بازدید 4667

۲۰۰ کشته در پی حملات در شمال غرب نیجریه

مقامات محلی روز شنبه اعلام کردند که حدود ۲۰۰ نفر در روستاهای ایالت زامفارا در شمال غربی نیجریه در جریان حملات انتقام جویانه گروه‌های شبه نظامی کشته شده‌اند.
کد خبر: ۱۰۹۷۸۷۵
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۵ 09 January 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از "رویترز"، ارتش نیجریه پیش از این اعلام کرده بود که در ساعات اولیه روز دوشنبه هفته گذشته حملات هوایی را علیه اهدافی در جنگل گوسامی و روستای تسامر غربی در ایالت زامفارا انجام داده است که در این حملات، بیش از ۱۰۰ شبه نظامی از جمله دو تن از رهبران آن‌ها کشته شدند.

مردم محلی روز شنبه پس از آنکه ارتش نیجریه خاک سپاری دسته جمعی برای افراد کشته شده انجام داد توانستند به روستاهای خود بازگردند.

عمرو ماکری، یک فرد محلی که همسر و سه فرزند خود را در جریان این حملات از دست داده است گفت که حدود ۱۵۴ نفر از جمله چندین شبه نظامی توسط ارتش دفن شده‌اند. ساکنان محلی می‌گویند تعداد کل کشته‌ها حداقل ۲۰۰ نفر بوده است.

اما دولت ایالت زامفارا اعلام کرده است در طول این حملات ۵۸ نفر کشته شده‌اند.

رویترز روز جمعه گزارش داده بود که در حمله یک گروه ۳۰۰ نفره به ۸ روستا در منطقه آنکا در ایالت زامفارا، ۳۰ نفر از مردم محلی کشته شدند.

یک ساکن محلی که خواست نامش فاش نشود گفت حملات شبه نظامیان به مردم محلی می‌تواند در انتقام از حملات هوایی ارتش نیجریه انجام شده باشد.

شامل غرب نیجریه شاهد افزایش حملات از اواخر سال ۲۰۲۰ بوده است. موارد آدم ربایی‌های دسته جمعی و سایر جنایات خشونت آمیز نیز در این منطقه به شدت افزایش یافته و دولت این کشور نتوانسته است نظم و قانون را برقرار کند.

در رخدادی جداگانه، سخنگوی فرماندار ایالت کبی در شمال غربی نیجریه گفت: روز شنبه ۳۰ دانشجو ربوده شده از دانشگاهی در ایالت کبی آزاد شدند.

محمدو بوهاری رئیس جمهور نیجریه روز شنبه در بیانیه‌ای گفت که ارتش تجهیزات بیشتری برای ردیابی و از بین بردن باندهای جنایتکار که برای مردم وحشت ایجاد کرده‌اند، در اختیار گرفته است.

افراد مسلح در سال‌های اخیر حملات خود را به جوامع محلی منطقه افزایش داده و هزاران نفر را مجبور به فرار از خانه‌های خود کرده‌اند.

باندهای جنایتکار مسلح اغلب برای غارتگری، سرقت احشام و باج خواهی به شمال غربی و مرکز نیجریه حمله می‌کنند، اما حملات به مدارس و مراکز آموزشی نیجریه در دو سال گذشته افزایش یافته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل