بازدید 15037
۳
مادرید نخستین دربی صحرا را فتح کرد

حذف بارسلونای ژاوی به دست رئال در ریاض/ ال کلاسیکوی پرگل در نیمه‌نهایی سوپرجام اسپانیا

بارسلونا با هدایت ژاوی هم ال کلاسیکو را به رئال مادرید باخت. این تیم سه بار از رقیب عقب افتاد که دو بار موفق به جبران شد؛ اما گل وقت اضافه سفیدها پاسخی نداشت و کارلتو و شاگردانش به فینال رسیدند.
کد خبر: ۱۰۹۸۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۵ 13 January 2022

رئال مادرید بازی بزرگ با بارسلونا، معروف به ال کلاسیکوی صحرا را با پیروزی در وقت‌های اضافه به پایان برد.

به گزارش تابناک ورزشی، شاگردان کارلو آنچلوتی، فصل خوب خود را با شکست رقیب همیشگی در شهر ریاض کامل کردند و به فینال سوپرجام اسپانیا راه یافتند؛ این نخستین شکست ژاوی هرناندز به عنوان سرمربی در ال کلاسیکو بود. او حالا وارث یک بارسلونای بی روحیه است که برای سومین بار در فصل جاری و برای اولین بار در سال ۲۰۲۲ به رئال می‌بازد.

در اولین بازی از مرحله نیمه نهایی سوپرجام فوتبال اسپانیا، شب گذشته (چهارشنبه) از ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران در ورزشگاه ملک فهد شهر ریاض عربستان، تیم‌های فوتبال بارسلونا و رئال مادرید به مصاف هم رفتند که این بازی پس از تساوی ۲ - ۲ در ۹۰ دقیقه معمول بازی، در وقت‌های اضافه با نتیجه به سود رئال مادرید خاتمه یافت، تا این تیم اولین فینالیست سی‌و‌هشتمین دوره از این رقابت‌ها باشد.

 

حذف بارسلونای ژاوی بدست رئال در ریاض/ ال کلاسیکوی پرگل در نیمه‌نهایی سوپرجام اسپانیا

در وقت‌های معمول دومین ال‌کلاسیکوی فصل، ابتدا این رئالی‌ها بودند که در دقیقه ۲۵ گل نخست را به ثمر رساندند، اما لوک دیونگ مهاجم هلندی بارسلونا در دقیقه ۴۱ کار را برای بارسلونا به تساوی کشاند تا این تیم بازنده به رختکن نرود. در نیمه دوم دوباره رئال مادرید با گلزنی کریم بنزما در دقیقه ۷۲ پیش افتاد و ۱۱ دقیقه بعد آنسو فاتی، بار دیگر همه چیز را مساوی کرد و به این ترتیب کار به وقت‌های اضافه کشیده شد.

در وقت‌های اضافه با وجود آنکه بارسلونا شروع بهتری داشت، این رئال مادرید بود که روی یک ضدحمله سرعتی به سومین گل خود رسید و این بار فدریکو والورده تعویض طلایی کارلو آنچلوتی، در دقیقه ۹۸ گلزنی کرد. همین گل در نهایت سرنوشت بازی را رقم زد و اولین تجربه ژاوی هرناندس به‌عنوان سرمربی در ال‌کلاسیکو با یک شکست برای او همراه شد.

به این ترتیب رئال مادرید به‌عنوان اولین فینالیست سی‌و‌هشتمین دوره رقابت‌های سوپرجام اسپانیا به دیدار پایانی راه یافت، جایی که باید به مصاف برنده بازی دوم نیمه نهایی سوپرجام اسپانیا برود؛ دیداری که امشب از ساعت ۲۲:۳۰ در همین ورزشگاه بین اتلتیکومادرید و اتلتیک بیلبائو برگزار می‌شود. رئال مادرید با حضور در فینال این شانس را دارد که تعداد قهرمانی‌هایش در سوپرجام اسپانیا را به عدد ۱۲ و اختلافش با رکورددار قهرمانی در این رقابت‌ها یعنی بارسلونا را به حداقل برساند.


شرح گل‌ها

بارسلونا ۰-۱ رئال مادرید؛ وینیسیوس جونیور (۲۵): توپ گیری در میانه میدان، بنزما به خوبی وینیسیوس را از چپ راه انداخت. وینگر برزیلی با سرعت حرکت و با یک ضربه خوب دروازه تراشتگن را باز کرد.

بارسلونا ۱-۱ رئال مادرید؛ لوک دی یونگ (۴۱): دنی آلوز به کمک فرنکی دی یونگ توپ را به جناح چپ برد، میلیتائو خواست سانتر دمبله را دور کند، اما ضربه او به لوک دی یونگ برخورد کرد و وارد دروازه کورتوا شد.

بارسلونا ۱-۲ رئال مادرید؛ کریم بنزما (۷۲): طی یک رفت و برگشت در محوطه جریمه بارسلونا، کارواخال توپ را به شکلی زمینی ارسال کرد و با اثر ناقص تراشتگن، بنزما توپ را درون دروازه خالی بارسلونا جا داد.

بارسلونا ۲-۲ رئال مادرید؛ آنسو فاتی (۸۳): سانتر آلبا از سمت چپ با ضربه سر فاتی تازه وارد به تور دروازه مادرید چسبید.

بارسلونا ۲-۳ رئال‌مادرید؛ فدریکو والورده تیر خلاص را زد و بارسلونا را برای سومین بار در این بازی عقب انداخت. گلی که دیگر پاسخ نداشت و رئال را به فینال برد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
خاک بر سرشان که با بازی در ریاض خون شهید قاشقچی پایمال کردن
به این میگن برنامه برای جذب توریست. استفاده از مزیت نسبی آب و هوای گرم عربستان در زمستان برای برگزاری بازی ها . وزیر گردشگری ما هم گردشگری مقاومت و جنگ به دنیا عرضه میکنه و فکر کشاورزی تو سایتهای تاریخی هست.
بـــــــــــــــــــــــــــعـــــــــــــــــــــله. الکلاسیکو را در ریاض عربستان برگزار می کنند و به تیم ملی ایران نمی تواند در کشور خودش به مصاف حریف برود. واقعاً چه کردید با این مملکت پرآوازه.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار