بازدید 5844

عقب‌نشینی کانادا از تحویل واکسن کرونا به دیگر کشورها

کانادا تنها حدود یک چهارم از دوزهای واکسن وعده‌ داده شده را به کشورهای کمتر ثروتمند تحویل داده است و زمان تحقق این وعده مشخص نیست.
کد خبر: ۱۰۹۷۵۳۳
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵ 07 January 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا از سی‌بی‌سی‌نیوز، کانادا در سال ۲۰۲۱، قول داد تا ۵۰ میلیون واکسن کرونا را از قراردادهای خود و حداقل ۱۵۰ میلیون دوز را از طریق کمک های مالی به اتحاد به اشتراک گذاری واکسن (کوواکس) اهدا کند.

تا به امروز کانادا ۱۲.۷ میلیون دلار به صورت مستقیم و ۵۴۵ میلیون دلار پول نقد را برای خرید ۸۷ میلیون دوز دیگر اهدا کرده است.

کوواکس می گوید هنوز نمی‌تواند جزئیات مربوط به دوزهای خریداری شده را گزارش دهد، زیرا هنوز در مورد قیمت ها با سازندگان واکسن مذاکره می کند.

وعده کانادا این بود که تمام دوزها و کمک‌های نقدی تا پایان سال ۲۰۲۲ تحویل داده می شود، اما منتقدان، از جمله تدروس ادهانوم، مدیرکل سازمان بهداشت جهانی می‌گویند کشورهایی مانند کانادا واکسن ها را به هزینه ملت‌های فقیر ذخیره کرده‌اند.

او گفت: پایان دادن به نابرابری بهداشتی، کلید پایان دادن به پاندمی باقی می ماند.

کواکس امیدوار بود تا پایان سال ۲۰۲۱ دو میلیارد دوز را به کشورهای کم درآمد و متوسط درآمد ارائه دهد، اما به دلیل کمک‌های آهسته از کشورهای ثروتمند و تاخیر تحویل مستقیم سازندگان واکسن کمتر از نیمی از آن را مدیریت کرده است.

هدف سازمان بهداشت جهانی واکسینه کردن ۴۰ درصد از جمعیت در هر کشوری تا پایان دسامبر بود، اما بیش از ۹۰ کشور به این میزان واکسیناسیون نرسیدند.

حداقل ۳۶ کشور حتی به ۱۰ درصد هم نمی‌رسند. هدف جدید دستیابی به ۷۰ درصد واکسیناسیون تا ژوئیه است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها