بازدید 8245
۱

جن ساکی: ترامپ مقصر مشکلات کنونی درباره برجام است

سخنگوی دولت دموکرات بایدن، همزمان با رسیدن مذاکرات میان ایران و گروه ۱+۴ به مراحل حساس و سخت تصمیم گیری سیاسی غرب، دولت جمهوریخواه دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا را مقصر مشکلات کنونی درباره برجام به دلیل خروج از این توافق بین المللی دانست.
کد خبر: ۱۰۹۸۷۵۶
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۰۳:۲۲ 13 January 2022

جن ساکی: ترامپ مقصر مشکلات کنونی درباره برجام است

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، جن ساکی عصر چهارشنبه به وقت محلی در نشستی خبری در واشنگتن افزود که به خاطر دولت پیشین آمریکا و خروج آن از برجام اکنون برنامه هسته‌ای ایران به سرعت پیش می‌رود.
سخنگوی کاخ سفید همچنین گفت که بخاطر خروج دولت ترامپ از برجام، آمریکا به صورت کامل در جامعه بین المللی منزوی شده بود.

اظهارات سخنگوی دولت بایدن در حالی است که تارنمای آکسیوس پیش از این به نقل دو منبع آگاه از برنامه‌های کاخ سفید اعلام کرده بود که با رسیدن مذاکرات وین به نقطه حیاتی، کاخ سفید قصد دارد تمرکز پیام رسانی‌های عمومی خود در هفته‌های آتی را بر روی حمله به دونالد ترامپ رییس جمهوری سابق آمریکا بخاطر خروجش از توافق هسته‌ای بگذارد.

این منابع آگاه اعلام کردند که دولت جو بایدن رییس جمهوری آمریکا فکر می‌کند که در حال حاضر تنها چند هفته به نقطه تصمیم گیری حساس باقی مانده است: یا یک توافق به دست خواهد آمد و آمریکا به توافق هسته‌ای باز می‌گردد یا مذاکرات شکست می‌خورد و دولت به سمت فشار بیشتر بر ایران حرکت می‌کند.

هر دو سناریو واکنش‌های سیاسی به‌ویژه از سوی جمهوری‌خواهان را به همراه خواهد داشت، اما کاخ سفید می‌خواهد تا حدی با تاکید بر اینکه این ترامپ بود که بحران را آغاز کرد و گزینه‌های بد را برای آن‌ها باقی گذاشت، دموکرات‌ها را در کنار یکدیگر نگه دارد.

جن ساکی ادعا کرد که می‌خواهم به جامعه یادآور شوم که اگر رئیس جمهوری پیشین آمریکا بی پروا از برجام خارج نشده بود ما اکنون شاهد افزایش توانایی و ظرفیت ایران و اقدامات آن‌ها در سراسر جهان نبودیم.

سخنگوی کاخ سفید خروج ترامپ از برجام به این معنی بود که برنامه هسته‌ای ایران دیگر محدود نبود و دیگر قوی‌ترین رژیم نظارتی و بازرسی که تا به حال مذاکره شده بود، وجود نداشت. همچنین با این اقدام دیگر محدودیت‌های سختگیرانه در فعالیت‌های هسته‌ای وجود ندارند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱
لعنت بر جن ، جن ها موجودادت خطر ناکی هستنند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس