بازدید 6239
۴

۶۰ درصد بانک‌ها و شرکت‌های دولتی زیان‌ده هستند

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ضمن موافقت با کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۱ نسبت به اختصاص اعتبارات هنگفت برای شرکت‌های دولتی و بانک‌ها انتقاد و عنوان کرد: دو برابر بودجه عمومی کشور متعلق به بانک‌ها و شرکت‌های دولتی است که ۶۰ درصد این بانک‌ها و شرکت‌ها زیان‌ده هستند.
کد خبر: ۱۰۹۷۹۴۳
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶ 09 January 2022


به گزارش تابناک خانه ملت، محمدرضا پور ابراهیمی داورانی در جلسه علنی امروز (یکشنبه 19 دی ماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیات لایحه بودجه 1401 عنوان کرد: دولت سیزدهم در شرایطی سکان اجرایی کشور را به دست گرفت که از مرداد ماه تاکنون نمی‌توانستند اهداف خود را برای حوزه‌های مختلف از جمله حوزه اقتصادی پیاده کنند لذا انتظار داشتیم لایحه تحولی دولت مبتنی بر اصلاح ساختار اقتصادی کشور ارائه شود که این لایحه تحولی در قالب لایحه بودجه به مجلس ارسال شد البته همه این موارد قید شده در لایحه بودجه بخشی از مواردی است که باید در حوزه اصلاح اقتصاد کشور اعمال شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به شرایط کشور، وضعیت کنونی و فشارهای سیاسی خارج از کشور باید به دولت اجازه دهیم تا اصلاح ساختار در نهایت استفاده از زمانی که دولت دارد، محقق شود.

وی با اشاره به صحبت‌های خود با رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: آنچه دولت زحمت کشیده است و در لایحه آورده بخشی از انجام کار بوده و دغدغه‌هایی که نمایندگان امروز مطرح می‌کنند کاملا به حق است. ما امروز به کلیات رأی می‌دهیم اما رأی ما با شروطی خواهد بود.

پورابراهیمی با برشمردن شرایط رأی برای حمایت از کلیات لایحه بودجه گفت: شرط اول برنامه مولدسازی جامع دارایی‌های دولت است، آنچه در لایحه آمده سرفصل حوزه تصمیمات نیست.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: نکته دوم در رابطه با حوزه بهره‌وری است، رقمی که باید از 3.5 درصد از 8 درصد رشد اقتصادی را پوشش دهد که این موضوع در لایحه تعیین تکلیف نشده است.

وی موضوع اصلاح شرکت‌های دولتی و بانک‌ها را یکی دیگر از ایرادات لایحه بودجه برشمرد و اضافه کرد: تغییراتی در این حوزه دیده نمی شود در حالی که 2 تا 2.5 برابر بودجه عمومی کشور متعلق به بانک‌ها و شرکت‌های دولتی است که 60 درصد این بانک‌ها و شرکت‌ها زیان‌ده هستند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: موضوع دیگر سقف استقراض دولت در لایحه بودجه است که این موضوع نیز باید در کمیسیون تلفیق اصلاح شود. همچنین موضوع تعیین تکلیف دارایی‌های دولت یکی دیگر از موضوعاتی است که باید روی آن بحث شود، در حال حاضر 1300 همت طرح‌های نیمه تمام و متوقف شده‌ای است که باید تعیین تکلیف شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: برآورد ما این است که حداقل دو هزار و 600 میلیارد تومان برای تعیین تکلیف این مهم نیاز است. اگر این موارد در کمیسیون تلفیق اصلاح شود لایحه می‌تواند به بهبود شرایط اقتصادی کشور کمک کند تا خروجی آن به نفع کشور باشد./

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۴
بشنو و باور نکن،
اگر زیان ده هستند پس این حقوقهای نجومی و آنچنانی در کنار پاداش های سرسام آور و تسهیلات بسیار فوق العاده ای که می گیرند از کجا می اید !!!
به احتمال قوی این مقادیر بهره مندی که دارند کم است و تشبیه اش کردند به زیان دهی.

در واقع مصداق مَثل معروف " قسم حضرت عباس یا دم خروس" شده
نگهداری شرکتهای زیان ده دولتی و عدم تغییر ساختار ان خیانت بزرگی به ملت میباشد که از دولت و‌مجلس انتظار داریم سال ۱۴۰۱ بدون حضور شرکت زیان ده دولتی و بانک ضرر ده دولتی باشیم
ازجمله این شرکتها میتوان به 2 شرکت خوشنام سایپا وایراخودرو اشاره کرد.که دولت محترم درراستای حمایت ازتولیدات اینها حتی سهم 3 درصدی واردات ازبازار راهم قدغن کرد وایندوشرکت با ترکیب حلبی وپلاستیک ضایعاتی 25 میلیون معجون بنام خودرو درست کرده وبه قیمت چندصدمیلیون به مردم فروختند ودرنهایت مقام وزارت صمت اعلام کرد که ایندو شرکت 200 تریلیون تومان بدهی وزیان انباشته دارند که لابد ازطرف بانک جهانی پرداخت خواهدشد.
بیشترین ضربه را کارمندان بانکها می خورند که میران بانکها برای خود شیرینی هزینه های پرسنلی را کم می کنند وامهایی تکلیفی را کاهش دهید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان