بازدید 13860
۴
بسته ویدیویی «تابناک»

روایت تصویری قیام نهضت تنباکو / سفر آخرین شاه قاجار به انگلیس / استقبال ایرانی‌ها از مهاجران لهستانی / بندر بوشهر در اشغال انگلیس / اسلو از نمای نزدیک

بسته ویدیویی «تابناک»؛ مجموعه‌ای از ویدیو‌ها پیرامون رویداد‌های سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
کد خبر: ۱۰۹۶۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۸ 01 January 2022

بسته ویدیویی «تابناک»؛ مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 

روایت تصویری قیام نهضت تنباکو

نهضت تنباکو در تاریخ قاجار یک اتفاق بزرگ و بزنگاه تاریخی برای مقابله با فروش مملکت به انگلیس محسوب می شد؛ اما این قیام چگونه رقم خورد و چه فرجامی داشت؟ روایت تصویری از این اتفاق مهم تاریخی را در «تابناک» می بینید.

 


سفر آخرین شاه قاجار به انگلیس

احمد شاه، آخرین پادشاه قاجار در ۱۹۱۹ میلادی سفری به بریتانیا داشت و با کشتی سلطنتی الکسندریا به بندر دور رسید و مورد استقبال پرنس آلبرت و جنرال هورن قرار می‌گیرد. او از برخی صنایع از جمله صنایع نوظهور هوایی بازدید کرد. ویدیوی صامت این سفر را در «تابناک» با یک نوای کلاسیک ایرانی در «تابناک» بشنوید.

 

استقبال ایرانی‌ها از مهاجران لهستانی

در جریان جنگ جهانی دوم، گروه وسیعی از لهستانی‌های آواره به ایران مهاجرت کردند و با استقبال مردم ایران مواجه شدند. گروهی از لهستانی‌ها پس از جنگ ایران را ترک کردند و گروهی ساکن دائمی کشورمان شدند. قبرستانی از لهستانی‌هایی که در ایران فوت کردند و دفن شده‌اند، در ایران وجود دارد. این ویدیو، یکی از معدود تصاویر ثبت شده از این اتفاق است که در «تابناک» می بینید.

 

بندر بوشهر در اشغال انگلیس

در دوران جنگ جهانی دوم، ایران از شمال توسط روسیه و از جنوب توسط انگلیس اشغال و بندر بوشهر دروازه کمک به روسیه از طریق خلیج فارس شد. در این ویدیوی تاریخی، صحنه هایی از هشت کشتی متحدین در ایران و بار زدن گندم به واگن های قطار، تمرکز اشغالگران در بنادر ایران، حرکت قطار با نیروهای هندی و همچنین تصاویری از غواصی برای بازیابی کشتی هوهنفل را تماشا میکنید.

 

اسلو از نمای نزدیک

شهر «اُسلو / Oslo» بزرگ‌ترین شهر و پایتخت کشور نروژ و همچنین تنها شهر نروژ است که خود یک استان و یک شهرستان نیز به‌شمار می‌آید. شاید اسلو شهر ارزانی نباشد؛ اما جذابیت های بی حد و حصری دارد و برخی از جاذبه‌های تاریخی و هنری را تنها در اسلو می‌توان یافت. اسلو بر خلاف تصور خیلی ها، یک مقصد سفر زمستانی نیست و برعکس یک مقصد تابستانی است و آب و هوایی ملایم دارد و گردشگران زیادی در این فصل به آن سفر می‌کنند. با وجود اینکه اسلو، یکی از بزرگترین پایتخت های دنیاست، فقط ۲۰ درصد آن را زندگی شهر فراگرفته و بقیه ی آن را طبیعت زیبایی از دشت ها، کوه ها، دریاچه ها و پارک ها تشکیل می دهند. قلعه‌ «آکرشوس / Akershus»، «اکر بریگ /Aker Brygge»، کلیسای جامع اسلو و «پارک تندیس / Vigeland» از جمله مشهورترین بخش‌های شهر اسلو است. این شهر را از نمای نزدیک با کیفیت 4K در تابناک تماشا می‌کنید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
یکی از عجیب ترین اتفاقات تاریخ ما میزبانی از یهودی لهستانی بوده است... !
چرابقیه نتایج مبارزه تنباکو را به تصویر نکیشیدید. شما از تاریخ سو استفاده کردید
اگر بعضی امروزیها بودند می گفتند ای آقا بی خیال امتیاز تنباکو ارز و دلار را بچسب و با کدخدا بساز
بوشهر كه راه آهن نداره، به نظرم اين بندرعباس هستش كه راه آهن هم داره
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی