایش های هفتگی یا ماهایانه یا سالیانه را به بهانه های کیفی یا کمی، را باید قیمتها را نسبت به سال 92 بسنجیم، اگر میخواهیم ملت را درک کنیم. ملت از چند جنبه ضرر میکنند تا گرانیها نیست مگر در یک دهه یک نفر چقدر تحمل دارد تا ببیند که سرمایه اش روز به روز بی ارزش و بیارزش تر میشود. حمایت تمام قد از فعالان اقتصادی (تولیدکننده، صادرکننده، واردکنندگان با مجوزهای انحصاری، دلالان، سفته بازان، قاچاقچیان، محتکرین، واسطه ها و ... ) منجر به این شده که هم اکنون اقشار کم درآمد در گوره های صنفی مختلف از زور گرسنگی بدنبال مطالبات معوقه اقتصادیشان هستند. کوتاه هم نمیتوانند بیایند چون نان برای خوردن نیست. تقریباً بجز فعالان اقتصادی، نجومی بیگیران، مدیران و مسئولین بیشترملت برای گذران زندگی سخت در مذیقه هستند. اگر کسی فکر میکند که خواسته های فعالانه اقصادی پایانی دارد سخت در اشتباه هستند. اگر کسی فکرمیکند که روزی جیب این فعالان پر میشود و میگویند دیگر بس ایت؛ اشتباه فکر میکنند. این افزایش قیمتها زود به زود در توان مالی ملت بسیار تاثیر منفی میگذارد.، چون جیبها خالی است. من ناخواسته گفتگوی دو نفر که ظاهراً مسئول بار تولیدکننده به خرده فروش بودند را شنیدم. میگفتند "ما به این فروشگاه 50 درصد تخفیف دادیم که بیشتر بفروشد در عوض این اقا صد در صد روی قیمت کالا کشیده است": فقط به در صد که مسئول بار به اشاره میکند باشید و آن را برای نمایشهای تلویزیونی که صحبت 13 و یا 20 یا 30 درصد است مقایسه کنید. وعدهای افزایش درآمد در بودجه سال آینده اگر هم واقعیت پیدا کنند، بهانه ای برای افزایش چندبار قیمتها است . این چرخه باطل تمامی ندارد. فعال اقتصادی تاجر است و تجار اهل معامله اند، هرکس پیشنهاد بهتری بدهد با او معامله میکنند، درست مثل ترامپ. شاید روحانی و اطرافیانش درآمدی زیادی در این مدت کسب کرد ولی این حضرات (یعنی فعالان اقتصادی) آینده سیاسی ایشان را که بیش از چهل سال بود، نابود کردند. در سال آخر از تعداد انگشتان یکدست هم پایگاه مردم نداشت. حتی وزاری کابینه اش هم حاضر نبودند از عملکرد ایشان دفاع کنند. اگر میخواهید تیم آقای رئیسی که با 5 نفر از کاندیداهای ریاست جمهور است تمامی نیروهای جهادی؛ دانش آموخته گان دانشگاه امام صادق و دانشگاه دفاع ملی و ... به سرنوشت روحانی دچار نشوند باید در یک جای این حمایت تمام قد را برای مردم تفسیر کنند. آقای رئیسی میگفت که در تعارضها صاحبان قدرت سهم بیشتری را میگیرند، و باید جلو این کار را گرفت و چند مثل را هم آوردند، در چند ماهی که از دروان ریاست ایشان میگذرد دقیقا همین افتاق برای دولت سیزدهم هم افتاده است. راهی که دولت روحانی رفت نباید چراغ راه دولت سیزدهم شود. انحصار عامل فساد است، هیچکس نمیتوان خلاف جریان آب انحصار طلبی شنا کند.
رییسی زمانی میتونه گرانی را درک کنه که مثل مردم عادی حقوق را سر برج بگیره و احتیاجات خانه را تهیه کنه
رییسی گفته کاهش تورم شروع شده دو خط زیرش نوشته لوازم خانگی گرون شده کدوم باور کنیم
سیر نزولی تورم آغاز شده است یعنی اینکه با سرعت کمتری قیمت مواد افزایش می یابد

به بیان دیگر مثل ماشینی هستیم که با سرعت به سمت دره نزدیک می‌شویم حال در بعضی جاها ممکن است شیب حین سقوط کمتر یا بیشتر باشد
حرفهای اقای رییسی مثل محمود احمدینژاده

سرکوچه ما ارزونه رو یادمون انداخت

اقای رییسی یه روز لباس مبدل بپوش برو بازار خرید کن ببینی معنی سیر نزولی چیه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر