بازدید 12461

مکتب شهید سلیمانی، نیاز ایران امروز

شاهرخ رضایی فر
کد خبر: ۱۰۹۶۴۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴ 01 January 2022
این روزها در آستانه سالگرد شهادت سردار رشید اسلام سردار قاسم سلیمانی هستیم، شخصیتی محبوب و مردمی در تاریخ معاصر ایران که سبک زندگی، منش و شخصیت و شهادتش او را به چهره‌ای ماندگار و الگویی کم نظیر در سپهر سیاسی و اجتماعی ایران تبدیل کرد. سردار سلیمانی واجد چه خصلت‌ها و فضیلت‌هایی بود که باعث محبوبیت و ماندگاری او شد؟ یکی از رموز اصلی ماندگاری سردار سلیمانی این بود که خود را همیشه سرباز نظام و انقلاب می‌دانست، این نکته نه در شعار بلکه در بطن تمام دوره‌های زندگانی این شهید مستتر است، سردار سلیمانی از همان مبارزات انقلاب در کرمان فعالیت‌های مبارزاتی خود را آغاز کرد، با پیروزی انقلاب به سپاه پیوست و عازم جنگ شد، در دوران هشت ساله جنگ تحمیلی در خط مقدم نبرد و جهاد قرار داشت، بلافاصله با پیروزی انقلاب لباس رزم را از تن خارج نکرد و هر جای ایران که نیاز به مقاومت داشت حضور پیدا می‌کرد، چه در برخورد با ناآرامی‌های معاندان، چه مقابله با اشرار و در نهایت هم به کمک جبهه مقاومت شتافت. در همه این دوران او ورای جایگاه و درجه نظامی اش به معنای واقعی کلمه سرباز ولایت بود، بیش از آن که به فکر خود، منافع و آینده‌اش باشد، به فکر وطن بود، او از شغلش، رشادت‌هایش و خدماتش پلی برای هدفی دیگر نساخت بلکه ترجیح داد در تخصص خود بماند و به مردم، نظام و انقلاب خدمت کند. درواقع سردار سلیمانی آنجا که نیاز بود در قامت یه دیپلمات کارکشته پیگیر منافع ملی ایران بود و در همان حال آماده پوشیدن لباس رزم برای دفاع از وطن بود.
 
یکی دیگر از ویژگی‌های شاخص شهید سلیمانی حضور صادقانه و خالصانه‌اش در میان مردم بود، به رغم داشتن یک چهره نظامی مهم در سطح کشور، منطقه و جهان، سردار سلیمانی هیچ‌گاه از بطن اصلی جامعه فاصله نگرفت، او خود را متعلق به مردم می دانست و علاوه بر اینکه از نزدیک با آنان روبرو می شد، درد و دل هایشان را می‌شنید و در حد توان و اختیار مشکلاتشان را حل می کرد، هیچ گاه از این محبوبیت برای ورود به عرصه‌های سیاسی استفاده نکرد، با اعتقاد تام به ولایتمداری و صیانت از آرمان های انقلاب وارد گرایش های سیاسی نشد و همین صداقت و بی‌ریا بودنش از رموز محبوبیت و موفقیت ایشان بود.
 
شجاعت، صداقت، مردم‌داری، اعتقاد راستین به نظام و انقلاب، سربازی در مسیر ولایت به معنای واقعی، تخصص و تعهد، بینش عمیق نسبت به مسائل منطقه و جهان، باور عمیق به ایران مقتدر از جمله شاخص‌های این شهید رشید بود که امروزه او را به الگویی مکتب ساز در میان جوانان تبدیل کرده است، تشییع پیکیر این شهید والامقام گویای محبوبیت او در میان همه طیف‌ها، اقشار و گروه‌های اجتماعی بود، به راستی که باید قدر چنین گوهر ارزشمندی را دانست، خوبی‌هایش را برشمرد و به نسل‌های آینده منتقل کرد، خدماتش را ستود و او را چون الگویی متعالی سرلوحه مدیریت و اداره کشور قرار داد. ایران امروز نیازمند تفکر سردار شهید سلیمانی است، تفکری که خود را وقف همه می کند اما از این همه، هیچ نمی‌خواهد...
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر