بازدید 4578
در چارچوب مذاکرات رفع تحریم‌ها؛

جلسه کارگروه تدابیر اجرایی در وین برگزار شد

جلسه کارشناسی سوم، موسوم به کارگروه تدابیر اجرایی در چارچوب مذاکرات وین که با هدف رفع تحریم‌های ظالمانه در جریان است، عصر چهارشنبه تشکیل شد.
کد خبر: ۱۰۹۸۷۴۳
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۸ 12 January 2022
به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، این جلسه با هدف ارزیابی و بررسی پیشرفت‌های حاصل‌شده با حضور کارشناسان گروه ۱+۴، اتحادیه اروپا و ایران برگزار شد. دور هفتم مذاکرات رفع تحریم‌ها نیز جلسه مشابهی مورخ ۲۱ آذرماه منعقد شد.

دور هشتم مذاکرات رفع تحریم‌ها از دوشنبه ششم آذر ۱۴۰۰ آغاز شده و گفتگو‌ها به اذعان هیات‌های مذاکره کننده پیشرفت‌هایی کرده است. مذاکرات در روز‌های اخیر حول دو محور راستی آزمایی و تضمین‌ها متمرکز بوده و به نظر می‌رسد که به مراحل حساس و سرنوشت‌سازی نزدیک شده است.

ساعاتی پیش «علی باقری کنی» مذاکره کننده ارشد ایران با «انریکه مورا» هماهنگ کننده برجام و نماینگان سه کشور اروپایی جداگانه دیدار کرد. این برای دومین روز متوالی است که فقط طرف‌های اروپایی و باقری دیدار می‌کنند و به نظر می‌رسد که با توجه به پیشرفت‌های صورت گرفته در گفتگو ها، مذاکرات به گردنه سخت تصمیمات سیاسی برای طرف غربی رسیده است.

جمهوری اسلامی ایران با موافقت برای مشارکت در مذاکرات وین حداکثر شجاعت و بصیرت خود به منصه ظهور گذاشته و انتظار دارد که طرف‌های مقابل رویکرد مسئولانه و اقدامات معتبری را برای جبران اشتباهات گذشته بردارند.

هیات جمهوری اسلامی ایران با جدیت و اختیارات لازم برای حصول توافق پایدار و قابل اتکا در مذاکرات حضور دارد و درصورتی که طرف مقابل آمادگی جدی‌تری برای لغو تحریم‌ها داشته باشد زمان دست یابی به توافق نهایی کوتاه‌تر خواهد بود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر