بازدید 3988
۱

قرنطینه و پایش در کدام مرزهای کشور انجام می‌شود؟

رییس سازمان امداد و نجات در مورد علت کاهش پایش تعداد مرزهای ورودی به کشور توضیحاتی ارائه داد.
کد خبر: ۱۰۹۴۰۳۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۹ 19 December 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از میزان، مهدی ولی پور، رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر، در مورد علت کاهش پایش تعداد مرزهای ورودی به کشور، گفت: این طرح با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ٢٠ اسفندماه ۹۹ در تمامی مرزهای زمینی، هوایی و دریایی آغاز شده است.

وی ادامه داد: هم اکنون با توجه به کاهش شیب بیماری و سایر کنترل‌ها در کشورهای مقصد، در پی اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا از ۱۵ مهرماه تعداد این پایگاه‌ها کاهش پیدا کرده و بنا بر اعلام نیاز وزارت بهداشت و درمان به مرزهای زمینی محدود شده است.

وی در مورد تاثیرات واکسیناسیون بر کاهش آمار شناسایی افراد مبتلا به بیماری کرونا ،گفت: در پی واکسیناسیون سراسری در کشور هم اکنون شاهد کاهش آمار ابتلا هستیم و امیدواریم همچنان با رعایت پروتکل‌ها بتوانیم به وضعیت مناسبی در کنترل این بیماری دست پیدا کنیم.

ولی پور گفت: هم اکنون نیز همکاران ما در کشور در ۵ مرز زمینی در حال انجام ماموریت هستند و طبق روال سابق قرنطینه و پایش انجام می‌گیرد که این آمار نیز هفتگی منشر می‌شود.

وی در مورد وضعیت کنونی سازمان امداد و نجات و چالش‌های پیش روی آن گفت: اگرچه که در حال حاضر دچار بحران نیستیم و همچنان نیز با تمام قوا در کنار مردم هستیم، اما تا رسیدن به شرایط مطلوب فاصله‌ای بسیار داریم.

رییس سازمان امداد و نجات با اشاره به اینکه هلال احمر تا پیش از این به عنوان حامی دولت در برخی از فعالیت‌ها در وسع خود ظاهر می‌شده است گفت: همزمان با افزایش مسولیت‌های این جمعیت اعتبارات آن نیز باید افزایش یابد.

وی اظهار کرد: در دوره جدید همزمان با مسولیت‌های جدید این سازمان منابع مالی، انسانی و تجهیزات جدیدی را نیاز داریم که اگرچه رسیدن به وضعیت مطلوب با توجه به شرایط کشور در کوتاه مدت ممکن نیست.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
مرز هوایی از همه مهمتر هست از ترکیه و دبی هر روز کلی پرواز میاد
امارات کلا مدتها بود کرونایی نداشت دیروز فقط 260 تا اومیکرون داشته
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر