بازدید 87177
صالحی، سازمان لیگ را برای کسر امتیاز در جدول محکوم کرد

حکم پرونده بازیکن گابنی گل‌گهر لغو می‌شود؟ / اظهارنظر رئیس استیناف برخلاف قانون فیفا و فوتبال ایران + سند

رئیس کمیته استیناف برخلاف مقررات انضباطی فوتبال ایران درباره پرونده‌ای که هنوز محتویات آن را ندیده، اظهارنظر کرده است. او سازمان لیگ را بخاطر کسر امتیاز از گل‌گهر در جدول متهم به قانون شکنی کرد! آیا رای جنجالی لیگ نقض می‌شود؟
کد خبر: ۱۰۹۶۲۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۵ 31 December 2021

پرونده بازیکن گابنی باشگاه گل‌گهر و کسر هفت امتیاز از این تیم صدرنشین، بدون تردید جنجالی‌ترین پرونده حقوقی فوتبال ایران در سال جاری و یکی از مهمترین ها طی ۲۰سال اخیر است.

به گزارش تابناک ورزشی، این پرونده که با رای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال با استناد به گزارش پلیس فتا، تغییرات مهمی در جدول رده‌بندی لیگ برتر بیست‌ویکم به وجود آورد، با اعتراض گل‌گهر به استیناف رفته است و گمانه‌زنی‌های متعدد در رسانه‌ها حاکی از احتمال زیاد نقض رای بدوی دارد.

حکم پرونده بازیکن گابنی گل‌گهر لغو می‌شود؟ / اظهارنظر رئیس استیناف برخلاف قانون فیفا و فوتبال ایران

اما در فضای به شدت ملتهب فوتبال باشگاهی ایران، یک مصاحبه غیرمنتظره از سوی رئیس کمیته استیناف فدراسیون که غروب روز جمعه روی خروجی یکی از خبرگزاری‌‌های رسمی کشور قرار گرفته است، به بحث و جدل پیرامون رد احتمالی حکم نخستین دامن زده است.

علیرضا صالحی که کم‌کم در جایگاه ریاست عالی‌ترین مرجع قضایی فدراسیون فوتبال ایران رکورد می‌زند و حضورش در چهارمین فدراسیون پیاپی هم ادامه دارد، امروز برخلاف قانون درباره حکم خبرساز پرونده گل‌گهر اظهارنظر کرد.

صالحی در این گفت‌وگوی رسانه‌ای در روز تعطیل، با وجود اینکه اعتراف کرده هنوز پرونده برای رسیدگی و تجدیدنظر احتمالی به کمیته تحت امرش ارسال نشده است، به جزئیاتی از حکم اریک باگناما اشاره کرده است! وی در این مصاحبه به صراحت اعمال نتایج ۳ بر صفر علیه تیم گل‌گهر را در جدول مسابقات لیگ توسط سازمان لیگ، غیرقانونی و خلاف مدیران آن دانسته است.

فارغ از اینکه رای پرونده جنجالی باگناما در کمیته انضباطی درست صادر بوده و آیا اعطای امتیازات به سه تیم سپاهان، استقلال و پیکان براساس قوانین صحیح بوده یا خیر؟ ، رسانه‌ای شدن نظرات و عقاید رئیس کمیته استیناف، باعث حیرت کارشناسان مسائل قضایی فوتبال شده است!

طبق بند 13 ماده 21 مقررات انضباطی فدراسیون فوتبال ایران؛ ریيس و کليه اعضای رکن قضایی باید ضمن توجه کامل به وصف محرمانگی و بی طرفی، از هرگونه اظهارنظر در خصوص پرونده و محتویات آن و نيز هرگونه مصاحبه با رسانه ها تا قبل از صدور رای خودداری نمایند. بعد از صدور رای و در صورت نياز به پاسخگویی یا تفسير رای، این امر ترجيحا از طریق سایت رسمی فدراسيون صورت می گيرد.

حکم پرونده بازیکن گابنی گل‌گهر لغو می‌شود؟ / اظهارنظر رئیس استیناف برخلاف قانون فیفا و فوتبال ایران

به این ترتیب می بینیم بالاترین مرجع صیانت از قانون در فدراسیون فوتبال ایران، خود به صراحت قانون و مقررات را زیرپا گذاشته است.

جالب آنکه علیرضا صالحی سال گذشته و در ماجرای رسیدگی به پرونده جنجالی دیگری که به استیناف کشیده شده بود، مهدی دادرس عضو پرحاشیه این کمیته را بخاطر مصاحبه و اظهارنظر در رسانه‌ها به طور علنی مورد سرزنش و توبیخ قرار داد و حتی اعلام کرد که او را از جلسات این نهاد طرد کرده‌اند!

حالا شخص رییس که از قضا چهره‌ای بسیار آرام و رسانه گریز طی سالها حضور در فدراسیون ارائه داده است، دچار این اشتباه و قانون شکنی شده است.

نکته مهم دیگر حمله بی‌دلیل و غیرمنطقی رئیس استیناف به سازمان لیگ بخاطر اعمال تغییر نتایج در جدول مسابقات است؛ بند چهار ماده 103 مقررات انضباطی فوتبال ایران می‌گوید: تجدیدنظرخواهی مانع اجرای حکم یا توقف اجرای آن نخواهد شد مگر اینکه حکم مورد اعتراض ناظر به تسليم وجه یا مال یا جریمه نقدی باشد که در این صورت تا زمان اعلام نتيجه نهایی تجدیدنظرخواهی ، اجرای حکم متوقف می شود.

به این ترتیب کسر امتیاز از گل‌گهر و اضافه کردن امتیازات به سه تیم مذکور هم مطابق با قوانین جاری فدراسیون بوده است.

تصویر زیر نشان می‌دهد که در آئین نامه انضباطی فیفا هم به این موضوع صحه گذاشته شده است.

حکم پرونده بازیکن گابنی گل‌گهر لغو می‌شود؟ / اظهارنظر رئیس استیناف برخلاف قانون فیفا و فوتبال ایران

 

علیرضا صالحی رئیس کمیته استیناف اظهار داشت: هنوز پرونده به صورت کامل شده در اختیار کمیته استیناف قرار نگرفته است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا هنوز پرونده در اختیار این کمیته قرار نگرفته، گفت: طبق روال قانونی بعد از اعلام رای کمیته انضباطی باشگاه متضرر یک هفته فرصت دارد تا اعتراض خود را به کمیته انضباطی اعلام کند بعد از این مرحله طرح اعتراض باشگاه شاکی باید به اطلاع طرفین این پرونده هم برسد که خودش یک هفته فرصت دارد. همچنین هر یک از این باشگاه‌ها یک هفته فرصت دارند تا دفاعیات خود را در اختیار کمیته انضباطی قرار دهند و سپس بعد از تکمیل شدن همه این موارد کمیته انضباطی پرونده را به کمیته استیناف می دهد. هنوز این پرونده در چنین پروسه ای هست و به همین دلیل نزد ما نیامده تا آن را بررسی کنیم.

صالحی درخصوص اینکه باشگاه پرسپولیس نسبت به صادر نشدن رای اطلاعیه داده گفت: شاکیان این پرونده باشگاه های دیگر هستند و نمی دانم چرا پرسپولیس اعتراض دارد و چرا فکر می کنند اعتراض آنها در رای تاثیر دارد؟ در هر صورت طبق قانون سازمان لیگ هم نباید رای کمیته انضباطی را در جدول اعمال می کرد چون در رای کمیته انضباطی فرصت اعتراض به باشگاه گل گهر داده شده و باید منتظر می شدند تا نتیجه جلسه کمیته استیناف هم مشخص شود.

نویسنده: امید صبوری

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۶۸
احتمالا پرسپولیسی هست
oooo با داور نشد با بازیکن حریف و قانون من درآوردی اول بشین...
چه شیرتوشیریه توی این مملکت
چه شیرتوشیریه !!!
اینایی که گفتین درست،اما باید ببینید باشگاه پرسپولیس چی دستور میدن میدونید که پرسپولیس حتی از تیم ملی هم برا مسولین مهمتره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
بایدم مهم باشه. بیش از نیمی از مردم ایران طرفدار این تیم هستند که در تمام دنیا بی سابقه است. هر جای دیگه دنیا هم بود قطعا چنین باشگاهی اهمیت ویژه ای پیدا می کرد
سر بیگناه پای دار میره بالای دار نمیره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
آره تو راست میگی
با سلام به گفته خودتان هنوز پرونده‌ای به کمیته استیناف نرفته واقای صالحی خلافی مرتکب نشده
هنوز هم کسی مونده ندونه چرا پرسپولیس اعتراض داره؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
برای اینکه تیم کیسه داره سنتی روبرپامیکنه که ازفردابا دلیل وبی دلیل حق خوری کنه وبا رانت ورشوه و...سه امتیازمفت بگیره بیادبالا.فدراسیون حکم بازیکن گابنی روتاییدکرده چرا گل گهرمحکوم میشه؟
فتوبالیست فقط گابونی
اینکه یک تیم بخاطر یک بازیکن ۷ امتیاز از دست بده واقعا حکم عجیبیه.
اگر مدارک درست نیست باید جریمه شوند و فوقش بازیکن را از ادامه فعالیت بصورت محدود محروم کنند نه بازیهای گذشته را بنفع حریفان بزنند.
آقای تابناک! به قول خودت روز تعطیل چطور فهمیدی اظهار نظر ایشان باعث تعجب تمامی کارشناسان قضایی فوتبال شده است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
شما چرا اینقدر حرص میخوری؟؟ اگه بازیکن گابنی یه هفته زودتر میومد ایران و جلوی پیروزی بازی میکرد هم نظرت همین بود گلم؟؟ بس نیس پنج سال با انواع قواتین من درآوردی هواتونو داشتن؟ یه کم خجالت بکشین بد تیس بمولا
آخه این آدمی که حتی الفبای حقوق و قانون ابتدایی رو نمیدونه چطوری شده رئیس استیناف؟!
امید دوچرخه سواران داره به ناامیدی تبدیل می شه. گدایی امتیاز راه به جایی نمی بره.
قابل توجه بعضی از تیمها. دوران خسروانی ها خیلی وقته که تموم شده.
مطمئن باشید لغو می شود چون پرسپولیس باید قهرمان شود
گیرم که گل گهر یک بازیکن ضعیف که پایینتر از استاندارد قانونی بوده داشته. حالا باید تیمهایی که با گل گهر بازی کردند و باختند، سه امتیاز مفتی بگیرند؟!!!
پرسپولیس داره الکی روی این پرونده جو میدهد
میترسی استقلال بیاد بیاد پایین با امتیاز مفتکی رفتید صدر الان برای همه شاخ شونه میکشید
تا وقتی کار دادگاه استیناف تمام نشود نمی‌بایست جدول رو تغییر
میدادند...این کار غیر حرفه ای بود
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
قانون رو بلد بودی این حرف رو نمیزدی پرفسور...قانون میگه جز مسایل مالی بقیه رای ها باید بعد رای اولیه اجرا شوند و منتظر رای قطعی نباشند،میدونی چرا؟مثلا اخر فصل باشیم تیمی مشابه گلگهر محروم حکم اولیه بگیره و اجرا نشه تا حکم استیناف بیاد در این مدت قهرمانم میشه بعد رای صادر بشه تیم گلگهری که رو سکو قهرمانی بوده و در جشن قهرمانی فیلم و عکسش ثبت شده باید جام رو بده تیم دوم این دیگه لذتی برای تیم دوم که حقش اولی بوده نداره چون جشن قهرمانی مال کسی دیگه شده.پس همون حکم اول
طبق قوانین فیفا و حتی قوانین داخلی ما بایدحکم اجرا بشه و این رئیس استیناف مث شما سواد قوانین فوتبالی رو نداره و خلاف قوانین نظر داده که شاید فشارهای رسانه ایی روی این ذهنیت تاثیرگذاشته که طبق قوانین عمل نکرده و قانون رو یادش رفته و خلاف قانون حرف زده که سوتی کمی نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
اینقدر عجله داشتن، 5شنبه شب رای دادن همون وقت هم جدول رو عو
پرسپولیس با این قهرمانی ها فقط آبروی نداشته خودش را بیشتر وبیشتر می‌کنه .بازی با سپاهان نشون داد چگونه امثال مغانلو ها خودشان را به گند کشیدن .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
اختیار دارید بی آبرویی ها که تمام متعلق بی اسهقلال هستند و بس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
فعلاواستقلاله که داره رای الکی میگیره بتونه از سرورش جلو بزنه، استقلالی‌ها عزیز چجوری با این امتیازها میخواین قهرمان شین و به دلتون هم بچسبه، سرورتون سه سال با پنجره بسته قهرمان شد، انگار یادتون رفته‌اند دیگه بی عدالتی به نفع استقلال به زور که نمیشه قهرمان شین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
شما یه پرس غذا بیشتربده به بازیکن تیمت بدبخت گشنه.
معلومه شما از رو غرض این متن نوشتید وگرنه ایشون گفتن که نباید رای تا قطعی نشده تو جدول اعمال میشد ، همین و بس ! این نظر هیچ ربطی به رد یا تایید رای کمیته انظباطی ندارن ، حالا حقیقتش بگین که شما چرا داری با این تیترها فشار میارید به کمیته استیناف؟؟؟ می‌دونم شهامت نشر دادن رو هم ندارید
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
همین حرفش هم غیرقانونی بوده دوست من.طبق قوانین فیفا و قوانین داخلی خودمون بعد رای اولیه حکم باید اجرا بشه و کمیته انضباطی خلاف اقای رئیس طبق قوانین عمل کردن.از شما هوادارها توقع بلد بودن قانون نمیره و عادی هست ولی اینکه رئیس استیناف قانون رو بلد نباشه و برخلاف قانون حرف بزنه واقعا فاجعه هست.بعد رای اول طبق قوانین فیفا به جز احکام مالی حکم باید اجرا بشه وکمیته انضباطی دقیق عمل کرده
پرسپولیس بخاطر غیرت بازیکنانش همیشه قهرمانه.خب معلومه ی لیگ روفداراسیون که حتی خودش هم کاهلی کرده وکارت صادرکرده ریخته بهم وجلو جلو حکم داده معلومه طراحی شده ازقبل.صدرصد این رای بقیه تیمهای توکورس متضرر خواهند شد خب یکی خلاف کرده همه که نباید تاوان بدن
فکر کنیم سرنخ داره پیدا میشه.بازرس کلوزو
کسر امتایز از گل گهر قانونی نیست ، حتی اگر پرونده به casهم برود این رای قانونی نیست.تیم های پر طذفدار چشم ندارند پیشرفت تیم های شهرستان ها را ببینند.
آقا یا خانم نویسنده تو کاسه داغتر از آش شدی که برا خودت قانون گذاری میکنی یعنی یه قاضی اندازه تو بیسواد هم اطلاع از قانون نداره جنابعالی فقط به ثبت خبر بپرداز ونظر صدمن یه غاز نده به تو ربطی نداره که بخوای متن قانون را به کسی یاد بدی
به گفته جنابعالی اگر قرار باشه رای کمیته انضباطی برنگرده پس استیناف یعنی کشک براخودت قانون راتفسیر نکن طبق قانون فیفا اگر در رای بدوی به تیمی ظلم شده باشه قابل نظرخواهی وبرگشت میباشد وکمیته استیناف حق داره کلیه رای را تغییر بده وحق را به حقدار دهد وهمه می‌دانند که در رای بدوی خلاف فدراسیون درنظر گرفته نشده وتنها باشگاه گل گهر راننده داغ کردن وصد درصد باید رای منصفانه باشد.چون خود فدراسیون مقصر اصلی این پرونده است
احتمالا گزارش گر استقلالیه بزار اری بدن بعد اسفند رو اتیش شو
چراهرکی‌کم‌مباره‌میره‌‌سراغ‌پرسپولیس
کارکارهندوانه‌فروشه‌جان‌برادر
دقت بفرمایید قای صالحی در مورد پرونده نظری نداده.فقط گفته تا رأی قطعی نشده نبایستی امتیازات جدول تعییر کند.
این کجاش اشتباس؟
چرا هوچیگری میکنید؟
کمیته انضباطی و‌ سازمان لیگ برای امتیاز بخشی به کیسه اینقدر عجله داشتند که قبل از رأی کمیته انضباطی دو امتیاز معیشتی تقدیم کیسه کردند
لنگ جام ندیده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
کیسه ائی مفلوک
هنوز پرونده ای به کمیته استیناف نرسیده که بخواد قانون شکنی صورت گرفته باشه ، هر وقت پرونده ثبت شد اونوقت نباید اظهار نظر بشه،این آقا هر چی گفته قانونآ ایرادی بهش وارد نیست در حد یه کارشناس حرف زده
شانس بیارید امتیاز گل‌گهر برنگرده وگرنه پرسپولیس امسال سهمیه هم نمیگیره جدول آخر سال اینطور میشه استقلال گل گهر سپاهان در جام حذفی هم تو دیماه یا بهمن ماه پرسپولیس حذف میشه این یادگاری داشته باشید
از اول هم معلوم بود این امتیازات بیخود کسر شده. وقتی باشگاه کاملا بی اطلاع بوده و یک بازیکن خلافی کرده که باشگاه کاملا بیخبر بود نباید کل تیم مجازات شود.
با اینجور امتیازات حتی اگه تیمی قهرمان بشه تا ابد سایه سنگین دو یا سه امتیاز و سه گل ، روی سر این قهرمانی سنگینی میکنه.. امتیازات رو باید تو زمین مسابقه گرفت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
چطور بازی با سپاهان که براتون سه بر صفر کردند این حرفها را نمی زدید اونجا سه امتیاز را توی زمین گرفتید
به بقیه تیم ها اجحاف نشد
بازی کن گابنی. بی کیفیت است به استقلال چه ربطی داره.اگه این
مرده خوری که استقلال باب کرده مد بشه دراینده پوست خود استقلال هم از کسر امتیاز کنده خواهد شد. قانون من در اوردی باب نکنید تا فدراسیون ووزارت خونه هم از دسیسه بازی مبرا شوند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
مثل سوپرجام و سه امتیاز سپاهان
برخی باشگاهها برای گرفتن دو یا سه امتیاز مفت و سه گل ناحق چه بال و پری میزنن
این امتیاز و گلهای تقدیمی یک استقلالی سابق به تیمش هست. وگرنه هیچ سرمربی چنین اشتباهی نمیکنه. اگه هم رای برگرده چه حالگیری بشه از گدایان امتیاز مفت
خوب معلومه که نویسنده متن استقلالی هست و از گفته ی رئیس کمیته استیناف داره می سوزه
چرا این کیسه کشا انقدر واسه این دو امتیاز جز میزنن ؟ تو زمین مسابقه امتیاز بگیری مردی. ده ساله بزرگترین افتخارشون دیدن جام هست و برای گرفتن امتیاز باد آورده چه له له میزنن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
ده سال که جیزی نیس ، یه بدبختهایی هستن که پنجاه و هشت ساله جام آسیایی نگرفتن و فقط تونستن دوبار از نزریک ببینن و اسطوره شون افتخار حمل و نقلشو داشته گلم
این دو امتیاز هم بدید لنگیا سه امتیاز هم
از سپاهان کم کنید یک سوپر جام بدید به
لنگیا سر و صدا را بخوابنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
داداش سوپرجام روکه اول سال گرفتیم
امسال رقابت نزدیکه اما اما باید به قانون احترام گذاشت و مردانه توی میدون قهرمان شد.
خبر کذب ندهید.این آقا گفته خلاف قانون بوده که تا قبل از قطعیت رای .درجدول نبایست تغییرداد.کجاش گفته رای برمیگردد یا نه.چند بیسوادی تو
در مورد پرونده صحبت نکرده، یک اصل قضایی را یادآوری کرده. تا رای قضایی قطعی نشده نباید اعمال بشه. ولی چرا اینقدر دیر اعلام موضع کرده؟
مثل اینکه ارکان قضایی در این کشور تصمیم گرفته اند با فساد مماشات کنند
بااین کیسه اگه دسته سوم هم بره عادی بابابروداخل زمین امتیازجمع کن نه ازگل کهر
لطفافازندهیداتفاقادرست گفته میگه چرارای رواجراکردیدبزارید اعتراض بررسی بشه حالااگه استیناف رای رونقض کنه جدول بایددوباره تغییربکنه!!!!!!!!!!
همین صالحی چطور سپاهان رابرابرلنگ سه برصفربازنده کرد
من خودم پرسپولیسی هستم معتقدم درهرحال بایدقانون اجرابشه فقط قانون
امتیاز. مفت یعنی حروم خوری.گل گهر امتیازش رو توی زمین بدست آورده نه با ناداوری و مفتکی.قعله نوعی حق داره که بگه همش ظلم همش ظلم.اونوقت اگه قراره بازیکنای غیرمجاز باعث سه برصفر شدن بشن خب خود استقلال الان بازیکن غیرمجاز داره که الآنم داره بازی می‌کنه پس. استقلال باید حتی یه امتیاز هم نداشت .پس جز استقلال برای همه تیم ها مخصوصا تیم‌های شهرستانی یه احکامی هست که فقط به. نفع استقلال هستش.زنده باد سیرجان
صد در صد همینه‌
وقتی که وکیل باشگاه پرسپولیس یک شبه سر از گل گهر در میاره و تو این پرونده میشه وکیل گل گهر...
یا هوشنگ نصیرزاده علنا بی طرفی رو کنار میزاره و تو تلوزیون قوانین بین المللی رو کتمان میکنه و منکر قانون سه بر صفر میشه...
متاسفانه فوتبال ما آلوده شده...اونهم به خاطر قراردادهای میلیاردی...که سر هزاران نفر تو بخور بخوره....این آقا هم احتمالا میترسه سرش بی کلاه بمونه ...دست پاچه شده و زودتر از موقع زبونشو باز کرده!!!
اولا اگه رای بدن این وسط نه به پرسپولیس امتیازی میدن نه جامی دوما تیم قلعه نوعی ضرر کرده عقل کلا به ماچه سوما چون رای به ضرر فرنازی است پس غلطه هر چی رای مفت به این تحفه ها بدن درسته و اگه مثلا همین جریان برا پرسپولیس پیش می اومد غلط بود نه جونم شماها اگه تو لیگ نباشین همه چیز قانونی و درست اجرا میشه من نمیدونم این جماعت بی عقل موقع تقسیم عقل تو صف چی بودن به زمین و زمان بدبین هستن اگه تیمی غیر از خودشون قهرمان بشه نمیدونم وزیر طرفدارشه اگه خودشون قهرمان بشن حق واقعی اینا بوده در آخر واقعا هر تیمی ارزش قهرمانی نداره بعضیا لیاقتشون پلی آف هم نیست
باشگاه جعپولیس رو باید نماد هر چی جعل و رانت و ....... قرار بدن . همینا طارمی رو لاپوشانی کردن که نکنه سوگولیشون چیزیش بشه . وقتی میبینن کشور شیرتوشیر شده
سال گذشته که سه امتیاز دادن به لنگ بازی باسپاهان چرا هیچ باشگاهی بیانیه نداد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟التماس تفکر
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر