بازدید 5999

قاتل عمه‌خانم در انتظار حکم مجازات

کد خبر: ۱۰۹۴۱۹۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۱ 19 December 2021

پسر بیکار که برای پرداخت بدهی 10 میلیون تومانی خود عمه پدرش را با ضربه ماهیتابه کشته و به قصاص محکوم شده بود در حالی حکمش نقض شد که قضات دیوان عالی کشور اعلام کردند ضربه وارد شده به سر مقتول کشنده نبوده است.

به گزارش ایران، این جنایت سال گذشته در محدوده شهرک ولیعصر تهران رخ داد. مرد جوانی که خبر مرگ مادرش را به پلیس اعلام کرده بود گفت: مادرم 79 ساله بود و تنها در خانه‌اش زندگی می‌کرد. اما چون بیماری قلبی داشت من در خانه‌اش دوربین مداربسته گذاشته بودم تا همیشه او را ببینم و مراقبش باشم. روز حادثه متوجه شدم دوربین‌های خانه مادرم خاموش شد. به‌همین‌ خاطر سراسیمه به خانه مادرم رفتم اما جسد او را پیدا کردم که طلاهایش نیز سرقت شده بود.

در ادامه ردپای یک آشنا در این جنایت پیدا شد و مأموران دریافتند پسر جوانی که از بستگان مقتول است چندباری به خانه این زن که عمه پدرش بوده رفت و آمد داشته است.

با دستگیری و بازجویی از این پسر وی به قتل عمه پدرش اعتراف کرد و گفت: من در یک کارگاه تولیدی کمد دیواری کار می‌کردم اما به‌ خاطر شیوع ویروس کرونا کارگاه تعطیل شد و بیکار شدم. ۱۰ میلیون تومان از صاحبکارم قرض گرفته بودم اما نمی‌توانستم بدهی‌ام را بدهم. به همین خاطر تصمیم گرفتم از این زن سرقت کنم یک روز به بهانه اینکه می‌خواهم برایش بسته معیشتی ببرم وارد خانه شدم و وقتی به آشپزخانه رفت تا برایم چای بیاورد با ماهیتابه به سرش کوبیدم و طلاهایش را سرقت کردم.

در حالی ‌که پزشکی قانونی علت مرگ را عارضه قلبی ناشی از ضربه جسم سخت به سر اعلام کرده بود متهم در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه رفت. در ابتدای جلسه فرزندان قربانی برای متهم درخواست قصاص کردند.

متهم وقتی برای دفاع از خود در جایگاه ایستاد گفت: من واقعاً قصد قتل نداشتم و فقط به‌ خاطر نیاز شدید مالی وسوسه شدم. الان هم پشیمان هستم و تقاضای بخشش دارم.

با پایان دفاعیات متهم، قضات وارد شور شدند و متهم را به قصاص محکوم کردند اما با اعتراض وکیل متهم، قضات دیوان عالی کشور پرونده را بررسی کردند و با این استدلال که طبق نظریه پزشکی قانونی ضربه ماهیتابه به سر مقتول نوعاً کشنده نبوده و مقتول به‌دلیل بیماری زمینه‌ای، سن بالا و استرس ناشی از حادثه دچار عارضه قلبی شده و فوت کرده است حکم قصاص را نقض کرده و پرونده را دوباره به شعبه بازگرداندند تا متهم دوباره محاکمه شود.
در این جلسه فرزندان مقتول گفتند: مادر ما بیماری زمینه‌ای نداشت و سالم بود و این پسر او را کشته است و برایش قصاص می‌خواهیم.

وقتی نوبت به متهم رسید او گفت: من نمی‌دانستم عمه‌خانم دارو می‌خورد و بیمار است با این حال ضربه را فقط در حدی زدم که بی‌هوش شود تا طلاهایش را بدزدم.

بدین ترتیب در پایان جلسه قضات برای تصمیم‌گیری دوباره در این پرونده وارد شور شدند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر