بازدید 11402
۳
بسته ویدیویی «تابناک»

وقتی آبادان فرودگاه نظامی روس‌ها بود / آخرین سفر کشتی تایتانیک در تصاویر قدیمی / ده اتفاق تراژیک تاریخی ثبت شده / چرا ما میلیاردر نمی‌شویم؟

بسته ویدیویی «تابناک»؛ مجموعه‌ای از ویدیو‌ها پیرامون رویداد‌های سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
کد خبر: ۱۰۹۴۳۹۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۷ 20 December 2021

بسته ویدیویی «تابناک»؛ مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 


وقتی آبادان فرودگاه نظامی روس‌ها بود

در جریان جنگ جهانی دوم که ایران به اشغال متفقین درآمده بود، رژیم پهلوی عملاً هیچ قدرتی نداشت. در این شرایط آمریکا شمار قابل توجهی از هواپیماهای نظامی را برای کمک به روسیه به این کشور داده بود که عمده این هواپیماها به آبادان منتقل شده بود و در واقع آبادان پایگاه نظامی روسیه شده بود. این ویدیوی تاریخی که گزارش تهیه شده در همان دوران از این اتفاقات است، در «تابناک» با زیرنویس فارسی تماشا می‌کنید

 


آخرین سفر کشتی تایتانیک در تصاویر قدیمی

اگر فیلم «تایتانیک» را دیده باشید، با داستان این کشتی آشنا هستید. «آراِم‌اس تایتانیک / RMS Titanic» کشتی بخار بزرگی بود که در 15 آوریل 1912، در هنگام سفر از بندر ساوت‌همپتون انگلستان به نیویورک آمریکا به علت برخورد با کوه یخی غرق شد و 1514 نفر از مسافران و خدمهٔ آن جان خود را از دست دادند. طراح اصلی این کشتی بزرگ، مهندس ایرلندی، توماس اندروز، و ناخدای کشتی کاپیتان ادوارد جان اسمیت بود. مدیر شرکت دریایی ستارهٔ سفید (صاحب کشتی تایتانیک)، بروس ایزمای، فرار کرد و زنده ماند. 710 نفر از 2224 نفری که در کشتی بودند، زنده ماندند. اکنون فیلم اصلی از راه افتادن کشتی تایتانیک به سفری که بازگشت نداشت را در «تابناک» می‌بینید. همچنین صحنه‌هایی از رسیدن نجات‌یافتگان به نیویورک و تجمع مردم نگران مقابل دفاتر وایت استار را تماشا می‌کنید.

 


ده اتفاق تراژیک تاریخی ثبت شده

چه ترور شاه یک کشور چه تصادفات رانندگان معروف و صاحب نام, یا سقوط هواپیماها و غرق شدن کشتی‌های مهم؛ بعضی از اتفاقات در تاریخ اهمیت بیشتری نسبت به سایر اتفاقات روزمره پیدا می‌کنند. در این ویدیو ده واقعه تاریخی که در برابر دوربین اتفاق افتادند را ببینید.

 


جنگ چین و ژاپن به روایت تصاویر واقعی

در پی سال‌ها سیاست امپریالیستی ژاپن این کشور از سال 1937 تا 1945 با کشور چین وارد جنگی شد که بعدها با حمله ژاپن به آمریکا به قسمتی از جنگ‌ جهانی دوم تبدیل شد و نهایتا با بمب‌باران هسته‌ای ژاپن توسط آمریکا و تسلم شدن آن به پایان رسید. این جنگ بزرگترین جنگ آسیا در قرن بیستم است.

 


چرا ما میلیاردر نمی‌شویم؟

وارن بافت يکي از ثروتمندترين اشخاص دنيا است که به حق لياقت آن را نيز دارد اما چگونه او میلیاردر شده است؟ جداي از شهامت سرمايه گذاري معروف وي، او به شکل اسطوره اي صرفه جو است. او اغلب مي گويد «اولين قانون سرمايه گذاري اين است که پول از دست نده». دومين قانون اين است که «قانون اول را فراموش نکن» او همين استراتژي را در زندگي شخصي خود نيز به کار مي برد. با سایر قوانین و روش هایی که وارن بافت در طول عمرش به کار برده در ویدیوی «تابناک» آشنا شوید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳
منظور از میلیاردر برای ایرانیها یا خارجی ها ؟ برای ایرانیها یا باید بصورت ارث بهت برسه یا پدر و یا پدر زن مسٸول باشند حتما میلیاردر خواهند شد ولی بقیه همین که بتوانند در این روزها شکمشان را سیر کنند و شرمنده زن و بچه هایشان نباشند هنر و شاهکار کردند......ملیاردر شدن پیش کش.
خیلی جالبه تابناکی که فیلم مستند تایتانیک رو از یه منبع دیگه کش رفته و لوگو شبکه رو مخفی کرده، از حق کپی رایت حرف میزنه و منتشرکنندگان ویدیو رو تهدید به پیگرد قانونی میکنه.
چرا ما میلیاردر نمی‌شویم؟
چون در ایران جزو آقازاده ها نیستیم که با رانت پولدار بشیم با سهمیه بریم دانشگاه و با نفوذ ددی بریم خارج از کشور و به عنوان نخبه برگردیم به ایران و گندی که پدران به کشور زدن رو اینا ادامه بدن.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی