بازدید 50960
دو هزار و نهصد و بیست و هفتمین بسته ویژه خبری «تابناک»

امیرآبادی: پنچ میلیارد دلار از منابع بلوکه شده کشور آزاد شد / نماینده مجلس: ۱۰ میلیون خانوار زیر خط فقر داریم / پاسخ سخنگوی شورای نگهبان به درخواست اسحاق جهانگیری / پاسخ کیهان به سوال «چرا در وین مذاکره می‌کنیم؟»

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند حمله روزنامه دولت به نمایندگان مجلس: می‌خواهند از دولت سهم خواهی کنند / بکتاش آبتین درگذشت / عقب‌نشینی مذاکره کننده روس؛ اولیانوف تولد ظریف را تبریک گفت / عضو کمیسیون امنیت ملی: سفر‌های استانی، حلقه مشاوران رئیس‌جمهور را شکسته است / کیهان: قتل ترامپ و پمپئو ماموریت الهی است / توییت علی مطهری درباره سوال‌های بی پاسخ حادثه هواپیمای اوکراینی ... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۰۹۷۸۱۷
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۷ 08 January 2022

بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

اگر تحریم های ضدایرانی ضرری برای ما ندارد، چرا در وین مذاکره می کنیم؟

روزنامه کیهان نوشت: وقتی می‌گوییم تحریم‌ها فرسوده و منسوخ شده، آیا منظورمان این است که تحریم‌های آمریکا علیه ملت ایران هیچ تأثیری در امور کشور ندارد؟ پاسخ منفی است. اقدام آمریکا در تحریم مردم ایران، اقدامی جنایتکارانه و غیرقانونی و غیرانسانی است و این اقدام بر کشور تأثیر دارد؛ اما به گفته کارشناسان و صاحب‌نظران، تحریم‌ها در بیشترین حالت حداکثر ٢٠ تا ٣٠ درصد تأثیرگذار است. حالا یک سؤال دیگر ذهن را درگیر می‌کند و آن اینکه؛ اگر حکایت آمریکا و تحریم‌های ضدایرانی، همان حکایت مرد لاف‌زن است، پس مذاکرات وین حول تحریم‌ها چرا انجام می‌شود و چرا ما در پی لغو کامل تحریم‌ها هستیم؟در پاسخ باید گفت که آمریکا از تحریم به‌عنوان ابزاری نامشروع در جهت سلطه‌گری، غارت و زورگویی علیه دیگر دولت‌ها و ملت‌ها استفاده می‌کند؛ هر چند ابزار تحریم، فرسوده و مستهلک شده است، ما به‌ دلیل آنکه اصل و اساس این اقدام را غیرمشروع و غیرانسانی و غیرقانونی می‌دانیم، از «مذاکره» به‌عنوان یک روش برای کنار رفتن آن بهره می‌بریم.

نماینده مجلس : ۱۰ میلیون خانوار زیر خط فقر داریم

روح‌الله ایزدخواه نماینده تهران در مجلس: لایحه بودجه ۱۴۰۱ با رویکرد عدالت اجتماعی نوشته نشده است و دوستان با همان نگاه تامین هزینه‌های دولت، نگاه پولی و جبران کسری بودجه و به صورت تعجب برانگیزی هم با نگاه رشدمحور بودجه را نوشته‌اند؛ یعنی رویکرد نظری بودجه محل ایراد است.من معتقدم این بودجه باید با یک رویکرد عدالت‌محور نوشته شود، مطلقاً فشار به اقشار ضعیف نیاید، هزینه‌های سبد خانوار ضعیف را افزایش ندهد و خط فقر را گسترش ندهد. ما الان ۱۰ میلیون خانوار زیر خط فقر داریم و مطمئنیم با اجرای حذف ارز ترجیحی به این تعداد افزوده خواهد شد./ ایلنا

جزییات ماجرای لو رفتن سوالات امتحان نهایی دانش‌ آموزان

خسرو ساکی، رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش: تا زمان ارسال رمز، بازگشایی و تکثیر سوالات، دسترسی به سوالات امکان پذیر نیست.تعداد انگشت شماری از دانش آموزان با استفاده از تلفن همراه که غیر قانونی با خود به جلسه امتحان می‌برند، تصویر سوالات را در فضای مجازی منتشر می‌کنند. این اقدام به معنای لو رفتن سوالات امتحانات نیست، زیرا این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که دانش آموزان در جلسه امتحان حضور دارند. با توجه به نشانه گذاری روی برگه‌های سوالات، دانش آموزانی که عامل انتشار تصویر سوالات در کانال‌های مجازی بودند، شناسایی و طبق مقررات با آنها برخورد خواهد شد./باشگاه خبرنگاران

حسین مرعشی: بعضی از هم پیمانان ما در سوریه از شهادت سردار سلیمانی استقبال می‌کردند؛ می‌توانند به ترامپ خط داده باشند!

دبیرکل حزب کارگزاران: ما با برخی هم پیمانان خود در سوریه در اواخر حضور سردار سلیمانی به اختلاف رسیده بودیم.سردار سلیمانی در آخرین دیدارمان مطالبی را بیان کرد که هنوز هم نقل آن را به لحاظ سیاسی جایز نمی دانم.هم پیمانان ما که بعدها در جنگ سوریه رقیب ما شده بودند می توانند به ترامپ خط داده باشند.سردار سلیمانی گفت، «اردوغان مخالف مصالحه در سوریه است.»/ جماران

رییس سازمان زندان‌ها: در سال‌های گذشته جمعیت زندانیان به‌شکل صعودی غیرمتعارفی درحال رشد بود

غلامعلی محمدی، رییس سازمان زندان‌ها:در سال‌های گذشته، جمعیت زندان‌ها با نرخ صعودی غیرمتعارفی درحال رشد بود و اقدامات کنونی سبب شد که حداقل جلوی نرخ رشد صعودی گرفته شود اما در شرایط فعلی باز هم وضعیت کیفری زندان‌های ما با شرایط نامناسبی مواجه است، چون تعداد زندانیان مستقر با ظرفیت اسمی زندان‌ها تطابق و سازگاری ندارد.

امیرآبادی: پنچ میلیارد دلار از منابع بلوکه شده کشور آزاد شد

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی گفت: طی چند ماه اخیر فروش منابع نفتی افزایش یافته و درآمدهای نفتی ما بیشتر شده است، حدود پنج میلیارد دلار از منابع بلوکه شده، آزاد شده که بخش عمده‌ای از آن وارد کشور و مابقی نیز تبدیل به خط اعتباری شده است.به گزارش پایگاه اطلاع رسانی احمد امیرآبادی فراهانی، این نماینده همچنین با تاکید بر ارتباطات خوب ایران با عراق اظهار داشت: با پاکستان نیز ارتباطات مالی به‌ خوبی پیش رفته و تبدیل به مبادله‌ها تهاتری شده است، این مسائل موجب می‌شود تا در موضوع روابط خارجی و تنگناهای اقتصادی گشایش‌هایی به وجود بیاید. وی افزود: دولت در کنار مذاکره‌های وین، در حال گفت‌وگو و رایزنی با کشورهای همسایه نیز است و اقدام‌های بسیار سازنده‌ای در این خصوص انجام شده از جمله اینکه با عربستان گفت‌وگوهایی آغاز شده و در سطح خوبی قرار دارد. همچنین به زودی امیر قطر به ایران سفر می‌کند و از سوی دیگر رئیس جمهور قرارداد گازی را با ترکمنستان منعقد کرده که بسیار مهم است زیرا وزیر نفت در دولت قبل موجب قطع ارتباط و بروز مشکل‌هایی میان دو کشور شده بود.

واکنش عبدالرضا داوری به اظهارات علم‌الهدی درباره حقوق کارگران و چلوکباب

پس از این که امام جمعه مشهد گفت که با یک سوم حقوق روزانه کارگر می‌تواند یک پرس چلوکباب بخورد، مشاور سابق احمدی‌نژاد در توئیتی جنجالی واکنش نشان داد.سید احمد علم‌الهدی در انتقاد به برخی اظهارنظرها درباره قیمت دلار گفته است: برخی می‌گویند یک روزی آمریکا مملکت ما را گرفته بود و دلار هم هفت تومان بود؛ آمریکا را بیرون کردیم و امروز دلار به ۲۰ و چند هزار تومان رسیده است. آن روز که دلار هفت تومان بود، یک کارگر با یک سوم مزد روزانه خود، برای ناهار چیزی بیشتر از نان‌، پنیر و انگور نمی‌توانست بخورد. در حالی که امروز یک کارگر با یک‌ سوم مزد روزانه خود برای ناهار حداقل یک چلوکباب می‌تواند بخورد.این اظهارات موجب شده که عبدالرضا داوری، مشاور سابق احمدی‌نژاد در توئیتر خود قیمت چلوکباب و حقوق کارگر را مقایسه کند.

«در سال ۱۳۵۷:
حداقل حقوق روزانه کارگران: ۲۱۰ ریال
قیمت چلوکباب کوبیده: ۵۰ ریال
در سال ۱۴۰۰:
حداقل حقوق روزانه کارگران: ۸۹۰ هزار ریال
قیمت چلوکباب کوبیده: ۶۱۰ هزار ریال
یک کارگر در سال ۱۳۵۷ با حداقل حقوقش چهار پرس و در سال ۱۴۰۰ یک پرس چلوکباب کوبیده میخرید.»

داوری در این توئیت با محاسبه قیمت‌ها، اظهارات علم‌الهدی را اینطور زیر سوال برده که الان با یک سوم حقوق کارگر نمی‌توان چلوکباب خرید، اما برعکس در سال ۵۷ کارگر با حداقل حقوق یک روز می‌توانست چهار پرس چلوکباب بخرد.

توییت علی مطهری درباره سوال های بی پاسخ حادثه هواپیمای اوکراینی

علی مطهری در توییتر نوشت: درباره سقوط هواپیمای اوکراینی سوالات متعددی مطرح است؛ از جمله اینکه چرا اجازه پرواز داده شد و چرا از کاربر غیرماهر در سامانه دفاع هوایی استفاده شد؟ اما وقتی اتفاق افتاد، نحوه رفتار ما مهم است. همسر خلبان اوکراینی گفته بود، حتی یک نامه عذرخواهی از طرف دولت ایران برای من نیامد!

کیهان: قتل ترامپ و پمپئو ماموریت الهی است

پس از اظهارات رئیس جمهور و چند تن از مقامات نظامی ایران مبنی بر اقدام جمهوری اسلامی برای «قصاص» عاملان ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس، روزنامه کیهان ضمن تایید قریب الوقوع بودن انتقام گرفتن از ترامپ و پمپئو، این اقدام را «ماموریت الهی» دانست.کیهان در ستون گفت و شنود خود نوشت: «گفت: مایک پمپئو وزیر خارجه سابق آمریکا طی نامه‌ای به بایدن از او خواسته است تهدید ایران به انتقام خون سردار سلیمانی را جدی بگیرد و سطح و میزان محافظت از او و ترامپ را افزایش دهد.

گفتم: افزایش تعداد محافظان پمپئو و ترامپ خواسته ایران نیز هست!

گفت: ما چرا باید خواستار افزایش حفاظت از این تروریست‌های وحشی باشیم؟!

گفتم: برای اینکه به قول سردار قاآنی فرمانده سپاه قدس، انتقام از این جرثومه‌های فساد را از درون خانه‌های خودشان و از طریق افراد کنار دست خودشان انجام می‌دهیم.

گفت: حیوونکی‌ها حالا دیگر باید از سایه خودشان هم وحشت داشته باشند. لازم نیست قاتل آنها از ایران رفته باشد. همه نیروهای مقاومت که در تمامی نقاط جهان حضور دارند می‌توانند مجری این ماموریت الهی باشند.

گفتم: یارو یکدفعه متوجه شد که ملک‌الموت به سراغش آمده، برای اینکه رد گم کند شیشه شیر کودکی را به دهان گذاشت که یعنی طفل شیرخوار است! و ملک‌الموت گفت؛ شیرتو بخور می خوام ببرمت دَدَر!»

عضو کمیسیون امنیت ملی: سفرهای استانی، حلقه مشاوران رئیس‌جمهور را شکسته است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، سفرهای استانی رییس جمهور را مثبت ارزیابی کرد و خواستار استفاده از ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان در این سفرها شد. جلیل رحیمی جهان آبادی درباره آثار سفرهای استانی رئیس جمهور اظهار کرد: در هر دولتی، رییس جمهور در حلقه مشاوران، کارشناسان و متخصصان حوزه‌های اقتصادی و صنعتی قرار دارد و در هر تغییری که در هر دولتی رخ می‌دهد، فقط جای کارشناسان و متخصصان تغییر می‌کند.وی افزود: در سفرهای استانی این حلقه شکسته می‌شود و رئیس جمهور و وزرا مستقیم با مدیران محلی، مردم، نخبگان و طیف‌های مختلف ارتباط برقرار کرده و مسائل و مشکلات را در بازدیدهای میدانی لمس کرده و راهکارهایی که مردم و مدیران محلی و گروه‌های مرجع و مسوولان محلی دارند، به اطلاع رئیس جمهور و وزرا می‌رسانند و این موضوع در تصمیم‌گیری‌های کلان بسیار موثر است.

«نادر طالب‌زاده» در سی‌سی‌یو بستری شد

نادر طالب‌زاده مجری و کارگردان سینما و تلویزیون در پی تشدید بیماری به بخش سی‌سی‌یو منتقل شد.محمدرضا شهبازی مجری مراسم افتتاحیه دوازدهمین جشنواره فیلم «عمار»، این خبر را شامگاه ۱۸ دی ماه در خلال این مراسم بیان کرد.او از حضار خواست تا برای سلامتی او دعا کنند و ابراز امیدواری کرد تا پایان این دوره از جشنواره خبر سلامتی این هنرمند مخابره شود.

پاسخ سخنگوی شورای نگهبان به درخواست اسحاق جهانگیری

سخنگوی شورای نگهبان درباره درخواست برخی نامزدهای ریاست جمهوری درباره دلایل رد صلاحیت و امکان اصلاح قانون توضیح داد.هادی طحان نظیف در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، در پاسخ به سوالی درباره درخواست برخی نامزدهای ریاست جمهوری درباره دلایل رد صلاحیت و امکان اصلاح قانون، گفت: ما همیشه از اصلاح قانون انتخابات استقبال کردیم و در یک ماه گذشته چند عضو شورای نگهبان این موضوع را گفتند، طبیعتاً اگر قانون تغییر کند ما پایبند هستیم.

گفتنی است، اخیرا، اسحاق جهانگیری، اسحاق جهانگیری در مراسم پنجمین سالگرد رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی، با اشاره به رد صلاحیتیش در انتخابات ریاست جمهوری، گفت: سال ۹۶ در انتخابات ثبت نام کردم و تأیید صلاحیت شدم و سال ۱۴۰۰ همین شورای نگهبان، من را رد صلاحیت کرد. قبل از جلسه سران قوا با یکی از مسئولین امنیتی کشور جلسه داشتم و گفتم از نظر اقتصادی، اخلاقی و توان مدیریتی پرونده من روشن است و هیچ دغدغه‌ای ندارم؛ در این جلسه هم هیچ کس نخواهد فهمید که چنین اتفاقی برای من افتاده و با قدرت کار‌های خود را دنبال می‌کنم، ولی این کار‌ها به ضرر کشور و شورای نگهبان است. همان موقع مصاحبه کردم و گفتم هر دلیلی که به شما داده اند را شما منتشر کنید و هنوز بر همان نظر هستم.

عقب‌نشینی مذاکره کننده روس؛ اولیانوف تولد ظریف را تبریک گفت

نماینده ارشد روسیه در مذاکرات وین که توئیتی توهین آمیز علیه وزیر خارجه سابق کشورمان، منتشر و سپس آن را حذف کرد، بود، در توئیتی جدید تولد ظریف را تبریک گفت و نوشت: من در تعدادی از جلسات با حضور او شرکت داشتم و احساس توام با احترامی برای او قائل هستم.

میخاییل اولیانوف در توئیتر نوشت: به آقای ظریف بابت تولدشان تبریک می گویم. من در تعدادی از جلسات با حضور او شرکت داشتم و احساس توام با احترامی برای او قائل هستم. ما نمونه های بی شمار از همکاری ایران و روسیه در بحث برجام را فراموش نخواهیم کرد.

بکتاش آبتین درگذشت

ناصر زرافشانی ضمن تایید خبر درگذشت بکتاش آبتین نویسنده و فیلمساز گفت: در حال حاضر در بیمارستان و مشغول انجام تشریفات اداری برای صدور گواهی فوت هستیم. بکتاش آبتین متولد ۱۳۵۳، شاعر و فیلمساز از پنجم مهر ۱۳۹۹ در زندان اوین در حال گذراندن محکومیت شش ساله خود بود. وی در زندان دو بار مبتلا به کرونا شد.

حمله روزنامه دولت به نمایندگان مجلس: می‌خواهند از دولت سهم خواهی کنند

روزنامه ایران، روزنامه رسمی دولت با اشاره به انتقاد‌های نمایندگان از حذف ارز ۴ هزارو ۲۰۰ تومانی نوشت: حال که دولت مسئولیت انجام این کار سخت را -که دولت قبل و مجلس تن به آن ندادند- بر عهده گرفته است، هجمه رسانه‌ای و بدون پشتوانه کارشناسی روشن، نشان از بی‌مسئولیتی در قبال مسائل سرنوشت‌ساز اقتصادی است؛ چه آنکه اگر این هجمه‌ها از تریبون نمایندگی مردم برخیزد، دوچندان ناصواب خواهد بود. آنچه مشخص و همواره مورد تأکید بوده، هماهنگی قوای سه‌گانه در اراده، تصمیم و عمل برای کاهش مشکلات و بازسازی اقتصادی کشور است. همچنین نه تنها باب نقد بسته نیست بلکه دولت همواره محتاج نقد و ارائه نقطه‌نظرات کارشناسان است، اما بیان بی‌پروای سخنانی از تریبون‌های رسمی که پشتوانه کارشناسی آن مورد تردید است و همچنین اراده سهم‌خواهی از دولتی که مسئولیت حل مشکلات اقتصادی ویران کننده و تلنبار شده را برعهده گرفته، به نوعی نپذیرفتن نقش خود در رفع مشکلات مردم است.

وزیر خارجه طالبان عازم تهران شد

سخنگوی وزارت خارجه طالبان اعلام کرد که یک هیات بلندپایه در رأس وزیر خارجه طالبان برای دیدار با مقامات ایران عازم تهران شد. عبدالقهار بلخی» سخنگوی وزارت خارجه طالبان اعلام کرد که یک هیات عالی‌رتبه به سرپرستی «امیرخان متقی» وزیر خارجه طالبان عازم تهران شده است. بلخی گفت که هیات طالبان در این سفر درباره مسائل سیاسی، اقتصادی، ترانزیتی و مهاجرین افغان رایزنی‌هایی خواهد کرد. سخنگوی وزارت خارجه طالبان اظهار داشت، پیش از این سفر نشست تدارکاتی در محل وزارت خارجه افغانستان برگزار شد و پس از بررسی‌ها، موضوعات مهم در دستور کار قرار گرفت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۵
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۹۹
ملتی که به روحانی هشت سال وقت دادید یک سال به رئیسی وقت بدید
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
منظورت ۴۳ سال هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
در طی همین 5 ماهه مشخص شد چکاره است .
ناشناس
| Canada |
۱۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
فعلا یه چند صباحی هم بااین توافق بدون تضمین حال میکنند تا دوباره ترامپ بیاد و دوباره بزنه زیر برجام و البته ایندفعه میتونه مکانیزم ماشه راهم فعال کنه چرا؟ چون دوباره میشیم ۱
امیرآبادی: پنچ میلیارد دلار از منابع بلوکه شده کشور آزاد شد

دوباره ۲۰۰ تومانه دلاردارزون شد و ازادسازی منابع اغاز
از نرخ تورم و حذف ارز ۴۲۰۰ پیدا است منابع چه عالی ازاد شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
خوش به حال اختلاسگران
دستور میدهم یک میلیارد دلارش را به من بدهید
چرا به پاكستان در جهت ايجاد خط لوله گاز فشار نمىاوريد
چرا در وين با امريكا راجع به اين خط لوله مذاكرة نميكنيد
واقعا خجالت آور است که ایران 1400 را مقایسه می کنند با ایران 1300. چرا این آقایان به خودشان زحمتی نمی دهند وضعیت مردم امارات و قطر و بحرین 1400 را با وضعیتشان در سال 1300 مقایسه کنند؟ اگر مردم میخواستند همانند سال 1300 زندگی کنند که انقلاب نمی کردند و شماها را بر سر قدرت نمی آوردند. فراموش کرده اید شعارهای سال 1357 را. فقط برای یاد آوری افراد فراموشکار: ما هم این دنیای شما را خواهیم ساخت هم آن دنیای شما را. آب و برق و گاز را مجانی می کنیم. ما چنین می کنیم و چنان می کنم. آیا در سال 57 شعار مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا داده می شد؟ آیا شعار ما باید اسرائیل را نابود کنیم داده می شد؟
این پنج میلیارد تا الان سی بار آزاد شده.
پس حدودا ۴۰ میلیون نفر زیر خط فقر داریم. بعضی ها اگر از این درد بمیرند رواست.
این خبر خوبی برای دولت ومردم است که حداقل پنج میلیارد دلار از دارایی بلوکه شده آزاد شده است واین نوید خوبی برای آینده میباشد که میشود با دیپلماسیی احقاق حق نمود ومشکلات اقتصااددی از این دست را حل وفصل نمود
کیهان جان شیرتو بخور شاید تو رو هم ببرند ددر
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
خخخخ کیهان به خیال بافی رو آورده. یا اینکه مسئولین ایران بعد یه مدت به خاطر زیاد خوردن قاط میزنند.
چرا دروین مذاکره می کنیم؟
جناب کیهان.ماکه 70درصد نابسامانی ها که به قول شما ریشه داخلی داردرا تحمل کردیم.اون 30 درصد تحریم روش.
از وین برگردید و با قبول مجدد برجام دوباره زیر بار نظام سلطه نروید.
به قرآن اگه این ۵ میلیارد هم معلوم باشه کجا خرج شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
مرد حسابی متوجه هستی چه میگی ؛ لبنان ،سوریه ، فلسطین ،عراق ،غزه ،و دهها کشور مسلمان مستحق تر از ما !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
برادر حسین ذهنتو با اینطور مسائل سنگین درگیر نکن. عدم توانمندی خودتم گردن معیشت الهی ننداز. بیا فعلا بگو پولهای که باسم روزنامه کیهان گرفتی چیکارشون کردی.
برادر حسین ذهنتو با اینطور مسائل سنگین درگیر نکن. عدم توانمندی خودتم گردن معیشت الهی ننداز. بیا فعلا بگو پولهای که باسم روزنامه کیهان گرفتی چیکارشون کردی.
کیهان میگوید از نظر کارشناسان تحریم حداکثر 30 در صد تاثیر دارد. اما کدام کارشناس، مثل علم الهدی که در مورد خوردن چلوکباب نظر داده است. همین کارشناسان کشور رابدبخت کرده اند
واکنش عبدالرضا داوری به اظهارات علم‌الهدی درباره حقوق کارگران و چلوکباب!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
آقای داوری در واکنش به اظهاران آقای علم الهدی حقوق کارگران در قبل از انقلاب را روزانه 210 ریال و به عبارتی ماهیانه 630 تومان اعلام کرده اند !!!!!!!!!!!!!!!! رقم عجیبی که کارمندان با رتبه بالا نیز این میزان دریافتی نداشتند ! هر چند با توجه به سن آقای داوری که در زمان پیروزی انقلاب ایشان فقط 5 سال سن داشتند این اشتباه راجع به حقوق کارگران زیاد عجیب نیست ولی با توجه به وضعیت گروهی ایشان متاسفانه ارائه آمار از طرف ایشان آنگونه است که به نفع ایشان و هم گروهی های ایشان باشد !
من يادم دو روز بعد از صحبت تلفنی پوتین و ترامپ سردار به شهادت رسید احتمالآ کار روسیه بوده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
بابا بیدار شو
دفعه اول در زمان اوباما ۱۵۰ میلیارد دلا گرفتید و معلوم نشد که باش چه کردید حالا با چند میلیارد دلار چه میتوانید بکنید دو تا موشک ماهواره ای به هوا پرتاب کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
با این پول میشد اروپا را خرید!!!!!
از این پنج میلیارد آزاد شده، هیچ چیزش به ما نمیرسه
آقازاده ها در اروپا و امریکا و همچنین گروه های نیابتی ایران در منطقه باید از شنیدن این خبر خوشحال باشند
برای علم الهدی فرق نداره چون در هر دو دوره براش رایگان حساب میشد
هر جا رذالتی رخ بده رد پای اردوغان هم مشهوده
اسرائیل هی ترور و خرابکاری میکنه ولی یک کلمه حرفشو نمیزنه
ولی ما هیچ کار نکرده دائم داریم حرفشو میزنیم
کیهان مرد باش و این مأموریت الهی را خودت انجام بده!!!!
راست حسینی با حقوق علم الهدی چند پرس چلوکباب می توان خورد
صحبت های آقای اعلم الهدی آدم را یاد صحبتهای مرحوم آیت الله شیرازی در اواخر عمرشان می اندازد یا اینکه کارگری که ایشان سراغ دارند دستمزد روزانه بالای ۲۰۰ هزار تومان میگیرد که می تواند با یک سوم آن چلوکباب بخورد .
حالا ببینید توجیهات خنده دار مخالفین قبلی و سینه چاکان فعلی مذاکرات برجام را (از جمله کیهان)!!! حاضرند مملکت رو فدای سیاست بازی خودشون کنن!!
بکتاش چرا به پنج سال زندان محکوم شد به کدامین گناه
کارگر کوبیده 61 تومنی بالاشهری نمی خوره
کارگر کوبیده 61 تومنی بالاشهری نمی خوره
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
نه بابا.
ارزیابی 20-30 درصدی آثار تحریم بر کشور واقعا خنده دار و نشان دهنده عمق غفلت و بی سوادی کیهانی هاست!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
البته ، چون 80-70 درصدش داخلیست
حالا هر چی بگیم سانسور میکنی خوش باشید دور هم با این مملکت دلریتون تا وقتش
تحریمها کشور و اقتصاد رو فلج کرده و دولت خودی هم کاری ازش یر نمیاد بعد میگه تحریم 20-30 درصد برکشور تاثیر گذاشته!!! واقعا کسی که خودش رو بخواب میزنه چطور میشه بیدارش کرد؟!
حاج حسین بپا تو رو ددر نبرن!!!
توجیه کیهان برای زیر سیکل توجیه خوبی هستش
اگر نفس آقای علم.... از جای گرم بلند نشود باید شک کرد!!!
گفته میشود جوجه را آخر پاییز میشمارند ؟‌آخر پاییز بیش از صد روز از تولید آخرین جوجه گذشته ،و‌جوجه دیگر بزرگ شده به نحوی که نه زیر پا له میشود ،و نه‌کلاغ آنرا میخورد .آ‌نه‌در آب می افتد ،و خفه میشود ، عملکرد دولت مردان هم اینگونه است ،اگر در پایان صد روزه روند رفاه مثبت باشد ،‌دولت موفق عملکرده و‌میتواند چهار سال آینده را با موفقیت سپری کند ،، اما اگر نه‌ اگر همهٔ‌ ارکان حکومت و حتی نیروی زر و زور‌و‌هستهٔ‌قدرت پشتیبانش باشد بقینا شکست میخورد ؟ نمونهٔ‌ آنرا داشته ایم ؟ با دروغ و‌فریب و فریاد و انحصار نمیشود درک و فهم مردم را از بین برد ،ممکن است برای مدت کوتاهی بشود دهن مردم را بست ،اما بعدا با شدت بیشتری بازمیشود ؟‌تا یک جایی میشود آشتی ملی ایجاد کرد اما از یکجایی ببعد دیگر نمیشود ،قبل از اینکه نشود ترمیمش کرد .اقدام کنید ، فقر دیگر در ایران قابل تحمل نیست؟
چلو کباب ۶۱ هزار تومنی کسی سراغ داره کجاست
کیهان کلا با گفتم گفت در حال چیدن مقدمات یک جنگ تمام عیار است که ایران را ویرانه تحویل نسل بعدی بدهد .
اگر از نظر کیهان تحریمها فقط ۲۰ درصد موثر هست پس چرا وضعمون هر روز بدتر میشه ؟ ۸۰ درصد علت این موضوع کجاست ؟ خود کیهان نیست ؟!!!
وزیر خارجه تروریست های آدم کش که گماشته آمریکا هستند به ایران آمد که کاملا با موازین اسلا م مغایرت دارد
چه جکهایی ازاد شدن 5 میلیارد دلار و مضخرفات شریعتمداری
گفتم کیهان شب عید نزدیک است گفت خوب.گفتم لطفا تیراژ روزنامه را بالا ببرید گفت برای چی .گفتم برای خانه تکانی و نظافت شیشه ها لازم است
عجب! ایران دولت طالبان را به رسمیت نشناخته, چگونه مقام بلند پایه طالبان به ایران سفر می کند! گفته شده است این سفر به دعوت وزارت خارجه صورت می گیرد! این یک بام و دو هوا برای چیست؟ بابا یازنگی زنگ یا رومی روم.
"ما . . . از «مذاکره» به‌عنوان یک روش برای کنار رفتن آن بهره می‌بریم" خوب شد که روحانی و ظریف رفتند و قبح مذاکره از بین رفت، به قول طلبه های قمی: ای آنکه مذاکره شعارت استخر فرح در انتظارت ! انشاءالله تعالی
جناب امیر آبادی با کشور پاکستان هم تهاتر؟
این که کشوری بگوید هر که با من مراوده اقتصادی دارد و میخواهد ادامه دهد باید با کشور ایکس رابطه اقتصادی نداشته باشد عمل ظالمانه و غیر انسانی انجام داده؟
. آن روز که دلار هفت تومان بود، یک کارگر با یک سوم مزد روزانه خود، برای ناهار چیزی بیشتر از نان‌، پنیر و انگور نمی‌توانست بخورد. در حالی که امروز یک کارگر با یک‌ سوم مزد روزانه خود برای ناهار حداقل یک چلوکباب می‌تواند
خدا انشالله کمی مرام و کمی هم پول به مردم بده
داوری در این توئیت با محاسبه قیمت‌ها، اظهارات علم‌الهدی را اینطور زیر سوال برده که الان با یک سوم حقوق کارگر نمی‌توان چلوکباب خرید، اما برعکس در سال ۵۷ کارگر با حداقل حقوق یک روز می‌توانست چهار پرس چلوکباب بخرد
در انزمان یک روحانی برای هر روزه ۵ توان میگرفت ...
یعنی ملت ایران باید شرحه شرحه شوند تا آقایان بفهمند مذاکره ضروری است؟ مردم ما چه قدر دیگر باید هزینه آموزش شما را بدهند؟ امان از حرص دنیا
منم اگر حقوقم بالا ۲۰۰ ملیون بود اصلا تحریم را به تمسخر میگرفتم
هر چند ابزار تحریم، فرسوده و مستهلک شده است، ما به‌ دلیل آنکه اصل و اساس این اقدام را غیرمشروع و غیرانسانی و غیرقانونی می‌دانیم، از «مذاکره» به‌عنوان یک روش برای کنار رفتن آن بهره می‌بریم.
باید به این آقا گفت زرشک .!!! استاد سفسطه اگر تحریمها به ظن شماها زورشون رو زدن کمال بی عقلی است که مملکت را معطل لغو آنها بکنیم.
افغانستان وزیر خارجه اش را زودتر به تهران فرستاده و زنبیل گذاشته

تا از محل ۵ میلیارد دلار آزاد شده ما ، زودتر از نوبت بقیه

دلارهایش را بگیرد و برگردد !!!
سال گذشته آمار زندانیان رو به تزاید بود امسال جلوی آنرا گرفتیم مثلا چه شق القمری کردید ؟
من میدونم چکار کردید اکثر قریب به اتفاق دزدان را رها کردید ، به خدا سه بار باغم رو ودو بار ساختمانم رو در این سه ساله دزد برده به پل جلوی در و قالپاق چرخ هم رحم نمی کنند . چند ماه پیش دو هفته می خواستم‌ برم‌مسافرت خودم آدم فنی ای هستم در ورودی را جوش کردم ترانس رو بردم‌گذاشتم خونه بابام ، موقع برگشت با فرز جوش را بریدم به هر کی می گم‌خنده اش میگیره وسری به نشانه تاسف می تابونه چکار کنم عاصی شدیم .
آقای اسحاق جهانگیری. بعد از پایان وزارتش در وزارت صنایع . پرونده ای در دیوان محاسبات کشور داشته که مبلغ شش میلیارد تومان. برداشت غیر قانونی داشته است و دیوان وی را محکوم نموده و حکم دوسال انفصال از خدمت.و جزای نقدی صادر کرده است اونوقت میگه من مشکلی ندارم
جالبه
جناب کیهان برای ۲۰یا ۳۰درصد تاثیر تحریمها لازم نیست این قدر خودتون رو به زحمت بندازید .
اگر تحریم های ضدایرانی ضرری برای ما ندارد، چرا در وین مذاکره می کنیم؟
کاملا تحلیل من در آوردی است
اگر تحریم های ضدایرانی ضرری برای ما ندارد، چرا در وین مذاکره می کنیم؟
کاملا تحلیل من در آوردی است
در پاسخ به کیهان ریاکار : نماینده مجلس : ۱۰ میلیون خانوار زیر خط فقر داریم
تحریمی هم اگر در کار نباشد ما خودمان همدیگر را از بین می بریم. ببینید چند درصد از گرانی ها مربوط به تحریم است. دلار می شود 30 تومان قیمت ها افزایش می یابند . می شود 20 تومان باز هم افزایش می یابند. مجددا می شود 30 تومان باز افزایش می یابند . در بعضی از اقلام که نگاه می کنی نرخ برابری بسیار بیشتر از قیمت اسمی دلار می باشد.
یه کلام از مادر عروس بشنو!

شریعتنداری! در دولت قبل می گفت تحریم یک فرصت و باعث پیشرفت است حالا یواش یواش داره دیدگاهش رو عوض می کنه! خداا آخر و عاقبتمون رو بخیر کنه با این متخصصین همه امور.
قدیما می گفتند هدف وسیله رو توجیه می کنه الان رفتار ایشون میگه وسیله هدف رو توجیه می کنه.
خوب است پول پی انداز زمان آقای روحانی حالارسیده
۱۰ میلیون خانوار زیر خط فقز
یعنی
30 میلیون نفر

علی برکت الله
رياضيات آقاي علم الهدي مانند ديگر درس هاش كمي ضعيفه !!
آقای علم الخدا حالا که دامادت رئیس جمهور است میشه کمتر صحبت کنید
خداوند رحمت كنه. روحش شاد
علم الهدی خود و خانواده اش در رفاه صد در صدی هستند و با شکم سیر خبر از فقرایی که امثال وی باعث فقرشان شده اند ندارد و ... چنین اظهار نظرهائی می کند.
دولت سخنگو نداره اعلام کنه اموال ایران آزاد شده؟
فرمودن 5 میلیارد دلار از پول های بلوکه شده ایران ازاد شد
خبر خوبی بود
5 میلیارد رو ضرب در دلار 25 هزار تومانی کنید یک پول سنگینی میشود ...

ولی ما هیچ چیزی احساس نکردیم و هیچ اتفاق خوشایندی در زندگی ما حادث که نشد هیچ زندگی سخت ترم شد !
کیهان: قتل ترامپ و پمپئو ماموریت الهی است ..آمریکا مثل ایران نیست اونا رفتن سر خونه زندگیشون دیگه پست . مقامی ندارند.بعدش هم زشته واقعا زشته این حرفا
پس طبق گفته کیهان نیتجه میگیریم این همه مسائل و مشکلات که مردم رو به فلاکت و بعضا به هلاکت انداخته 70 تا 80 درصدش بدلیل بی کفایتی و بی لیاقتی مسئولینی است که در ادوار مختلف سکاندار هدایت کشور بوده اند تحلیل کیهان جالب بود دمش گرم که بی پرده سخن گفت
چرا انتقاد از حذف دلار 4200 غیر کارشناسی و بی مسئولیتی است"شان از بی‌مسئولیتی در قبال مسائل سرنوشت‌ساز اقتصادی است" چرا اینکه اینهمه ارگان و سازمان و نهاد و نیرو و... نمی توانند تخصیص ارز به نهاده ای دامی را کنترل کنند بی مسئولیتی قلمداد نمی شود چرا در اجرای یک کار کوچک ناتوان و اجرا را به دلال ها و سودجویان باخته اند برای چه باید توان کم کاری آنها را مردم با تورم حاصل از حذف ارز 4200 بدهند یک بار هم که شده نشان دهید می توانید موارد اینچنین را کنترل مدیریت و اجرا کنید
درباره رایزنی مهاجرین ، دو طرف عامل مهاجرت وجنگ باید تبعات مهاجرین را بپذیرند.نه اینکه یکی ازمهاجرین قانونی هزینه بگیرد و سالانه ۵۰۰ هزار نفر از مهاجرین را اخراج کند و دردهها سال جنگ افغانستان مرزهای خود را ببندد ودیوار ومسلسل مستقر کند .و آنهایی را که از شر طالبان بطور قاچاق وارد می شوند در مرز هدف گلوله قرار دهد .
حتما این 10میلیون زیر فقر فقط از اطرافیان نمایندگان می باشد پس بقیه چی؟
گویا در کوچه آقای علم الهدی نان و پنیر و انگور خیلی ارزون هست.
در سال 1357 قیمت سکه تمام 4200 ریال و قیمت هر دلار آمریکا حدود 100 ریال و حداقل دستمزد ماهیانه 6300 ریال بوده است.
جناب جهانگيري از كدوم توان مديريتي حرف مي زنه؟ آقاي جهانگيري در مناظره رياست جمهوري سال 96 در مقابل دوربين ادعا كرد كه از سوابق اجرايي برخورداره! ادعايي كه باتوجه به عملكردش در هشت سال گذشته بعنوان معاون اول روحاني، كاملا كذب و دروغينه.
آنقدر چلوکباب چلوکباب کردید که شکممان به قار و قور افتاد رفتم به نزدیکترین چلوکبابی دیدم یک پرس چلوکباب معمولی را 66 هزار تومان با ماست و نوشابه 78 هزار تومان نگاه به جیبم کردم دیدم امروز فقط 85 هزار تومان درآمد داشته ام با لب و لوچه آویزان برگشتم و به همان نان و تخم مرغ قناعت کردم مدیون من و خانواده ام هستید یک بار دیگر صحبت از چلوکباب کنید. در ضمن مگر من کارگر خانواده ندارم جناب علم الهدی با پول یک روز کارگر یک پرس را مدنظر قرار داده است در زمان رژیم گذشته پدرمان هربار چلوکباب می خرید برای همه خانواده می خرید شاید الان همه تک خور ضده اند که ایشان فقط به شکم خود کارگر توجه داشته است و مابقی خانواده اش را فراموش کرده.
این پنج میلیارد دلار دست اونا میموند بهتر بود... این پولها بیاد معلوم نیست کجا میره و برای کی خرج میشه که رضایتی توش نیست
به به جناب شریعت مداری! مشابه این نظرات رو تا چند ماه پیش نداشتند.
تو رو خدا کیهان رو بیخیال شید
خوشا بحالتون افتخار کنید به اینکه توانستید یک میلیون خانواده رو به زیر خط فقر ببرید و بقیه رو هم در صف نگه داشتید که ببرید زیر خط فقر!
اگه یارانه بدید بیشتر می تونید ببرید زیر خط فقر!
آقایان کیهان لطفا" بفرمایید همین چند روز اخیر به این نتیجه رسیدید ؟ چون قرار بود با مشت به دهان هر که حرف از مذاکره بزند ، بزنید .
قیمت یک عدد تخم مرغ در سال 57 4 ریال و الان 1600 تومان نرخ دستمزد آن سال 630 تومان و الان 2700 تومان
همچنین قیمت یک کیلو پنیر هم 7 تومان و الان بین 30 الی 35 هزار تومان (غیر بسته بندی) نان سنگک 1 تومان و الان 2 هزار تومان قیمت انگور 2 تومان آن زمان و الان تقریبا 10 الی12هزار تومان قیمت گوشت 23 تومان آن زمان و الان 160 هزار تومان مرغ که اصلا آن زمان توان خرید نداشتند ولی الان می توان خرید
به غیر گوشت که کاهش قدرت خرید یافته بقیه موارد تقریبا بهتر است
طالبان را به رسمیت شناخته ایم که وزیر امورخارجه اش به ایران دعوت کرده ایم؟دم خروسیا قسم به رسمیت نشناختن طالبان رابپذیریم؟
وحی جدید به کیهان رسید «ماموریت الهی» برای قتل ترامپ و پمپئو
ما الان ۱۰ میلیون خانوار زیر خط فقر داریم؟؟؟؟؟!!!!
واقعا
آبتین بکتاش
آقای جهانگیری خدمتت عرض کنم که اصلاح‌طلبان اکثرا دارای فساد اقتصادی هستند و بهتر است بروند و برای همیشه گم شوند
ماديگه به نان خشك عادت كرديم!نوش جان آقازاده ها.
آقای جهانگیری یکم سواد داشته باش.۸سال مملکت بخاطر بی سوادی شما سوخت.شورای نگهبان موظف به انتشار دلایلش نیست،ولی شما که جوابیه شورای نگهبان دستتونه چرا مناشر نمی کنید؟
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر