بازدید 6337

حمایت از روش‌های غیردارویی درمان بیماران

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: ما از درمان بیماری‌ها با روش‌های غیردارویی و نوین حمایت می‌کنیم، اما شرکت‌های دارویی تمایلی به ترویج این روش‌ها ندارند.
کد خبر: ۱۰۹۶۰۰۰
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۵ 30 December 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، دکتر بهرام عین اللهی در حاشیه بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های جهاد دانشگاهی در بوستان گفتگوی تهران گفت: به طور سنتی عادت داریم برای درمان بیماری‌ها از دارو استفاده کنیم و دارو امروزه به دومین تجارت جهان پس از صنعت نفت تبدیل شده است.

وزیر بهداشت افزود: روش‌های درمان بیماری‌ها متحول شده است، ولی شرکت‌های داروسازی معمولا تمایل ندارند برای درمان از روش‌های دیگر استفاده شود، به همین علت این روش‌ها در جهان پیشرفت چندانی نداشته است در حالی که جهان ناچار است به روش‌های موثرتر رو بیاورد.

عین اللهی گفت خوشبختانه ایران در استفاده از روش‌های غیردارویی و نوین درمان، از کشور‌های پیشتاز است و مرکز رویان جهاد دانشگاهی توانست با استفاده از سلول‌های بنیادی در درمان بیماری ها، در دهه هفتاد انقلابی در ایران ایجاد کند و امروزه از این روش- با عنوان سلول تراپی- در بخش‌های مختلف استفاده می‌شود.

دکتر عین اللهی خاطرنشان کرد: نمایشگاه جهاد دانشگاهی نشان می‌دهد در حوزه سلول‌های بنیادی، روش‌های نوین و غیردارویی تشخیص و درمان سرطان و علم ژنتیک پیشرفت‌های خیلی خوبی داشته ایم.
وزیر بهداشت گفت: در آینده پزشکی به سمت ژن تراپی و سل تراپی خواهد رفت و برنامه قطعی وزارت بهداشت حمایت از تحقیق و پژوهش درباره این علوم است.

دکتر عین اللهی افزود: قرارداد‌هایی با جهاد دانشگاهی در این خصوص خواهیم داشت و این حمایت از وظایف اصلی ماست.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: میلیون‌ها دلار از بودجه کشور برای خرید دارو هزینه می‌شود در حالی که روش‌های غیردارویی می‌تواند خیلی موثر باشد و باید از روش‌های نوین بیشتر حمایت شود.

عین اللهی همچنین با اشاره به بخش دارو‌های گیاهی نمایشگاه جهاد دانشگاهی گفت: کشور ما از نظر گیاهان دارویی وضع بسیارخوبی دارد و در جهان مرجع بسیاری از این گیاهان است.

وزیر بهداشت با اشاره به اهمیت کشت و استفاده از گیاهان دارویی افزود: جهاد دانشگاهی در این بخش اقدامات خوبی کرده است.

عین اللهی خاطرنشان کرد: باید دانشمندان را تشویق کنیم و با آن‌ها کار‌های مشترک انجام دهیم.

وزیر بهداشت گفت: همان طور که جزء چهار تا پنج کشور آغازگر تحقیقات در حوزه سلول‌های بنیادی هستیم، قطعا می‌توانیم در استفاده از روش‌های غیردارویی و نوین درمان هم پیشتاز باشیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان