بازدید 12667
بسته ویدیویی «تابناک»

ساعات آخر نبرد استالینگراد / روزی که اتریش به آلمان الحاق شد / پیروزی انقلاب کوبا به روایت تصویر / سخنرانی مارتین لوترکینگ: رویایی دارم / پادشاه خودرو‌های کبرا شلبی / بولونیا از نمای نزدیک با کیفیت ۴K

بسته ویدیویی «تابناک»؛ مجموعه‌ای از ویدیو‌ها پیرامون رویداد‌های سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
کد خبر: ۱۰۹۶۱۰۵
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۷ 30 December 2021

بسته ویدیویی «تابناک»؛ مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 

ساعات آخر نبرد استالینگراد

نبرد استالینگراد، یکی از نبرد‌های تعیین کننده سرنوشت جنگ جهانی دوم بود. اکنون تصاویری از ساعات آخر نبرد استالینگراد را می‌بینید که در آن نیرو‌های اتحاد جماهیر شوروی لشکر ششم آلمان به فرماندهی بزرگ‌ارتشبد پائولوس را شکست داده و او را به اسارت گرفتند. هیتلر که اجازه تسلیم و عقب نشینی به نیرو‌های خود نداده بود، در عمل آن‌ها را محکوم به نابودی کرده بود. او با اشاره به اینکه ژنرال‌های آلمانی تسلیم نمی‌شوند، به پائولوس دستور داده بود که در صورت خطر اسارت خودکشی کند. اما پائلوس نهایتا تسلیم شد و روسیه ۲۴ ژنرال آلمانی را در این نبرد اسیر گرفت و شعار رادیو‌های آلمانی را در هم شکست. در این ویدئو آخرین شلیک‌های ارتش سرخ و لحظه تسلیم نیرو‌های آلمانی را ببینید. پایانی برای یکی از بزرگترین نبرد‌های تاریخ جنگ. در «تابناک» با زیرنویس فارسی برای نخستین بار تماشا می‌کنید.

 

روزی که اتریش به آلمان الحاق شد

آنشلوس در زبان آلمانی به معنی همبستگی و پیوند است و نام واقعه‌ای است که طی آن در ۱۵ مارس ۱۹۳۸ اتریش به آلمان الحاق شد. این الحاق با یک همه پرسی که در آن ۹۹.۷ درصد مردم اتریش رای موافق دادند انجام شد. این الحاق یکی از نقاط شروع افزایش تنش بین قدرت‌های اروپایی شد و موسولینی قبلاً در ۱۹۳۴ مخالف الحاق اتریش به آلمان را گرفته بود و با اعزام نیرو، ولی این بار به علت پیمان دوستی که با هیتلر بسته بود موافقت کرد. با ما همراه باشید تا تصاویری از ورود نیرو‌های نظامی به اتریش را تماشا کنید. در این کلیپ، مرز‌ها بین آلمان و اتریش نیز بر چیده شد.

 

پیروزی انقلاب کوبا به روایت تصویر

تصاویری از آخرین روزهای انقلاب کوبا و وضعیت خیابان‌های هاوانا پیش و حین رسیدن نیروهای کاسترو به این شهر که پایتخت کوباست.

 

سخنرانی مارتین لوترکینگ: رویایی دارم

مارتین لوتر کینگ جونیور رهبر جنبش حقوق مدنی آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار بود. نام او هنگام تولد مانند پدرش مایکل کینگ بود، اما کینگ پدر نام خود و پسرش را بعد از سفری به آلمان تغییر داد. اینجا بود که او انتخاب کرد به یاد اصلاح طلب آلمانی مارتین لوتر خوانده شود. او که در یک خانواده متوسط در آتلانتا جورجیا به دنیا آمده بود، اما در نتیجه سخت‌گیری‌های پدرش ابتدا لیسانس جامعه شناسی و سپس در اثر تمایلات مذهبی و رهبری فرقه باپتیست توسط پدر و پدربزرگش در رشته علوم دینی تحصیل کرد و دکترای نظام الهیات گرفت. سخنرانی معروف مارتین لوتر کینگ در گردهمایی بزرگ طرفداران تساونی حقوق سیاه‌پوستان و سفید‌پوستان که به سخنرانی رویایی دارم مشهور شده. در ۲۸ اوت ۱۹۶۳ در برابر بنای یادبود لینکلن در واشنگتن دی سی ایراد شد. رویایی دارم، یکی از مهم‌ترین و مشهورترین سخنرانی‌های تاریخ آمریکاست. ترجمه این سخنرانی را در سالروز ترور مارتین لوتر کینگ در ویدئو تابناک ببینید.

 

پادشاه خودروهای کبرا شلبی

کارول شلبی یک راننده مسابقه‌ای فرمول 1 اهل آمریکا بود که بعد از اتمام دوران مسابقه خود، به خودروسازی روی آورد و یکی از ماندگارترین برندها را در صنعت خودرو پدید آورد، کبرا شلبی نام این خودروها بود که هم مسابقه‌ای بودند و هم در نسخه‌هایی شهری عرضه می‌شدند. در این ویدیو فردی را می‌بینید که به آقای کبرا و پادشاه کبرا در آمریکا معروف است، فردی که اطلاعاتش درباره خودروهای کبرا شلبی از خود نمایندگی‌های شلبی هم بیشتر است و وقتی شلبی قادر به پاسخگویی به پرسش‌های مشتریان قدیمی خود نباشد، آنها را به سراغ این مرد می‌فرستد. آقای کبرا چندین و چند دستگاه از خودروهای شلبی را برای خود دارد و در این ویدیو درباره خاطراتش و این خودروها صحبت می‌کند.

 

بولونیا از نمای نزدیک با کیفیت 4K

«بولونیا / Bologna» بزرگ‌ترین شهر و مرکز ناحیه امیلیا رومانیا و نیز استان بولونیا در شمال ایتالیا است در دشتی حاصلخیز در کوهپایه رشته کوه‌های آپنینه. مرکز بزرگ نقل و انتقالات و بازار کشاورزی، بولونیا مرکز تلاقی جاده‌های اصلی و راه‌آهن است که شمال ایتالیا را با مدیترانه و سواحل جنوبی آدریاتیک پیوند می‌زند. قدیمی‌ترین دانشگاه جهان، دانشگاه بولونیا در این شهر قرار دارد که در سال ۱۰۸۸ میلادی تاسیس شد. همچنین مقر کمپانی‌های خودروسازی لامبورگینی، مازراتی، پاگانی و فراری و نیز شرکت موتورسیکلت‌سازی دوکاتی در نزدیکی بولونیا واقع شده‌اند. آکادمی هنر‌های زیبای بولونیا نیز یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین در میان آکادمی‌های هنری سراسر ایتالیا و اروپاست. «پیاتزا ماجوره / Piazza Maggiore» میدان اصلی شهر بولونیا، «پیازا سانتو استفانو / Piazza Santo Stefano»، خیابان «کواردریلاترو / Quadrilatero»، «سن لوکا / San Luca» بزرگ‌ترین ایوان دنیا، برج تاریخی «توره آسینلی / Torre Asinelli»، «Archiginnasio» نخستین ساختمان دانشگاه بولونیا و «گالری کاور / Galleria Cavour» از نقاط جذاب بولونیاست. تصاویری با کیفیت ۴K از این شهر در تابناک تماشا می‌کنید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل