بازدید 14462

۱۱۰ سناتور جمهوریخواه خواستار ترک مذاکرات وین شدند

۱۱۰ قانونگذار جمهوریخواه آمریکایی در نامه‌ای به وزارت امور خارجه آمریکا از دولت دموکرات جو بایدن خواسته اند که مذاکرات با ایران بر سر امضای یک توافق هسته‌ای را ترک کند.
کد خبر: ۱۰۹۸۷۲۱
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۱ 12 January 2022
به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، یک رسانه آمریکایی اعلام کرد بر اساس نامه‌ای که روز چهارشنبه به وزارت امور خارجه آمریکا ارسال شده است، ائتلافی بیش از ۱۰۰ قانونگذار جمهوری خواه از دولت بایدن درخواست کرده اند که از مذاکرات با ایران بر سر امضای یک توافق هسته ای، خارج شود.
به گزارش ایرنا، هرچه مذاکرات میان ایران و گروه ۱+۴ بیشتر پیش می‌رود و نشانه‌های پیشرفت این مذاکرات نمایان‌تر می‌شود، جنگ طلبان و مخالفان دیپلماسی در آمریکا همسو با رژیم صهیونیستی از این پیشرفت‌ها و رویکرد سازنده ایران برآشفته‌تر می‌شوند.
جنگ طلبان و تندرو‌ها در آمریکا، بی توجه به این حقیقت که آمریکا مسوول واقعی وضعیت کنونی بوده و با خروج یکجانبه از یک توافق بین المللی، تعهدات خود را نقض کرده است، در تداوم مخالفت با دیپلماسی، نسخه‌های حماقت بار می‌پیچند.
در واقع، لابی‌های صهیونیستی و آمریکایی با تلاش برای منحرف کردن مذاکرات به طرق مختلف در تلاش هستند این مذاکرات به نتیجه نرسد چرا که در برابر منطق محکم و استوار و نیز رویکرد سازنده دولت جدید و تیم مذاکره کننده ایران مستاصل شده اند.
یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا پیش از این در گفتگو با نشریه آمریکایی نیویورکر با اعتراف به اینکه از تمام گزینه‌های تحریم استفاده شده، به ناکارآمدی تحریم‌ها علیه ایران اذعان کرد.
این مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا اذعان کرد تحریم‌ها به وضوح نتیجه‌ای را که ما می‌خواستیم به همراه نداشته است.
این در حالی است که در نامه این ۱۱۰ قانونگذار جمهوریخواه آمریکایی آمده است: ما در این نامه از شما می‌خواهیم فوری از مذاکرات بی‌ثمر وین برای ورود مجدد به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) خارج شوید و در عوض تحریم‌های موجود علیه ایران به‌ویژه در رابطه با تجارت نفت بین ایران و چین را به صورت جدی اجرا کنید.
در این نامه که به رهبری مایکل مک کال، عضو ارشد امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا و ۱۰۹ قانونگذارجمهوری خواه دیگر امضا شده، با هراس از پیشرفت‌های برنامه هسته‌ای صلح آمیز ایران در چارچوب برجام و در پی بدعهدی آمریکا در خروج از این توافق بین المللی ادعا شده است تاخیر بیشتر برای اقدام در این زمینه تنها به فعالیت‌های بدخواهانه ایران، از جمله پیگیری برنامه هسته‌ای کمک می‌کند.

رسانه آمریکایی واشنگتن فری بیکن نوشته است این نامه نشان دهنده این امر است که جمهوری خواهان آمریکا به صورت متحد با پیوستن مجدد امریکا به برجام مخالف هستند.

قانونگذاران جمهوری خواه آمریکایی با عصبانیت و هراس از پیشرفت‌های هسته‌ای ایران و در حالیکه برنامه هسته‌ای صلح آمیز ایران تحت نظارت کامل آژانس بین المللی انرژی اتمی بوده است، افزودند که ایران با استفاده از سانتریفیوژ‌های پیشرفته و تولید تجهیزات برای چنین سانتریفیوژ‌هایی و همچنین ذخیره مقادیر فزاینده اورانیوم غنی شده با خلوص ۲۰ و ۶۰ درصد، برنامه هسته‌ای خود را پیش می‌برد. ایران همچنین به دانشی دست می‌یابد که غیر قابل برگشت است.
این جمهوری خواهان آمریکایی در حالیکه دولت بایدن تاکنون هیچ اقدام عملی برای بازگشت به برجام انجام نداده است، مدعی شدند در حالی که دولت آمریکا به طور مداوم تمایل خود را برای مذاکره در جهت بازگشت به برجام نشان داده است، ایران بازگشت به این توافق را برای [جامعه بین‌المللی]کم‌ارزش‌تر کرده است، زیرا به دستاورد‌های هسته‌ای بیشتر به دست آورده و به غروب این توافق هسته‌ای نزدیک‌تر شده است.
قانونگذاران آمریکایی با تکیه بر نسخه‌های شکست خورده برغم اذعان صاحبنظران و سیاستمداران آمریکایی بر ناکارآمدی این نسخه‌ها مدعی شدند که تنها افزایش تحریم‌ها و اجرای کامل محدودیت ها، حرکت ایران به سمت سلاح اتمی را متوقف می‌کند، نه مذاکرات بی پایان در وین.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل