بازدید 4203

آواره‌شدن هزاران نفر در مالزی بر اثر بارش‌های سیل‌آسا

باران‌های سیل آسا در مالزی موجب آواره شدن بیش از ۱۱ هزار نفر، بسته شدن ده‌ها جاده و مختل شدن کشتیرانی در این کشور شده است.
کد خبر: ۱۰۹۴۰۰۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۴ 19 December 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما از رویترز، باران‌های سیل آسا در مالزی سیلابی را به راه انداخته که موجب آواره شدن بیش از ۱۱ هزار نفر، بسته شدن ده‌ها جاده و مختل شدن کشتیرانی در این کشور شده است.

اسماعیل صبری یعقوب نخست وزیر مالزی در کنفرانسی خبری گفت بیش از ۶۶ هزار نفر از پرسنل پلیس، ارتش و ادارات آتش نشانی مالزی در سراسر این کشور برای کمک به نجات مردمی که در اثر سیل سرگردان شده اند به میدان آمده اند.

سیلاب در مالزی در زمان باران‌های موسمی یعنی از اکتبر تا مارس میلادی، به خصوص در ساحل شرقی این کشور امری شایع است.

اما بارشی که از صبح جمعه آغاز شد و تا شنبه طول کشید بدترین لطمه را به ایالت سلانگور در غرب مالزی وارد کرده است. این ایالت ثروتمندترین و پرجمعیت‌ترین منطقه در اطراف کوآلالامپور، پایتخت مالزی است.

مقامات پورت کلانگ که بزرگترین منطقه بندری مالزی است گفتند سیلاب موجب اختلال شدید در عملیات کشتیرانی شده است. ده‌ها جاده و بزرگراه نیز در مالزی بسته شده است.

اداره هواشناسی مالزی هشدار داده بارش شدید باران در سلانگور، کوآلالامپور و چند ایالت دیگر این کشور تا روز یکشنبه طول خواهد کشید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان